nbtran1975
Junior Member
Aeolas RIG: Ignition Project
Hoi mede overclocker! Voor het eerst dat ik hier mijn waterkoeling opstelling met jullie willen delen. Maar als eerst wil ik Freddy (admin) Danken voor het snel leveren van de waterkoeling elementen. Altijd voor 4 uur en heb je je product volgende dag binnen! TOP!
Ongeveer in April 2009 ben ik gaan denken om custom waterkoeling te kopen. Daarvoor had ik een setje gekocht van Thermaltake bigwater 760i (niet bij highflow). Dat was mijn eerst aanraking met waterkoeling voor de pc. Ik hoorde dat het veel scheelde in temperatuur. Maar ik had het fout met dit setje, de temp was gewoon nog hetzelfde als op lucht, dus ik was echt teleurgesteld. Een vriend van me zei toen, Binh! je moet een custom waterkoeling kopen dat zou het beste zijn. Dus ben ik veel gaan lezen en kwam ik toevallig uit bij Highflow.
Hier zijn de specificaties van mijn computer (huidige setup):
case: Lian Li A10
mobo: Asus Blitz Extreme
cpu: Q6600 B3: 3.51 v1.48 (Lapped may 5th, 2009, 11:15pm)
psu: Thermaltake 1200 watt
mem: OCZ 2x2gb dd3 1333 - 6.5.5.15
hd: 2x WD75gb raptor (raid0), 2xWD500gb (raid0)
gpu: xfx gts 250 core edition 735mhz (stock) / evga tool: 792mhz
Razor: Mouse> Mamba / Mousepad> Destructor / Keyboard> Lycosa
Waterkoeling Specs:
tube size: 1/2 Connections
radiator: Thermochill 120.3 & 120.1
pomp: Laing D5-MCP655
cpu block: D-tek Fuzion v2
resevoir: DangerDen 5.25bay
fan: 3xYate Loon 120mm D12SL (Pull config) voor RAD 360mm, 2xNoctua (1 voor RAD120mm), 1x andere merk voor RAD360 (push)
case fan: Scyte 5'25 for front panel (fan niet in gebruik alleen voorpaneel ervan).
Shroud (RAD houder): Thermochill 360mm
tube: Fesser UV High Flow en Flexible (BLACK)
liquid: Heel veel Fesser VS.C en Andere variant mengesel
Universeel GPU waterblock: EK-VGA Supreme - Plexiglass
Fittingen: 45/90/vertikaal graden
-------------------------------------------------------------------------
Ik had al een setup gemaakt in die tijd voor dat ik een maand op vakantie ging en daarna zou ik verder werken aan het project. Jullie gaan foto's zien waarbij andere onderdelen zijn gebruikt omdat ik in die tijd andere spullen had besteld en steeds ging verfijnen. Hier komen de foto's.
Hier had ik andere kleur tubing gebruikt. Begin stadium. Ook nog geen shroud van thermochill gebruikt. Wel 1 x120 mm shroud van Swiftech.
29 juni 2009: Foto's van dat ik de hele setup uit elkaar heb gehaald en mijn kast ging modden.
GTS 250 + Stock koeling
GTS 250
GPU Chip
RAM op GPU
Stomme luide Fantilator op de GPU
Lian Li A10 kast
PSU
Mobo
Radiator
Reservoir
Pomp & andere onderdelen
DDr3 Memory (ik heb deze vervangen omdat ik ze stuk heb gemaakt door de heatsink af te trekken ging de chip mee, STOM!! blijkbaar goed vast gelijmd)
Pomp & Res van de oude Thermaltake bigwater 760i voor mijn 2de loop
-----------------------------
PLAN:
Ik wil wat kleine modificaties maken aan mijn kast om de betubing beter te laten lopen. Ik wou dus 2 ronde gaten maken voor de tube, maar had uiteindelijk 1 gemaakt. Zie foto:
Pomp & geboorde gaten.:
Ik was van plan de radiator in de 5,25 inch voor paneel te stoppen, Thermaltake Pomp en Reservoir (ik wilde hiermee de grafische kaart aparte loop waterkoelen. Het zijn niet de beste onderdelen maar ik had het nog staan).
Hoi mede overclocker! Voor het eerst dat ik hier mijn waterkoeling opstelling met jullie willen delen. Maar als eerst wil ik Freddy (admin) Danken voor het snel leveren van de waterkoeling elementen. Altijd voor 4 uur en heb je je product volgende dag binnen! TOP!
Ongeveer in April 2009 ben ik gaan denken om custom waterkoeling te kopen. Daarvoor had ik een setje gekocht van Thermaltake bigwater 760i (niet bij highflow). Dat was mijn eerst aanraking met waterkoeling voor de pc. Ik hoorde dat het veel scheelde in temperatuur. Maar ik had het fout met dit setje, de temp was gewoon nog hetzelfde als op lucht, dus ik was echt teleurgesteld. Een vriend van me zei toen, Binh! je moet een custom waterkoeling kopen dat zou het beste zijn. Dus ben ik veel gaan lezen en kwam ik toevallig uit bij Highflow.
Hier zijn de specificaties van mijn computer (huidige setup):
case: Lian Li A10
mobo: Asus Blitz Extreme
cpu: Q6600 B3: 3.51 v1.48 (Lapped may 5th, 2009, 11:15pm)
psu: Thermaltake 1200 watt
mem: OCZ 2x2gb dd3 1333 - 6.5.5.15
hd: 2x WD75gb raptor (raid0), 2xWD500gb (raid0)
gpu: xfx gts 250 core edition 735mhz (stock) / evga tool: 792mhz
Razor: Mouse> Mamba / Mousepad> Destructor / Keyboard> Lycosa
Waterkoeling Specs:
tube size: 1/2 Connections
radiator: Thermochill 120.3 & 120.1
pomp: Laing D5-MCP655
cpu block: D-tek Fuzion v2
resevoir: DangerDen 5.25bay
fan: 3xYate Loon 120mm D12SL (Pull config) voor RAD 360mm, 2xNoctua (1 voor RAD120mm), 1x andere merk voor RAD360 (push)
case fan: Scyte 5'25 for front panel (fan niet in gebruik alleen voorpaneel ervan).
Shroud (RAD houder): Thermochill 360mm
tube: Fesser UV High Flow en Flexible (BLACK)
liquid: Heel veel Fesser VS.C en Andere variant mengesel
Universeel GPU waterblock: EK-VGA Supreme - Plexiglass
Fittingen: 45/90/vertikaal graden
-------------------------------------------------------------------------
Ik had al een setup gemaakt in die tijd voor dat ik een maand op vakantie ging en daarna zou ik verder werken aan het project. Jullie gaan foto's zien waarbij andere onderdelen zijn gebruikt omdat ik in die tijd andere spullen had besteld en steeds ging verfijnen. Hier komen de foto's.
Hier had ik andere kleur tubing gebruikt. Begin stadium. Ook nog geen shroud van thermochill gebruikt. Wel 1 x120 mm shroud van Swiftech.
29 juni 2009: Foto's van dat ik de hele setup uit elkaar heb gehaald en mijn kast ging modden.
GTS 250 + Stock koeling
GTS 250
GPU Chip
RAM op GPU
Stomme luide Fantilator op de GPU
Lian Li A10 kast
PSU
Mobo
Radiator
Reservoir
Pomp & andere onderdelen
DDr3 Memory (ik heb deze vervangen omdat ik ze stuk heb gemaakt door de heatsink af te trekken ging de chip mee, STOM!! blijkbaar goed vast gelijmd)
Pomp & Res van de oude Thermaltake bigwater 760i voor mijn 2de loop
-----------------------------
PLAN:
Ik wil wat kleine modificaties maken aan mijn kast om de betubing beter te laten lopen. Ik wou dus 2 ronde gaten maken voor de tube, maar had uiteindelijk 1 gemaakt. Zie foto:
Pomp & geboorde gaten.:
Ik was van plan de radiator in de 5,25 inch voor paneel te stoppen, Thermaltake Pomp en Reservoir (ik wilde hiermee de grafische kaart aparte loop waterkoelen. Het zijn niet de beste onderdelen maar ik had het nog staan).