• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

LN² Tube

nee nee, het is meer een Dice tube mits die tube niet veel massa heeft, hij is beter voor Dice.

Voor ln² moet je eentje hebben die meer massa heeft om de cold van ln² vast te houden, om je load beter te kunnen weerstand.
Zoals de F1 van Kingpin dus bijvoorbeeld.

Als je ze allebij in je handen zou hebben zou je wel weten wat k bedoel, de ene weegt 500gram, de andere paar kilo's.

aha, ik zal eens kijken hoe dit allemaal in zn werking gaat anders laat ik er mooi zelf een draaien... zal altijd wel even leren zijn maar dat je aan de binnenkant gaten etc moet maken voor meer oppervlakte is me wel duidelijk dus ik ga maar eens naar een bedrijf toe die dit allemaal kan "vervaardigen"

Ohjah en de koolance tube is kwa massa iets minder als de f1 hij mag dan wel minder wegen maar op een volledige 3d06 cpu test met een i7 op 5,2 loopt de f1 2/3 graden af,koolance zo'n 4/5 garden,
Mijn design loopt ongeveer 2 graden af.

:)

Ik heb ze allemaal zelf getest..voordat ik mijn eigen heb laten maken :)
Ohjah en nils je bent heel duur uit voor 1 stuk reken maar op 200/300 euro minimaal,werk zelf in de metaal en weet wat ze rekenen ;)

Ik heb 1 x meteen 10 alu laten maken en 5 koper bij mijn werkgever.

Kingpin F1 EE
f1ee.jpg

CDW tube
005491-1.jpg

tube5.jpg

tube.jpg

Laatst bewerkt:
k heb met Dice van 10mm al -80°C, fijne dice pppffff allemaal zever in koekjes vind k.
fijne of grove dice maakt niet veel uit naar mijn mening heb ze allebei al geprobeerd en zoveel verschil zit er niet in.

Nou chiller,grove dice maakt minder contact met de binnenkant van de tube he fijne meer,dus directe kou natuurlijk als je aceton als geleider gebruikt is het verschil minder maar je houd hem wel stabieler en beter op tempratuur,dan grove brokken

Knappe jongen ben jij chiller -80 dan mag je wel een hele knappe tube hebben...Lol

Lage temperatuur
Droogijs heeft een temperatuur van -78°C. Daarom dienen mensen die met droogijs werken thermohandschoenen te dragen om het risico op bevriezing tot een minimum te beperken

Laatst bewerkt:
Zal eventjes mijn custom potje posten :)

Bijlagen

• DSC01653.JPG
    DSC01653.JPG
    89,2 KB · Weergaven: 27
  • DSC01656.JPG
    DSC01656.JPG
    85,2 KB · Weergaven: 30
  • DSC01657.JPG
    DSC01657.JPG
    80,4 KB · Weergaven: 27
  • DSC01663.JPG
    DSC01663.JPG
    75,2 KB · Weergaven: 26
  • DSC01664.JPG
    DSC01664.JPG
    80,1 KB · Weergaven: 26
dat is ook een mooi potje! welke sockets heb je m voor gebruikt?

Deze was eerst voorzien voor al de intel cpu's, nu heb ik ook een extra mounting laten maken zodat deze ook mountbaar is op AM3.

Deze pot is 85X85mm groot, pretty huge dus :020:

Gisteren een beetje met droogijs gespeeld :001:
Even zien of cpu degelijk was , en dat is hij behalve het moederbordje :011:

Bijlagen

• Foto0002.JPG
    Foto0002.JPG
    88,9 KB · Weergaven: 20
  • Foto0003.JPG
    Foto0003.JPG
    79,3 KB · Weergaven: 23
  • Foto0004.JPG
    Foto0004.JPG
    58,2 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt door een moderator:
is te zien dat hij huge is, je moet zelfs al je ram verplatsen.

en waar zijn de OC scores op hwbot?

Die 4780mhz superpi/pifast is op droogijs, net als de 4500+mhz wprime :)
Ik wilde nog voor een stevige wprime1024 gaan maar halfweg aan 4500mhz crashte ie. Om vervolgens telkens op eender welke snelheid onstabiel in windows te laden . Goei chip enkel mobo is wat flaky. Dringend ud5p halen of ene van asus.

wanneer spring je eens binnen bij mij?

heb je nog zin om een cpu tube te maken voor mij?
wat kost t koper en alu ?

dan weet k of k 3d tekening moet maken.

Dan gaat er komende maanden nog regelmatig wat op Dice bij u ?

Waar jij je Dice haalt, hoeveel kost daar de ln² in tessendermlo ?
want k heb hier nog 10 cpu's van cedar mills en prescott voor onder ln² en twee mobo's ervoor.
alleen geen tube momenteel in huis

wanneer spring je eens binnen bij mij?

heb je nog zin om een cpu tube te maken voor mij?
wat kost t koper en alu ?

dan weet k of k 3d tekening moet maken.

Dan gaat er komende maanden nog regelmatig wat op Dice bij u ?

Waar jij je Dice haalt, hoeveel kost daar de ln² in tessendermlo ?
want k heb hier nog 10 cpu's van cedar mills en prescott voor onder ln² en twee mobo's ervoor.
alleen geen tube momenteel in huis
Ik heb deze 10kg droogijs bij Praxair gehaald in oevel, waar daar de LN2 kost zou ik begod niet weten, meerder malen gevraagd maar nooit een antwoord op gehad.

koper en alu prijzen varieren, ik heb mijn koper 12€/kg betaald, men alu ben ik ergens anders gaan halen aan 4.3€, wellicht kan ik daar ook het koper een pak goedkoper krijgen.

3d tekening is altijd handig dan kan ik prijsschatting laten maken bij machinist.

Wanneer ik eens binnenspring weet ik niet , ik heb een wisselend werkschema he. Mss best toch eens je adres pm'en.

En ja ik ga geregeld nog droogijs/LN2 sessies doen :002:

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
SeaShark Hulp tube routing Waterkoeling 2
B hard tube onderdelen Gezocht 13
Bl4ckj4ck666 Soft-tube id 1/2e Waterkoeling 9
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Soft tube feser HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Bitspower Creator Rainbolt Tube Deluxe Kit 500M HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
anub1s18 Singularity Computers Protium Reservoir Tube Replacement 100mm? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
L Alphacool Plexi Tube 50x200mm (DxH) - 15153, schroefdraad binnen of buiten? Waterkoeling 1
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
T O11D XL hard tube + beperke mod Gallery & Build Logs 3
Jason EK-RES X3 150 & 250 D-RGB Tube Reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [VERKOCHT] Diverse Soft Tube Feser koppelingen 1/2 ID 3/4 OD Verkocht 2
Jason Thermaltake Pacific C-PRO G1/4 PETG Tube 16mm OD Compression - Green HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrowch G1/4 - 14mm & 16mm OD Wolverine Super Anti Off Hard Tube Push Fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow 14mm OD - Twin Seal Hard Tube 90 Degree Compression Fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
Jason Bitspower Creator Rainbolt Tube Deluxe Kit 500M HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
HighFlow Bitspower Advanced Multi-Link Hard Tube fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Gurt11 Incompatibiliteit 14mm tube - EK HTC Classic 14mm fittings HighFlow Webshop 2
Freddy EK-Loop Modulus Hard Tube Bending Tool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Vraag over Fittings en PETG Tube Waterkoeling 2
T O11D XL hard tube Gallery & Build Logs 5
P Bitspower 16mm hard tube fittings Waterkoeling 2
C Acrylic tube gaat moeilijk in fittings Waterkoeling 1
Freddy Gratis SC Acrylic Tube set bij bestellingen vanaf €150,- HighFlow Computer Cooling Shop 0
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
M Thermaltake PR22-D5 top cap of een complete tube Waterkoeling 1
S Debieten met verschillende tube maten Waterkoeling 2
S Magicool pomp Reservoir tube vervangen Waterkoeling 4
B Bitspower Z-Tube 80 clear HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
XenoMorpH PrimoChill 1/2in. Rigid PETG Tube – 4 x 36in. – Black Waterkoeling 4
R tube res dop vast Waterkoeling 2
volcom klein tube reservoir Gevonden 4
S EK tube reservoir omhulzing Waterkoeling 3
B Desk icm tube res Waterkoeling 7
H Bitspower acrylic tube clear 12mm OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9
F Xspc pomp reservoir of tube.....? Waterkoeling 6
Source XSPC (D5) Photon Tube Reservoir Waterkoeling 4
T Tube ID te klein Waterkoeling 6
Pharlap [VERKOCHT] Kingpin Tek - 9 4.0 slim GPU TUBE Verkocht 2
D [VERKOCHT] 3 Reservoirs (tube) 2x wit 1x rood Verkocht 3
A Welke fitting het best gebruiken voor acrylic tube Waterkoeling 5
R Ervaring EK-CSQ fitting met Tygon R3603 tube Waterkoeling 6
toosgrandioos TFC / F1 Racing hard tube fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower Primochill Acryl Rigid tube blauw HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Hightower silicone koord voor buigen acryl tube HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P [CANCELLED] EK-RES X3 110 Tube Reservoir Verkocht 3
NAVYVIPER [GEZOCHT] EK-RES X3 150 Tube Reservoir Gevonden 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan