• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian Li 343B X2

Perox

Junior Member
Hey,

Ik ben bezig met een nieuw project. Ik ga van 2 Lian Li 343B kasten 1 maken, in de bovenste kast komen het moederbord etc.. gewoon de standaard dingen, in de onderste komt nVENTIV Mach II Systeem. Aangezien je met Nventiv Mach II systeem geen grafische kaarten kan koelen zit ik eraan te denken om ook nog een waterkoeling systeem in te bouwen.

Systeem:

CPU: i7-920
Mobo: Gigabyte Ex58 Extreme
Voeding: Cooler Master 1000W en Cooler Master 850W
GPU: 2x XFX Nvidia GTX 295 Quad SLI
Geheugen: OCZ 12GB
HDD: 4x Western Digital WD1500BLFS 10000rpm
Koeling: 18x Scythe Ultra Kaze 3000
4x Scythe S-Flex 80mm 2000rpm
4x Zalman Fancontroller ZM-MFC1 Plus
Behuizing: 2x Lian Li 343B
1x Zijpaneel met Plexiglas
1x nVENTIV Mach II Systeem voor socket 1366

Waterkoeling komt later misschien nog!


Hier mn schets:

attachment.php
 

Bijlagen

  • LianLi343Bx2.jpg
    LianLi343Bx2.jpg
    27,6 KB · Weergaven: 154
dat word wel een flink bakbeest :p
en die hardware heb je allemaal al of??
en zo te zien doe jij graphische bewerkingen of technisch tekenen ofzo?? :) :p

Het meeste heb ik al, maar nog niet alles! Tweede kast is besteld en verwacht ik volgende week! En dan wordt het slopen :p Eerst de wieltjes bij 1 kast eronder vandaan slijpen..

Nee, ben geen grafisch ontwerper oid.
 
Het meeste heb ik al, maar nog niet alles! Tweede kast is besteld en verwacht ik volgende week! En dan wordt het slopen :p Eerst de wieltjes bij 1 kast eronder vandaan slijpen..

Nee, ben geen grafisch ontwerper oid.

ow wat raar omdat je echt 12 gig ram hebt :O (meestal is dit namelijk alleen nodig voor dat soort aplicaties)
en dat je die fancontrolers hebt is ook wel jammer anders was het denk ik makkelijker een andere te nemen (of je moet het er erg mooi uit vinden zien) want dan had je alles op bijv een rheobus extreme gekunt of alles "slim" laten regelen door de mcubed t belancer bigng :)

ben wel benieuwd zoals je weet zijn hier meer flinke bakbeesten op het forum maar deze is toch echt groter :D
 
ow wat raar omdat je echt 12 gig ram hebt :O (meestal is dit namelijk alleen nodig voor dat soort aplicaties)
en dat je die fancontrolers hebt is ook wel jammer anders was het denk ik makkelijker een andere te nemen (of je moet het er erg mooi uit vinden zien) want dan had je alles op bijv een rheobus extreme gekunt of alles "slim" laten regelen door de mcubed t belancer bigng :)

ben wel benieuwd zoals je weet zijn hier meer flinke bakbeesten op het forum maar deze is toch echt groter :D


Fancontrollers heb ik nog niet besteld dus, is misschien een optie wat jij aangeeft, ik zal eens kijken bedankt voor de tip!
 
Fancontrollers heb ik nog niet besteld dus, is misschien een optie wat jij aangeeft, ik zal eens kijken bedankt voor de tip!

np ik help graag :)
met rheabus kan je fans flink groeperen hoef je niet 100 verschillende knoppen te draaien en de blancer kan je softwarematig echt ZOVEEL instellen met fan/temp curves en tempsensoren ed kijk maar ;) al wil je wat meer info/uitleg over de t-balancer stuur maar een PB ofzo!
 
tering... ik heb 1 343B en ik heb al genoeg ruimte om een ruimteschip in te duwen en jij wilt er 2 aan elkaar zetten... Denk wel aan de vloer die die is niet al te stevig en de bays zitten voornamelijk hieraan vast. De kast heeft een hele kale structuur waarom alles zich vasthoud aan het kleine beetje frame wat erin zit. hopelijk heb je de vast beradentheid om em door te zetten, dit soort projecten zijn vaak erg mooi maar je ziet ze zeer zelden afgemaakt worden helaas.
 
tering... ik heb 1 343B en ik heb al genoeg ruimte om een ruimteschip in te duwen en jij wilt er 2 aan elkaar zetten... Denk wel aan de vloer die die is niet al te stevig en de bays zitten voornamelijk hieraan vast. De kast heeft een hele kale structuur waarom alles zich vasthoud aan het kleine beetje frame wat erin zit. hopelijk heb je de vast beradentheid om em door te zetten, dit soort projecten zijn vaak erg mooi maar je ziet ze zeer zelden afgemaakt worden helaas.

Ik weet het ik ga het misschien verstevigen met een plaat Alu tussen de 2 kasten en die aan mekaar popnagelen.

In ieder geval bedankt voor je reactie..


Greetzzz
 
ga je het niet helemaal open laten tussen de 2 kasten?? (ofwel bovenkant van de een onderkant van de ander eraf)
en dan maak je ze ook aan elkaar en verstevig je het meteen met een T profieletje ;)
 
effe grof vinger werk word die dan ongeveer een meter hoog. Ze zijn iets kleiner en de wielen kan je natuurlijk ook niet meerekenen maar ik heb geen zin om de exacte maten er weer bij te pakken :p

Ik zou juist de ruimte tussen de kasten dicht laten hoogstens een paar gaten om de kabels weg te werken ofzo...Als ik het goed heb maakt een nVENTIV Mach II nog best wel geluid. Als je de onderkant dicht laat kan je die insealen met geluidwerend materiaal...dan gebruik je de fans aan de voor en achterkant voor koeling en ben je klaar :)

oh trouwens de onderkant bij de wielen wil je ook verstevigen...dat beloof ik je ;)
 
hehe slader, je komt dicht bij mij dan :D boven de 1m zijn kasten echt huge he als je er naast staat :D suces met darmen enzo.. ik lig nu aan 12m ;)
 
tuurlijk kan dit... aangezien de meeste blokken ook van koper zijn is diet geen probleem... zet er dan beter geen alu blokken tussen

Koolance heeft hier koppelingen voor.... voor 10mm koperen buis...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Lian Li A77FB / 343B / EX-H34 Cases en Modding 7
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan