• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Logitech Performance Mouse MX

MaartenvdE

Junior Member
Logitech Performance MX:

Inleiding:

De muis is een van de dingen waar je naar mijn mening niet op moet bezuinigen. Voor de gamers is dit sowieso al niet het geval maar voor regelmatig computer gebruik en ook tekenen met CAD is naar mijn idee een goede muis een must. Ik zou niet meer terug kunnen naar een goedkope Trust.

IMG_0087.jpg


Unboxing:

Goed laten we eens naar de doos van deze muis kijken, hij is mooi vorm gegeven met een klapbaar frontje zodat je de muis in de winkel al kunt bekijken. De verpakking zit er luxe uit, mooi zwart met groen geeft het een elegante en dure uitstraling t.o.v. de andere wit met groene verpakkingen. Er wordt duidelijk gezegd wat de belangrijke features zijn van de muis, de darkfield laser en de unifying mini USB connector.

Wat krijgen we meegeleverd bij deze tamelijk dure muis?

  • Logitech Performance MX
  • Logitech Unifying Micro USB connector
  • Logitech etui (rubber/leerachtige stof)
  • 1 USB verlengkabel met een mooi verzwaard voetje aan het uiteinde.
  • 1 USB naar Micro USB kabel (ergonomisch vormgegeven)
  • USB power adapter
  • 3 Boekjes met extra informatie
  • Logitech software cd
IMG_0081.jpg


De muis:

Zoals ik in de inleiding al heb vermeld is een goede muis geen overbodige luxe, maar wat is een goede muis? Voor mij is een goede muis er eentje waarvan je ten eerste geen kramp in je handen van krijgt na langdurig gebruik, je voorkomt RSI en het is gewoon een prettige ervaring. Ik heb een grote hand en ik gebruik de palm grip (laat mijn hand het liefst gewoon los op de muis rusten). Deze muis laat dat goed toe, hij is groot en er zijn voor de duim ringvinger en pink speciale rust plaatsen. Je hand ligt in een natuurlijke houding.

Knoppen zijn ook belangrijk!

de Performance MX heeft er 7,

  • Links en Rechts klik
  • Forward and Backward klik (als je deze hebt met internet browsen wil je nooit meer zonder).
  • Zoom button
  • Een duim button
  • Scroll wiel

Je kunt al deze knoppen met de bijgeleverde software andere functies geven, zo heb ik de duim knop toegekend aan play/pause.

Met of zonder draad?

De Logitech is zoals jullie al wel op de foto’s zien draadloos en is een van de weinige muizen met een accu (dus nooit batterijen vervangen). Ik zelf merk geen verschil tussen met of zonder draad, en ik wil mijn desk zo clean mogelijk houden dus dan maar zonder. Ook stel ik geen mega eisen aan de response time en lag (ben geen gamer), maar mijn ervaring is dat je toch een aardig potje kunt gamen met deze muis. Als er al lag is dan vind ik deze niet merkbaar.

Accu’s moeten worden opgeladen, hoe gaat dat bij de Performance te werk?

Nou je krijg een setje kabels meegeleverd en aan de voorkant van de muis zit een micro USB aansluiting, je kunt je muis dan rechtstreeks aansluiten op je laptop zodat hij oplaad (als je dit doet heb je ook de USB connector niet meer nodig, hij gedraagt zich als een volledig bedrade muis. Ook krijg je een AC adapter geleverd zodat je de muis rechtstreeks aan het stroom net kunt opladen. Dus je zit nooit zonder stroom, uit mijn ervaring gaat de accu van deze muis ongeveer anderhalve week mee met een gebruik van 6 tot 8 uur op een dag.

Darkfield?

Dit is een nieuwe technologie waarmee je op glas kunt muizen, voor mij niet perse nodig maargoed leuk meegenomen, en het werkt moest het toch eventjes uitproberen vond ik. De laser in de muis is heel accurate en i.c.m. een muismat is het een heerlijke ervaring.

LogitechPerformanceMX.jpg


Conclusie:

Al met al is de Logitech Performance MX een muis die niet onderdoet aan zijn broertje de Revolution, voor lange computer sessies en gebruik van CAD en Adobe programma’s is het echt een genot. Geen kramp meer en ook geen last van die onhandige kabel, Gamen gaat naar mijn idee prima maar daar kan ik niet meer over zeggen aangezien ik niet echt hele hoge eisen stel daarvoor.

Een dure muis maar hij is het meer dan waard.

IMG_0067.jpg
 
Een zeer goede review.:024:
Heb je toevallig ook ooit gewerkt met de MX revolution, ben namelijk benieuw of er grote verschillen zijn in de omgang met de muis.
ikzelf gebruik een aantal MX revolution en die bevallen mij prima, maar ze worden niet meer gemaakt, dus hier ben ik wel benieuwd naar.

Gr Marco


Ok, ik heb je vergelijk nu gelezen in je topic: Build Log: Umbra .
Thanx
 
idd voor een gamer is deze muis niet echt van toepassing :( gebruik hem dan ook nog enkel voor assamblage van pc's voor klanten en server beheer.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sw333t Logitech Performance Mouse MX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
M Logitech g cloud Gaming 1
Freddy Mod cambio v3.5 / shifter / handbrake logitech g25 g27 g29 g920 – improved feel HighFlow Product Reviews 10
Sw333t Logitech Illuminated Living-Room Keyboard K830 QWERTY HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Aequitis [VERKOCHT] Logitech Z5500 5.1 Digital Surround Verkocht 2
E [VERKOCHT] Logitech Cordless Desktop Wave Verkocht 2
E [VERKOCHT] Logitech Cordless Desktop EX110 Verkocht 4
J [VERKOCHT] Logitech Pure-Fi Express Plus. Verkocht 2
Joren [CLOSED] Logitech G15 v2 Gesloten 4
JeanPaul [VERKOCHT] Logitech Z623 2.1 Speaker set Verkocht 2
DieHard [CANCELLED] Logitech S220 2.1 speakerset Verkocht 3
vincent [IN-ACTIVE] logitech driving force GT Verkocht 1
JeanPaul [VERKOCHT] Logitech G110 Verkocht 1
Sanders [IN-ACTIVE] Razer Mamba, Logitech Solar Verkocht 0
sir serial [VERKOCHT] Logitech G9x Verkocht 1
The_Saviour# [GEVONDEN] Logitech Z2300 Gevonden 0
Ianovski Logitech MK600 Mod Cases en Modding 5
W [GEZ - HEADSET]Logitech G35 Gevonden 2
P [REFUSED] Logitech 35% (Procent) kortings Coupon - Code! aangeboden Verkocht 0
k.3nny [VERKOCHT] [logitech z5500] 170excl! Verkocht 20
M5rvii [GEVONDEN] Logitech G25 of g27 Gevonden 4
k.3nny [INACTIVE] [160]Logitech G19+Roccat kone+GRATIS Roccat Apuri. Verkocht 9
Fall3n Logitech G510 Gaming Toetsenbord HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Vissa [INACTIVE] Samsung Syncmaster 2032BW + Logitech MX518 Gamingmouse Verkocht 4
dopestuff [VERKOCHT] logitech G9+ hyperglides Verkocht 19
k.3nny [tka-logitech g19] Verkocht 4
Sw333t Logitech MX Revo VEILING! Verkocht 10
Johnny [INACTIVE] Logitech MX 3100 Verkocht 4
alain-s Logitech Digital Precision PC Gaming Heads Verkocht 1
MonsterEnergy Logitech G27 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Vannos [VERKOCHT] Logitech G19 Verkocht 12
H Logitech Z5450 koelen Overige Koeling 27
Flipmode Logitech Illuminated Keyboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Source Logitech G110 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy Gaming Gear (Headsets, muizen, toetsenborden etc.): Razer, Sennheiser, Logitech etc. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 25
K0G3L Logitech Harmony Ervaring Algemene Discussies 12
J aankoop logitech z-5500 Hardware & Software 11
RRPhantom Logitech G15 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
X Logitech breidt G-serie uit met drie producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 111
Freddy Logitech G25 Gaming 37
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M vraag over EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit Waterkoeling 2
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
Rooneys [VERKOCHT] Corsair SP120 Performance 120 Verkocht 1
NAVYVIPER [VERKOCHT] 2x corsair sp120 high performance Verkocht 4
M [VERKOCHT] POV TGT GTX 670 Performance boost Verkocht 1
Crosshair 4 Extreme-666 wat is beter 2 of 3 waterpompen voor meer performance Waterkoeling 44
Asphiax Koolance LIQ-702 Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (UV Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
jev09 Beste CPU Block (performance) Waterkoeling 11
starsky [CLOSED] Antec Performance One P182 Zwart Gesloten 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan