• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
jsus dat ziet er wel erg nice uit !!! Dat word wel veel poetsen om het stof vrij te houden :033:

Poetsen vind ik wel leuk om te doen. Vooral om dan weer te zien hoe mooi de boel glimmen kan.
Het ontstoffen is nu een stuk relaxter geworden met de metro blower. :D

Heel mooi gedaan.
Kan niet wachten tot zaterdag om hem in real live te zien.


groetjes Eppy


Thanks! En tot zaterdag :)



mini tussendoortje :034:


Frontplaatje strak brushed-alu maken viel niet mee. Heb ivm tijdgebrek voor een ruigere vorm van brushed gekozen.
LiLi plaatje erop staat ook niet verkeerd. :)








sponsor
 
sponsor








banner-TS-eersteupdate.jpg







banner-TS-tekstloos.jpg



Tijdje geleden alweer. :D


Als eerste wat pics van de activiteiten in het weekje voor TP. Die week had ik vrij genomen zodat ik meer zekerheid zou hebben dat het voor TP 13 af zou komen. Ondanks het overschot aan vrije tijd kwam het toch nog op het laatste moment aan en was ik de nacht voor TP nog bezig met vullen en op de 1e dag van TP bezig met het installeren met windows. :eusa_whistle:



Verbindingsstukje gevonden om de twee close hoekkoppelingen met elkaar te verbinden. Aanvankelijk was het plan om daar iets met solderen te gaan doen, maar deze oplossing leek me gemakkelijker. Het brandertje dat ik voor het solderen heb aangeschaft is dus vooralsnog alleen voor de Crème brûlée. Solderen ga ik ooit nog wel een keer leren. :p




De schroefdraad afgedicht met telfontape.




overzichtje:




En een keuzedingetje:



Het is uiteindelijk het balletje geworden. De andere hoekfittingen waren net iets te laag voor een rechte verbinding. Alleen met een spacer eronder, maar daarmee zit de fitting vast met een klein stukje schroefdraad. Een hoekfitting past mooier in die omgeving, maar gezien het tijdgebrek koos ik maar voor de zekerheid.





banner-TS-tekstloos.jpg




Volgende dingetje was het laten zakken van de voeding. Deze moest met 1 cm naar beneden ivm met ruimte maken voor fittingen.

06.JPG



07.JPG



Operatie geslaagd, de fittingen passen. :)




Nog een aantal mods moeten doen aan het extenderkapje en de voeding zelf ivm het moeten omdraaien van de voeding vanwege de koeling van de voeding.

Dat uiteindelijk goed gegaan; restte nog een gat om af te dekken:

09.JPG



Hiervoor een baydingetje gebruikt. Deze gehalveerd en zodanig verbogen zodat i stevig met schroefjes vast aan de kast zit. :p

10.JPG


11.JPG





banner-TS-tekstloos.jpg



En nog een blingpic tussendoor:





banner-TS-tekstloos.jpg





Het enige stukje van de oude 5.25' drive bays dat nog nodig was:

13.JPG


14.JPG


Dat is voor de afsluiting van de zijpanelen.




Daarna wat vijl en slijpwerk om wat sleuven te maken in het moboplaatje en middenplaatje ten behoeve van (toekomstig...) kabelmanagment:

15.JPG


16.JPG


17.JPG




Een ruige borstellook voor het frontplaatje:

18.JPG


19.JPG


20.JPG


21S.JPG







banner-TS-tekstloos.jpg






En toen en toen en toen mocht eindelijk het plastic van de koperen middenplaat af. :D

23.JPG













banner-TS-tekstloos.jpg





De boel in elkaar draaien, fittingen schroefjes etc etc



27.JPG



Dankzij vingerbeschermtape/bandje was het aandraaien van al de Bp fittingen een stuk dragelijker geworden. Met volle kracht draaien zonder het bekende Bp gevoel op duim en wijsvinger. Nieuw waterkoelaccessoire. :D


28.JPG






Nog wat dingetjes poetsen:

30.JPG


31S.JPG







banner-TS-tekstloos.jpg




Ready om met het vullen te beginnen:

32.JPG



Gezien de ervaringen van de nacht voor TP van vorig jaar@lekkage op mobo op het laatste moment had ik deze keer goede voorbereidingen getroffen in de vorm van extra toiletpapier bij de boodschappen van die dag.

33.JPG


34.JPG



En dan toch nog een sluipende lekkage in het SLI verbindingsblok. :(

35.JPG


Heel langzaam kwam er water door de heatpipesverbinding.


Niet opgegeven, maar een noodoperatie gestart door graka's uit de loop te halen en het SLI blok te vervangen door de standaard verbindingsblokjes van de grakablokken.

36.JPG



Eerst parallel aangesloten:




Nog meer WC papier gebruikt :D

38.JPG



Het raampje bovenin de kast bleek niet alleen voor de mooiigheid te zijn, maar ook een praktische waarde te hebben.

39.JPG


Ik kon namelijk goed zien dat met de parallel aangesloten blokjes de flow door het waterblok bijna nul was. Mogelijk door de luchtbellen, maar om dat te onderzoeken was geen tijd meer aanwezig. (het was inmiddels al een uur of 3 in de nacht met een wekker die al scherp gezet was op 9:00)

Dus de boel in serie aangesloten.




banner-TS-tekstloos.jpg




Ik werd wel een beetje blij toen ik voor het eerst met een ledstripje van ProAce de boel oplichtte :)







Met de camera heb ik de werkelijke kleuren nog niet kunnen vangen, maar het is dus geen mintgroen zoals op het plaatje. De kleur is meer fel groen/geel.








En een plaatje van een week later waar de kast bovenop de V2000 staat.





En dan nu naar het heden:



01.jpg





sponsor






Bij daglicht:

01.JPG



Na het de koeling flink beproeft te hebben met warmteafvoerwerkzaamheden leek het me beter om er nog een radje extra bij te doen. Temps zijn op zich goed, maar de fans moeten er wel flink voor werken. Op zich vind ik het wel een machtig geluid als het systeem volluit draait met de fans op volle toeren. :p
Voornaamste reden voor het extra radje is dan ook dat het mooi staat. (imho) Er komt denk ik meer balans in de verdeling van de buisjes in de ruimte. (blabla)


02.JPG




Beetje krap, maar moet lukken. :p

03.JPG



Zonder doorlusfitting, maar deze keer, ivm het gebrek aan ruimte tussen de voeding en de middenplaat, de schroefdraad van de fitting direct door de plaat. Beetje localitedraad om de schroefdraad en aan de andere kant van de plaat een binnendraadkoppeling.

Zit goed vast en lucht dicht. Hieronder met een testplaatje:


04.JPG



Uiteindelijk gekozen voor een Swiftech MCR ipv de BI stealth ivm met de iets betere koelprestaties...(blabla) Werlekijke reden: omdat de MCR minder werk is wat betreft poetsen en polijsten. :D

05.JPG


(is inmiddels geschuurd, gepolijst en gepoetst, foto volgt later)



De boel weer uit elkaar.:(

06.JPG


(Ik was al aardig verknocht aan het raken aan Farcry4. Even een break dus wat dat betreft)



En de twee doorvoerverbindingen gerealiseerd in het middenplaatje. :)


07.JPG



En de twee andere hoekkoppelingen verbonden met een buisje icm met c48 fittingen ipv het teflontapeding van het begin van deze upate.

09.JPG





En tot slot een voorproefje van wat nog volgt:


10.JPG



Dat zijn de verbindingsgaten van de pompen.

De lange buizen welke op de pomp staan aangesloten staan ietsje scheef.(schots en scheef voor mensen met timmermansogen zoals ProAce ;))
De pomp moet iets zakken zodat die buisjes recht komen te staan. (zakken door die gaten en dat de pomp onderonderop verbinden...) Hoop dat dat een beetje gaat lukken.





Voorlopig is de boel hier weer up te date. :)





sponsor





Oh ja: de belichting wordt een combi van UV en fel wit licht. Dus dat ik kan gaan schakelen tussen die twee. Het UV is op zich erg mooi, maar de blingbling komt er imo niet vol tot uiting.
 
Laatst bewerkt:
Wat HEERLIJK zeg.
Ik heb genoten van je update :)

Thanks! :)

Heb niet alleen genoten van de update, maar ook van de kast op de TP13.
Alleen jammer om te zien hoe snel dat glimmende koper krasjes ontvangt als vliegen op stroop!!

Thanks! :) En nog bedankt voor de hulp bij het installeren. ;) De krasjes ga ik er 1x per jaar wel af schrobben en poetsen. The party is daar de ideale herinnering voor.


Echt mooi man.

Ben benieuwd hoe ie eruit ziet als ie helemaal klaar is.

Dankje! :) Ben zelf ook benieuwd :D


tegek man.
Het effect van de uv pastel is ook gaaf.
Al met al zeer doordachte en tegeke mod.
En man wat heb je een engelen geduld.

Thanks! :059: :D

Mega update :D
Wat een werk gaat erin, maar super mooi!

Thanks! :)


Het stond ook heel scheef!!!1!1one1 :p
Maar je maakt het nog steeds mooier, en ik dacht dat dat niet mogelijk was!

haha, thanks voor de kritische blik :023:


Jummie... heerlijke update weer.


Alsof het plaatje al af fabriek daar zit... erg mooie oplossing.

Thanks! :) Ben zelf ook tevreden over het nog altijd lili gehalte van die achterkant. Compenseerd/maskeert weer een beetje de PSU extension bult. :p


elke keer weer blijf ik me weer verbazen wat een geniaal mooie machine !

Thanks!:D


banner-TS-tekstloos.jpg


Klein updeetje deze keer. :) De boel moet een beetje blijven voortgaan, want voor ik verhuizen ga wil ik in ieder geval die loop helemaal af hebben. De draadjes doe ik dan wel in mijn nieuwe huis.





Het spiegeleffect van die fittingen in de middenplaat lijken wel een beetje mindfuckachtig.





Zo, dat was het weer. :D











sponsor
 
Zo Roland, ik dacht nog maar eens een keertje te komen piepen, daar ik in de afgelopen weken af en toe een email kreeg betreffende deze V1000. Eerlijk toegegeven, het is een knap staaltje werk geworden.

't Heeft dan wel wat tijd gekost wat betreft uitvoering (want de eerste V1000, dat moet gestart zijn ergens in 2010-2011 geloof ik? :D) maar het resultaat mag er wezen. Toevoeging van het extra radiatortje zal de boel zeker goed doen! ;)



De mijne draait nog steeds zoals een zonnetje. :026:

Groet,
Olivier
 
Zie bovenstaand bericht

Hier eigenlijk hetzelfde. Ik doe niet meer zo actief mee op het forum, maar dit topic blijf ik maar steeds volgen :p
Kan niet anders zeggen dan dat het echt een prachtig ding aan het worden is!

PS: Mijn V1200 heeft plaats moeten maken voor een Fractal R5, maar ben wel van plan om er weer iets mee te gaan doen (zeker met zulke inspiratie :053:)
 
Zo Roland, ik dacht nog maar eens een keertje te komen piepen, daar ik in de afgelopen weken af en toe een email kreeg betreffende deze V1000. Eerlijk toegegeven, het is een knap staaltje werk geworden.

't Heeft dan wel wat tijd gekost wat betreft uitvoering (want de eerste V1000, dat moet gestart zijn ergens in 2010-2011 geloof ik? :D) maar het resultaat mag er wezen. Toevoeging van het extra radiatortje zal de boel zeker goed doen! ;)



De mijne draait nog steeds zoals een zonnetje. :026:

Groet,
Olivier


Leuk dat jij en Zwerverroodbaard nog even komen opduiken. :D

24 feb 2009 begon de eerste log op HWI. Ok dat was weer een rebuild van weer een andere versie. Die vind ik nog steeds stiekem de mooiste. :)



En mijn eerste waterkoelset heeft natuurlijk nog in een V1000 gezeten.



Hier eigenlijk hetzelfde. Ik doe niet meer zo actief mee op het forum, maar dit topic blijf ik maar steeds volgen :p
Kan niet anders zeggen dan dat het echt een prachtig ding aan het worden is!

PS: Mijn V1200 heeft plaats moeten maken voor een Fractal R5, maar ben wel van plan om er weer iets mee te gaan doen (zeker met zulke inspiratie :053:)

Zeker ook geen verkeerde behuizing. :p Buildlogje ? :icon_rolleyes: ;)



banner-TS-tekstloos.jpg




Net 1 modificatie aan de kast gemaakt. Een schroefpaaltje van het zijpaneel afgedremeld. De vierde radiator zat daar een beetje in de weg.






Die kan weer dicht.


En de doos in. :D

QIj7ts1.jpg


mKcZUGB.jpg


Over drie weken verhuizen. Daarna een paar weken post-verhuizdingen doen. Hopelijk over een maand of twee weer verder met dit projectje.


:039:





sponsor
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan