• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lonadeem

lemonade

New member
Na een hoop buildlogs te volgens, heb ik toch maar eens besloten om zelf een mod te beginnen.

Wat het precies moet worden weet ik nog niet, maar de volgende ideeën probeer ik erin te verwerken :

- Mat zwarte buitenkant
- Witte binnenkant, wellicht met witte UV verf
- Zwart/witte sleeving
- LED verlichting via pc software besturen
- Fan controller via software
- 2x 120mm fans in top
- 1x 120mm fan aan de achterkant
- Voeding naar beneden plaatsen, en dus een gat in de bodemplaat maken
- luchtgekoeld ( wel voorbereid op wc cooling, mocht ik ooit overstappen :p )
- etc. etc.. idea's yet to come!

Hardware betreft een standaard systeempje :
[CPU] E8400 @ 3,5 GHz
[RAM] Kingston ValueRAM DDR3-1333
[GRAKA] HD4870
[CPU-FAN] Coolermaster Blue Orb
[MOBO] Asus P5KC
[HDD] 2TB

Helaas heeft dit mobo probleem met DDR3-1333 geheugen. In de bios draait ie maar op 1066, vandaar dat ik de rest maar omhoog heb geklokt om t RAM ook wat hoger te krijgen. Puur omdat het kan :D.

Er zullen flink wat elektronica spulletjes inkomen, o.a. een controller waarmee ik via de pc vanalles in mn kamer kan bedienen via infrarood :p. Hoef ik eindelijk niet meer op te staan als ik mn licht uit wil doen :D.

Het betreft een oude case : Apevia x-Cruiser v1. Tijd om dat ding eens flink aan te pakken.

Genoeg text, time for pics.

Oude situatie
oude_situatie.jpg

oude_situatie_2.jpg

oude_situatie_3.jpg

Ff een dagje op een houten plank gedraaid, maar toch maar weer in een case gezet :p
toen_was_ie_weg.jpg

Alle popnagels eruit geboord, en eens inventariseren wat nu gemod kan worden
alles_uitelkaar.jpg

Dit is wel handig voor later.
rek_achterkant.jpg

Alles afplakken met schilderstape, alles 3x nameten en erop tekenen. Die voeding is eigenlijk direct overgetrokken door de oude achterkant erop te leggen, lol.
Stalen plaat gesponsord van het werk.
achterkant_tekening.jpg

Helaas is die plaat 1,5mm dik, dus meer dan 16 dremelschijfjes erdoorheen gejaagd. Het resultaat is wel mooi. Nog even vijlen en afwerken.
resultaat_achterkant.jpg

De nieuwe achterkant naast de oude. Ik vind die willekeurige gaten maar niks :p
achterkant_vergelijking.jpg

Dat stukje metaal voor het IO shield en videokaarten kan er straks mooi op worden geplakt/gelast.
achterkant_met_grill.jpg

Morgen komen de NZXT fans binnen.
Dat was het, tot de volgende update!

Vanavond weer een update.

Zojuist een sample aangevraagt bij Molex voor deze pinnetjes:
Molex-675810009.gif

Deze komen in de molex sata power connectors, die overigens wel gewoon te koop zijn. Die molex pinnen zijn alleen maar in singapore/hongkong/taiwan etc. te krijgen, en ze weigeren ze naar europe te verschepen >_<.
Mochten ze binnenkomen dan ga ik mn hele voeding opnieuw bedraden met enkel witte draad. Uiteraard maak ik wel wat markeringen op de molex pinnetjes zodat ik weet wat elke draad doet :D.

Waarom niet sleeven? Ik wil graag custom sata kabeltjes, en mijn huidige sata kabels bezit meerdere aftakkingen waardoor ik dus de connectors al moet gaan doorknippen (en verlengen), sleeven en opnieuw vast solderen.

Waarschijnlijk ga ik toch sleeven als ik die molex pinnetjes binnen heb, maar dat zie ik dan wel :p Klinkt misschien een beetje tegenstrijdig, maar dat doe ik dan omdat het gewoon kan (en mn witte sleeve is UV actief :p).

De data sata kabels worden de witte die in de shop te zien zijn. Als deze niet UV reactief zijn moet ik ze maar ff verven met wat uv reactieve witte verf.

Tot vanavond!

MDPC helemaal vergeten!!! Die ga ik direct aanschaffen. €2,49 is niks voor 10 pinnetjes, kan ik toch weer 2 sata huisjes mee bedraden ^^

@wwwicked : ik heb liever molex pinnetjes :p Die connector had ik inderdaad al gezien.

Straks ook maar eens een flinke rol kabel bestellen. To be continued!

Whehe, hoe kun je dat nou vergeten! Als je kabel besteld, wel 0,75mm² bestellen hé ;)

De connectoren die wwwicked laat zien werken wel makkelijker! Alleen hou ik zelf niet zo van de 'klik' aansluiting, meestal snij je dan een stukje in de kern van je kabel wat op een langere termijn storingen en of kabel breuken kan geven.

Dat is inderdaad ook een van de redenen waarom ik molex pinnetjes wil gebruiken. Tevens word de kabel van type 18AWG (0.8mm2).
Ik heb liever dat het goed uitziet en werkt, dan dat ik er snel van af wil zijn.

Update :D

Even in elkaar gezet om te kijken of alles (nog) past
27042011-1.jpg

Past precies :). Moeten wel nog boorgaten in om alles vast te zetten, het is nu zo instabiel als de ziekte. Bij MDPC eens wat schroefjes uitzoeken.
27042011-2.jpg

De nieuwe cut-out op de bovenkant voor de NZXT fans
27042011-3.jpg

En hier zitten ze erin :D
27042011-5.jpg

Vanuit een andere hoek
27042011-4.jpg

Het zit nog allemaal provisorisch vast met wat tape. Boorgaten komen erin wanneer ik de juiste schroefjes heb.
27042011-6.jpg

Sneakpreview van een infrarood ontvanger voor de pc :). Deze wordt later nog met een USB printplaat doorverbonden om het een en ander te regelen zoals winamp, gom player, case verlichting e.d.
27042011-7.jpg

Zojuist ook nog 30 meter witte kabel gekocht om de hele voeding om te bouwen, en alle huidige draden te vervangen door witte draden. Deze ga ik eventueel ook nog sleeven als het daardoor mooier wordt. Dit zal nog wel even moeten wachten totdat ik weet waar ik al mn hardware ga mieteren.

Dat was het voor deze update. Volgende keer ga ik nog een 140mm gaatje boren zodat de voeding ook mooi koel kan blijven (mn dremel schijfjes zijn op :'( ), en de case voorzien van boorgaten.

Laters!

Mini Update :D

Vandaag na een boel vertraging door het weekend en koninginnedag toch nog wat spulletje binnen gekregen.

30 Meter witte 0.8mm kabel om de voeding helemaal opnieuw te bedraden
03052011-2.jpg

5 Meter witte krimpkous, en nog wat sleeving die ik nog ergens had gevonden :)
03052011-1.jpg

Aahhh.. mooi dat UV licht :D
03052011-3.jpg

Dremel schijfjes van wwwicked :D! Kan ik binnenkort een nieuw fanhole voor de voeding cutten.
B00004UDGX.01.LZZZZZZZ.jpg

Helaas zit ik nog te wachten op MDPC voor schroefjes en popnagels, en de sample van Molex om alle connectors te krimpen en te sleeven.

Iemand nog leuke ideeën voor een aan/uit knop ?

Donderdag weer een update, tot dan!

Sluit de kinect erop aan, bij de juiste dance-moves start hij op. Dan doe je de meest gekke dance move, hoor je opeens je moeder. huh, je computer start op.

Nee maar het touch-knop idee van wwwicked is leuk :)

Terug
Bovenaan