• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian Li A10 Ignition Project!

De Enermax fans die je gekocht hebt hebben 1 vervelend ding en dat is dat ze temp gestuurt zijn... Er zit een draadje met een sensor aan het eind op die naargelang de temp het toerental regelt... Hij gaat op zijn max (1700rpm) draaien bij 55 graden...

Als je dit wilt overriden moet he de sensor er af knippen en de twee draden inelkaar draaien... Dan kun je em met een fancontroller regelen...(zo heb ik het gedaan;))

Cool dankje voor de info. Ik heb net mijn systeem half geleegd en de 360 rad eraf gehaald. ^^ en moet nog avond eten haha. mijn avond eten is bijna klaar. Mam soup met rijst. ik ga wat foto's maken van hoe het er nu uit ziet.

Update: 2 x 120mm Fan gaten gemaakt boven case

Hey guys hier is de nieuwe update dat ik vandaag heb gedaan...
moest een beetje door elkaar werken. Foto's maken en weer verder
dremelen etc... :D check de foto's

Eerst moest ik de radiator p120.3 leeg laten lopen.
img0020yhf.jpg

De Radiator van de case. Morgen komt de nieuwe fan's :)
img0021fpd.jpg

P120.3
img0022xve.jpg

Side Windows
img0023x.jpg

Met de shroud heb ik meteen afgetekend hoe / waar ik moet dremelen of boren.
img0025f.jpg

afdekken met doek voor zaagsel
img0029txd.jpg

van boven af, nu beginnen we
img0030gbq.jpg

PUNK! DiE!!
img0032p.jpg

dremel en kast overzicht
img0033lre.jpg

Doctor busy with his patient
img0035qqn.jpg

wat mooi die gat, daar passen we allemaal wel in, of missen we nooit :p
img0036lvz.jpg

10 uur later........
img0037n.jpg

ff een brake shot, mooi gedremelt toch?
img0038d.jpg

closeup
img0040eyb.jpg

img0041clb.jpg

klaar nu nog schuren :)
img0043ywy.jpg

Zo dat is het dan voor vandaag denk ik maar :) hoe vinden jullie het geworden? die gaten voor schroeven heb ik nog met een grotere boor een soort inkaping gemaakt ( wel met de hand zelf draaien ).

morgen (na het slapen en als het pakket op mijn werk komt en als ik dan rond 18:00 weer thuis ben kan ik die fan's erin monteren... maar ja eerst wel sleeven etc en misschien alle snoeren bij elkaar solderen tot 1 plug.

see you^^ take care

TFC schroud vind ik persoonlijk beter staan maar de Thermochill staat ook niet schlecht natuurlijk....
Hebben die TFC's rode leds er in??? als die dat hebben staan die het beste bij de rest van de build....

TFC schroud vind ik persoonlijk beter staan maar de Thermochill staat ook niet schlecht natuurlijk....
Hebben die TFC's rode leds er in??? als die dat hebben staan die het beste bij de rest van de build....

De tfc had ik in die tijd groen leds bij besteld maar ik denk dat dat niet veel uitmaakt omdat de fan's die ik heb besteld al zeker veel licht afgeeft. Maar ik ben er zelf nog niet helemaal uit.

ik persoonlijk de thermochill ivm met stof aanslag is het beter schoon te maken

Is het alleen daarom dat je voor de thermochill hebt gekozen of omdat je het zelf ook mooi vindt? In mijn gedacht vind ik dat de thermochill 1 geheel wordt met de kast. Bij die TFC weet ik het nog niet helemaal. misschien omdat we eigenlijk nog geen fan's zien die zeg maar rood afgeven aan de Shroud.

Ik denk dat ik eerst die fan's moet krijgen en dan even uit moet testen welke nou het beste is. Maar hoe ga ik die fan's dan voeden als ik de loop nog niet af heb. Ah ik denk de pomp uitzetten en daarna even aan :p en snel foto maken^^

eerst met fans erop uittesten :) ik zou voor TFC gaan... heb zelf thermochill gehad en het oogt in mijn ogen niet echt mooi...

aye heb al wat gevraagt aan andere mensen vrienden. die zeggen ook de tfc hehe :) ik krijg als het goed is vanmiddag het pakket op mijn werk binnen... kan ik hier wat foto's maken en posten als ik wat tijd heb... dankje voor je mening

thermochill meer een geheel

hehe dat is al 5 tegen 2 denk ik :) tfc vs ther

Je zou ook de radiator op de top kunnen monteren, daarop de Xtenders en dan daarop de fans :)

Zoals deze van MrGiorgio:
DSC_0208.jpg

Vind ik ook mooi uit zien :)

ah dat ziet er ook goed uit maar ik denk dat het een verkeerd idee is mits hij natuurlijk naar beneden laat blazen en anders is het verkeerd... die shroud is toch voor dat lucht goed verdeeld word, en zonder die shroud zit er in het midden van fan niet gelijk aan de rand lucht. Maargoed het ging ff om die extenders^^

dankje voor jullie inzicht hierop. Ik heb net die schroef gaten in de rad aangepast op de schroeven van TFC.

ik ga maar is naar mijn werk en kijken of het pakketje daar is gearriveerd. ^^ laat het vanavond nog zien met foto als het goed uitkomt.
het is toch makkelijk uit en in denk ik met die shroud. maar ja ik moet nog uitvogelen hoe ik die DVD een andere plaats kan geven, dus DVD switchen met de RES, zodat die Fillport erop kan. Maar probleem is dat ik de bay denk ik aan moet passen, er zit een rand in zodat er maar 1 apparaat tussen kan ( waar de dvd zit ) dus moet ik die rand eruit snijden of hoe het ook kan. zo'n kleine ruimte om te werken.

maargoed misschien ook nog helemaal geen foto, omdat die probleem dus.

bye

ik stem voor TFC :p. en btw ziet er allemaal nog steeds vetjes uit.

oke er zijn meer stemmen gegaan in tfc, jullie hebben allemaal tot 18:00 de tijd :p hahaha

Dankje Foxdelta. ik probeer alles in takt te houden bij dit operatie. ik heb vandaag mezelf aangeleerd om schroefdraad te maken met een boorkop van de dremel hehe... Dus eerst kleinere gat maken dan de schroef zelf. dan met bijna de punt van boor langs de randen zodat het zeg maar van de randen afveild(t?). Daarna nog ff met de boor de randen ietsjes groter maken... (alles zo als je dan geen speciale schroef boor kop hebt hehe :D het werkt.

Nieuwe update van gisteren en vandaag in het engels.

Hey guys and girls, here it comes the update from thursday, september 3rd, 2009 approx. 9pm. (ik heb dit gedaan omdat ik op 2 forum's zit en die is engels).

After some drinks after work i went home half drunken and started to work again on my modification. It containst Sleeving the fan’s, Adding the TFC shroud on top, Drilling holes for the Fillport, Retubing the Res/p120.1/pump. And i am experimenting with the 10mm fan on the back of my Mobo... i let it flow onto the back of the mobo and see what happends :D (i will make a photo of that when i am done with the build toongat i hope :D

Here are some photo’s

thursday september 3rd, around 1pm:
I was remaking the holes of the rad p120.3 so the screws of the TFC can screw in.
img0004g.jpg

img0003vp.jpg

Here u can see that the holes is not just drilled. I use the tip of the drill to carf the sides so the screw will really screw in and somewhat easier (first time I do this)
img0005g.jpg

thursday, september 3rd to friday, september 4th around 9pm:
I had to figure out the placement of the Fillport. I stumble on 1 problem. The setup bay/dvdplayer/radp120.1 as it is now wont work. So i thought if i would cut a peace of the Bay i can move the Res up on top and so it will be alligned with the billboard.

Res in the bay and i want to cut out the obstruction from moving the bay up (see left just up the bay)
img0002qo.jpg

This is from the side with a marker where I am going to dremel
img0006h.jpg

img0009xc.jpg

When i was finished i tried to figure out where to place the Fillport, but another probleem arise. The fillport touched the Resevoir that really sux now i have to redo the whole setup in the front bay.

So i come with a solution, see the layout:
img0012hj.jpg

The fillport will be on the right left side. Before we start to drill the hole we going to use the Fillport inner circle mount to make the circle so we know the diameter. After that we drill a small hole first and then use the special Hole drill. See pictures.
img0013sb.jpg

img0015x.jpg

img0016sn.jpg

img0017fb.jpg

Does that look Sweet?? :D
img0018vc.jpg

img0023e.jpg

Here some macro shots from the Fan switch
img0030cw.jpg

img0031pv.jpg

img0025k.jpg

Sleeving

3 Enermax fan’s and 1 cm fan, tonight i have to do also 3 yateloon fan’s and solder it together to 1 plug.
img0032t.jpg

img0036uy.jpg

img0044to.jpg

And now some picture how it is now (i am still at work writing this log)

img0041pw.jpg

img0040ck.jpg

Hope you enjoyed this as i am enjoying showing you guys/girls what i did and building my pc. Update comes later a few days i think. I still have to finish this.

Goodnight and take care.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan