• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
00banner.jpg



Voortgangetje gemaakt met het oefenmiddenplaatje.

Eerst wat meer gaatjes geboord.

Daarna wachtte me een klusje aan de andere kant van het plaatje:




Nogal wat bramen van het boren. Die komen welliswaar buiten het zicht aan de binnenkant van de kast, maar liever heb ik die zooi niet tussen het zetbankje.





Dus ontbramen met die zooi:





pffff


En eindelijk klaar. :)











En hop gebogen en wel:



Gelukkig een oefenplaatje, want de rechte hoek had aan de andere kant moeten zitten.
tn8iVy8.gif
Liever had ik gezien hoe de gaatjes er in de ronding uit zagen. Daar zijn ze denk ik op z'n mooist, net zoals in de kast.


Maar niet getreurd, ik ben evengoed al overtuigd: die gaatjes gaan erin komen. Het is nu nog de vraag hoeveel meer dan ik aanvankelijk in gedachten had. :p Waarschijlijk nog een deel onder de pompjes en mogelijk een stukje onder het mobo laten doorlopen. Net onder de 24 pin. (ff kijken of die gaatjes mooi kunnen zijn voor het kabelmanagment.




En nog een paar blingende pics van het oefenplaatje:

















Nu de rest van het weekend werken aan het uiteindelijke middenplaatje.



Wave_smiley.gif




sponsor
 
Plaatje messing 0.6mm binnengekregen. Dat alles voor een heel klein stukje voor het sli dingetje. Maar misschien dat ik alles wel nodig ga hebben@oefenen en prutsen. :D



Maar dat later. Komt een lang weekend aan voor mij. Tijd om weer een beetje voort te maken. Alhoewel het natuurlijk niet te snel moet gaan. :028:
 
Niiiice!!!

Ik heb de mijne gisterennacht de standaard plaatjes gespoten met chrome goud.
Vanmorgen even gecheckt, zitten er stofdeeltjes in :'(
Als de verf hard is geworden proberen eruit te schuren en dan te polijsten.

Als dat niet mooi wordt, wil je ook eentje voor mij maken? :p :p :p
 
Ik wilde het je al aanbieden toen ik deze pic van je zag. :) Dacht wacht wel even af.
Maar als het een beetje lukt wil ik er natuurlijk ook wel eentje voor jouw maken. Een bijdrage mogen leveren aan zo'n gouden build laat ik niet liggen. ;)
Dan ben je wel die originele plaatjes "kwijt". Die zal ik plat moeten maken om de vorm over te kunnen nemen.
 
00banner.jpg



Nog een paar plaatjes voor een teken van leven.

Vorige week 151 gaatjes geboord. Hieronder de voorbereiding.



Verder geen pics van die gaatjes. :D


Vanmiddag al die gaatjes afgebraamd en het plaatje gebogen:




Plaatje afgekort aan twee kanten + nog wat dingetjes.

En warempel: het past :p







Deze keer wel de discipline kunnen vasthouden om de tape er niet af te trekken. Die gaat er pas af in een verder stadium.
Hoop wat dat betreft deze week wat voortgang te kunnen maken. De rest van de week heb ik voor deze build gereserveerd ivm vrij t/m 5 januari. :D




sponsor
 
Ik heb net alles van begin tot eind gelezen!

Wat heb je een tegenslagen gehad met het lekken en het vallen van je kast. Ik ken de frustratie die je dan hebt, je wilt niets liever dan dat het gewoon ff opschiet en meezit! Zo zeggen wij hier: Meestal zit het tegen, en soms zit het mee!

Ik ben benieuwd naar je progressie, het ziet er vet uit! Respect voor het doorzetten :)
Groeten Nils.
 
Ik heb net alles van begin tot eind gelezen!

Wat heb je een tegenslagen gehad met het lekken en het vallen van je kast. Ik ken de frustratie die je dan hebt, je wilt niets liever dan dat het gewoon ff opschiet en meezit! Zo zeggen wij hier: Meestal zit het tegen, en soms zit het mee!

Ik ben benieuwd naar je progressie, het ziet er vet uit! Respect voor het doorzetten :)
Groeten Nils.


Bedankt voor je mooie reactie. :)





Klein dingetje tussendoor:


De kaarten lijken op een of andere manier niet recht tegenover gelijk te zitten. Of de koelblokken.

Iemand misschien een idee waar ik de oorzaak kan vinden? :icon_idea:

Hieronder twee pics. Als ik de kaarten omdraai, blijft het verschil aan dezelfde kant zitten. Daarom denk ik dat het de koelblokken niet kunnen zijn.

Nu zit het mobo in de kast, maar ook buiten de kast is de situatie hetzelfde.

NEuwmje.jpg




Wat zie ik over het hoofd? :icon_eyes:
 
Buiten de case is de boel hetzelfde. (Ik had het voor "de val" al gezien, maar nog niet eerder in verdiept)

Kaarten kan ik niet verder drukken. Die zitten er dus goed in.



Zat me net te bedenken om ze in een ander mobo te stoppen. Alleen geen vrij mobo hier. Maar eens op zoek naar een cheap/kapot mobo.
 
Ik heb het vermoeden dat de in en outlets op het POM per kaart gewoon niet in lijn zijn.
Dat zou verklaren dat het niet uitmaakt als je de GPU's omwisseld.
(Dat de slots op mainboard niet overeenkomen lijkt me wel HEEL sterk)
 
Ik heb het vermoeden dat de in en outlets op het POM per kaart gewoon niet in lijn zijn.
Dat zou verklaren dat het niet uitmaakt als je de GPU's omwisseld.
(Dat de slots op mainboard niet overeenkomen lijkt me wel HEEL sterk)

En toch was dat bij mij het probleem (mobo)
De winkel heeft het gecontroleerd en bevestigd helaas was het het laatste bordje wat ze toen hadden en ben ik uitgeweken naar een ander merk
Dezelfde kaarten passen 2 mobo's later nog steeds zonder problemen

Volgens mij heb ik het een jaar geleden al een keer genoemd hier op het forum
Ook buiten de kast kreeg ik ze toen ook niet recht en ondanks dat ik met slang werkte kwam er toch naar mijn gevoel veel te veel kracht op te staan
Of dit hier ook het geval is weet ik niet maar een simpele test met een ander moederboord kan uitsluitsel geven natuurlijk
 
Tja ... het lijkt mij nog steeds heel sterk, al helemaal bij een Maximus VI Extreme.
Er zijn tienduizenden van verkocht en heb nog nooit gehoord dat de PCI-e slots er verkeerd op gesoldeerd zijn bij welk mobo dan ook.
(Wordt helemaal gecontroleerd met robots etc)
 
Thanks voor de input: :023:

Ik ga eerst eens de koelblokken opnieuw erop zetten. Als dat geen verschil geeft sloop ik mijn main pc wel even uit elkaar om de kaarten in dat mobo te steken even in te steken.
Paar maanden geleden in een opruimbui geloof ik twee oude mobo's weggegooid. Maar ja, ruimde wel mooi op. :D:079:
 
Altijd 1 mobo houden voor passen, meten en uitdenken :p

*edit*

Het bovenstaande zal ik vannacht niet door kunnen slapen, dat soort dingen kan ik niet tegen :p :eusa_wall:
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan