Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Limitlezs | Gerrit | Unlimited?

Limitlezs

New member
Ladies, Gentlemen...

Na al een tijdje dit forum te hebben onderzocht, bij dezen ook maar eens voorstellen.
Mijn naam is Gerrit Wessels, woon in Almelo en ben 25 jaartjes jong/ oud.

De reden waarom ik op dit forum rondneus is vanwege het feit dat mijn geld in de zak brand :003:
Het moet blijven rollen naar mijn mening..

De laatste maanden of al jaren? mij bezig gehouden met het upgraden, herstellen van mijn pc. Was een arme student en je moet toch wat om het draaiende te houden.. De laatste maanden echter allerlei nieuwe hardware aangeschaft en mij steeds meer gaan interesseren in het fenomeen 'waterkoeling'.

Nu heb ik een globaal idee van wat ik wil, maar is het geld momenteel een beetje op.
Ik zal een dezer dagen nog wel advies komen vragen, ben ik bang, maar dat zal wel in orde komen. :eusa_angel:

Mijn huidige Rig:

MOBO: ASRock 870 Extreme3
CPU: AMD Phenom II X4 955BE @4,0 MHz
MEM: 8Gb Kingston HyperX DDR3-1600
VGA: 2x MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC
HDD1: OCZ Agility3 60GB
HDD2: Western Digital 750GB
HDD3: Samsung spinpoint F3 1GB
OPT1: LiteOn
PSU: OCZ ModXStream Pro 600W
CASE: Thermaltake Chaser MK-1
Koeling: Corsair H100

Ik groet u allen.

Welkom!

Meteen een vraagje...ik zie dat je een 870 Extreme3 mobo hebt, maar ook 1600mhz ram.
De Extreme3 ondersteunt standaard tot max 1333mhz..heb je ze nu gewoon backwards compatible draaien @ 1333mhz..of is hier sprake van een soort overclocken zodat je toch de 1600mhz optimaal kunt gebruiken? Ja..ik ben zelf nogal nieuw in deze tak van sport ;)

Welkom!

Meteen een vraagje...ik zie dat je een 870 Extreme3 mobo hebt, maar ook 1600mhz ram.
De Extreme3 ondersteunt standaard tot max 1333mhz..heb je ze nu gewoon backwards compatible draaien @ 1333mhz..of is hier sprake van een soort overclocken zodat je toch de 1600mhz optimaal kunt gebruiken? Ja..ik ben zelf nogal nieuw in deze tak van sport ;)

dit fenomeen zul je op elk moederbord tegenkomen. Op de doos of bij de specs staat de gegarandeerde frequentie waarop het moederbord het geheugen accepteert. Echter is dit altijd overclockbaar. Maak je maar geen zorgen hierover bij het aanschaffen van 2000 Mhz geheugen bijvoorbeeld :D

Welkom!

Je moet dan in de bios de waarden veranderen, zodat het geheugen daadwerkelijk op 1600 Mhz wordt gebruikt.
Het is een eenvoudige actie en het geeft toch wat snelheidswinst :)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan