• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst?

Duzzan

New member
Beste Highflowers,

Ik heb een Lian Li O11 Dynamic XL case en ik wil die voorzien van een distro plate. Nu zijn er 2 versies:
  • Lian Li O11D Distro Plate G1 - With PWM Pump - DRGB - (die noem ik vanafg nu de G1)
  • EK Quantum Reflection PC-O11D XL D5 PWM D-RGB - Plexi - (die noem ik vanafg nu de XL)
Het grootste verschill, buiten dat de eerste side mount is en de tweede front mount is de pomp.

De G1 heeft een DDC pomp. Dat is dan een 3.1 versie en daar zie ik wel wat problemen mee. Buiten noise, lees ik veel verhalen van pompen die het begeven.
De webshop van EK lijkt deze versie dan ook niet meer aan te bieden.

Dit is de versie bij EK:
  • EK-Classic DP Side PC-011D G1 D-RGB + DDC 3.2 PWM - (die noem ik vanaf nu de G1 3.2)

Ik heb de EK-Quantum Kinetic TBE 200 D5 PWM D-RGB - Acetal gehad, een D5 pomp dus, en ik was echt heel blij met het gebrek aan geluid.
Zijn de DDC pompen veel luider? Is het vergelijkbaar met een AIO bijvoorbeeld? Ik heb er 2 van NZXT (Asatek) gehad en met beide was ik niet tevreden, ik hoor die pompen en ik vind dat echt vreselijk irritant en een show stopper.

Is de DDC 3.1 écht zo een slechte pomp en is het af te raden om de distro plate met deze versie te nemen?
Kan Highflow eventueel de 3.2 versie leveren?
 
De DDC 3.1 en 3.2 zijn vrijwel identieke pompen, verschil is de snelheid van de motor.
De 3.2 draait wat harder en is daarom ook wat luider, dus als je voor stilte wilt gaan, kan je beter de versie met 3.1 nemen.
Tenzij je een erg uitgebreide loop hebt (3 radiatoren, 2 gpu's etc.) dan kan je beter voor de 3.2 gaan i.v.m. sterkere pomp.
De reden dat EK de versie met 3.1 pomp niet aanbiedt, is omdat deze versie 'gelicenseerd' is door Lian Li.
Heeft dus niks te maken met kwaliteit, de 3.1 versie is ook de meest verkochte versie, dan zal je daar ook meer (slechte) verhalen over lezen.
Goede verhalen neemt men vaak niet de moeite voor om te melden :sarc:

De D5 pomp is de betere keuze als je voor zo stil mogelijk gaat, maar de DDC is niet veel luider eigenlijk.
Dus je kan beter je keuze maken op basis van wat het beste past in jouw kast.
 
Bedankt voor je antwoord Freddy!

De loop zal bestaan uit 2 Rads, een CPU en een GPU. Redelijk standaard dus.
Ik heb 6 maanden terug mijn eerste loop gebouwd, alles bij Highflow gekocht en nu het tijd was om te upgraden (CPU en GPU) dacht ik ook dat ik wel terug kon naar een conventionele setup. Nou ... nee dus ... Als je eenmaal de stilte, performance, en looks van een custom build gewend bent is er geen weg terug :LOL:

Nu heb ik v10 Lian Li Uni fans bij je in bestelling. Als ik ga voor de G1 dan zijn er 3 overbodig. Met de XL variant past dat dan weer wel.
Ik vind de G1 qua looks mooier, maar ik twijfel gewoon ontzettend aan die pomp ...
Is het eigenlijk mogelijk om die G1 te modden en er een D5 pomp in te plaatsen?
 
Ik heb voor de G1 gekozen omwille van:
-pomp zit netjes achter het distro block en is onzichtbaar in je systeem. Met een front distro plate zit deze zichtbaar.
-side distro plate behoudt de glazen voorkant wat net uniek is aan de O11D series. Een front distro plate verstoort het zicht gedeeltelijk. Ook ben ik geen fan van de metalen plaat waar de pomp aan vastzit.

Mijn G1 heeft de 3.2 pomp en ik heb ook een D5 gehad voordien. Beide pompen moet je toch op een lagere rpm instellen om ze niet te horen. Ik laat mijn 3.2 op een 30% draaien, dan is deze onhoorbaar. Enkel bij hoge cpu temps gaat deze iets sneller om de flow turbulent te krijgen en meer warmte op te nemen. Voor de gpu is dat niet nodig met een volledig blok.
Een pomp die op een distro plate zit zal ook makkelijker vibraties veroorzaken dan een pomp die losgekoppeld is van het frame. Lage rpm blijft dus aangewezen.

Het zijn nu eenmaal harde keuzes die je moet maken in je leven want ze kosten teveel geld om zomaar te proberen. :)
 
Bedankt voor je post tdesmet. Ik ben het eens met je punten. En dan toch, als ik (sommige) builds zie met die XL plate, denk ik toch weer 'jeetje, die is ook mooi' :love::LOL:

Als ik de G1 neem, dan wil ik wel de versie met 3.2 pomp. Die zal ik dan direct bij EK moeten bestellen. Levertijd is pas 18 Feb. Verwachten ze. o_O

Ik dacht dat ik er na wat bier, champagne, en een goede nachtrust wel over uit zou zijn ... maar niets is minder waar.
 
Na veel wikken en wegen ben ik er eindelijk uit. Ik ga voor de XL versie. Ben nu alles aan het verzamelen en binnenkort bestellen.
Zal wel en tijdje duren eer alles binnen is, veel is niet op voorraad, maar als het af is zal ik écht een keer een voorstel topic maken ?

Net al in de shoutbox gedropt maar valt me op dat er geen gratis verzending meer bij is, klopt dat of is dat een foutje?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
M Levertijd Lian Li PC-11 WGX ROG HighFlow Webshop 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan