• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lemonade's Scratch Build

Voor de mensen die ongeduldig zijn en wachten op een foto :p Als test setup even een standaard ATX bordje en een oude videokaart gepakt.

preview.jpg

Tussen de onderkant van het mobotray en de bovenkant van de radiator komt een plexiglazen plaat welke de ruimte van de radiatoren afsluit.

Direct boven de videokaart komt ook nog een plexiglazen plaat zodat er een valse top ontstaat. Hier worden alle kabeltjes in het moederbord geprikt.

Het is nog veel meetwerk voordat alles gesneden en geplaatst kan worden, maar het begint steeds meer vorm te krijgen.

Een 2e RX240 rad is als het goed is onderweg :)
 
Update

Sinds mijn vorige update heb ik gewacht met het snijden van het plexiglas omdat de ideeƫn er even niet waren.

Ik ben nog aan de slag geweest met de alu buizen die vandaag eindelijk zijn binnengekomen zodat de grootste deel van het frame daarmee afgerond kan worden.

DSC0278502.jpg

Deze foto heb ik een tijdje geleden genomen om een idee te krijgen van het geheel.

De bodemplaat heeft uitsparingen voor de 24pins, de kabels voor de videokaart en uiteraard voor de sata schijven. Zoals je kunt zien staat er een huge ass regenpijp op de plaat te staan. Uiteindelijk moet er nog een extra gat worden gelaserd zodat deze er netjes doorheen valt.

Deze schroefjes kun je nooit teveel hebben :D. Momenteel zitten er ruim 80 schroeven in om alles buizen bij elkaar te houden.
DSC0279209.jpg

De radiator met fans en plexiglas module is nu aan een aluminum buis geschroeft zodat dit onderdeel mooi vast zit.
DSC02791.jpg

Hier is de regenbuis/reservoir te zien met een gelaserde dop :p. De dop moet eraf kunnen omdat ik nog iets erin ga verstoppen. Helaas geen matching fittingen meer, dus ff zo opgelost om de boel te leak-testen.
DSC02789.jpg

En hier zijn nog wat leuke onderdeeltjes. De langwerpige stukjes plexiglas worden gebruikt om alu buizen aan de bovenkant van de case te bevestigen om een valse top te realiseren.

Het vreemd gevormd rondje is een masterpiece :p.
DSC0279411.jpg

Bij een groot reservoir wil ik niet dat het water naar onder druppelt ( = geluid ), maar ik wil het reservoir ook niet tot de top vullen ( 2 liter lol ). Daarom heb ik dat tandwiel gemaakt.

Het water zal wel door de openingen moeten gaan, en dat komt uiteindelijk bij de acryl buis uit. Van nature 'hecht' het water zich aan deze buis (adhesie), zodat het via de buis naar beneden kan lopen. Ik ben nog op zoek naar de ideale vorm om het water gelijkmatig te verdelen.
DSC02797.jpg


Hier nog enkele foto's hoe het er tot nu toe uitziet.
DSC02799.jpg

DSC0280017.jpg

DSC0280118.jpg

DSC0280219.jpg

Afmetingen reservoir : 60x370mm (D x H)
 
Even tussendoor een snelle update van de hardware die in het systeem komt.

dsc02841ee.jpg

dsc02843ei.jpg


De voorkant. Ik ben nog aan het twijfelen of ik er nog een raampje in zet, of 1 of ander logo.
dsc02844e.jpg


dsc02845v.jpg


De lettertjes zijn in het plexiglas gelegd en steken dus niet uit.
dsc02846n.jpg


Kabels en slangen vanuit de boden
dsc02847c.jpg


En een aantal slangen en het reservoir die de top in gaan :)
dsc02848q.jpg


Close-up van de valse top. Hier worden alle kabels ingeprikt. Het gaatje van de CLR CMOS knop heb ik nog wat uitgedremeld, anders paste ie er net niet in :p
dsc02834a.jpg


dsc02849t.jpg


Pomp moet nog worden vastgeschroefd
dsc02850p.jpg
 
Ik had een oplossing nodig om mijn 2 HDD's te verwerken in de build, maar niet met zo een lelijk standaard bay achtig iets :p Dus zelf maar even wat lasergesneden van plexiglas. Alles zit lekker stevig inelkaar, en de cirkels zorgen voor voldoende koeling.

DSC02851.JPG

Die wit gesleevde sata molex had ik nog van vorige build liggen. Kan dus mooi hergebruikt worden :D Save the planet!
DSC02852.JPG

DSC02853.JPG

DSC02854.JPG

Een prima gesleevde kabel ziet er niet uit als deze niet netjes is uigelijnd. Daarom dit lasergesneden stukje plexiglas voor de 24pins. Deze heb ik ook gemaakt voor de 8pins stekker die naar t mobo gaat (straks te zien)

DSC02855.JPG


It's a perfect fit! (Geloof t of niet, maar het heeft me zeker 30 minuten gekost om dat stukje clear plexi tussen de kabels te persen, en ook nog eens tussen het zwarte plexi x_x) Kan eventueel nog eruit worden gehaald, maar dat doe ik hopelijk niet meer lol.

If you look closely you can see a sleeved 24pin connector :eek:
DSC02857.JPG

Metaalhack. Normaal gesproken zit er zo een stukje metaal in de achterzijde (of bovenzijde) van je pc om de kaarten vast te schroeven... Dat ontbreekt bij mij, dus ik heb een klemsysteem bedacht om de kaart toch op zijn plaats te houden. Het wint geen schoonheidsprijs maar is zeker effectief en valt buiten het zicht.
DSC02858.JPG


Hier ook weer een kleine aanpassing aan de achterzijde van het mobo tray. Met deze schroeven wordt de backplate naadloos gedrukt tegen de valse bodem. Eerst was er namelijk een klein stukje speling te zien (ivm het gewicht van het mobo)
DSC02860.JPG

De metalen huisjes die om de IO's zitten pasten naar mijn mening niet in de build, daarom afgeschermd met een stukje zwart plexi. Ik had eerst een wit stukje gesneden, maar dat viel me net te veel op.

Hier is ook weer een gesleevde 8pins te zien met plexiglazen spacer.
DSC02862.JPG

Veel is er niet veranderd, maar de kleine puntjes zijn nu grotendeels uitgewerkt. Het zijn vaak de details die de build maken.
DSC02869.JPG


Ik heb nog een ontwerp liggen om een fan module te maken die in het keldertje komt, maar dat zal moeten wachten tot de volgende update. Eerst nog de graka stekkers sleeven en iets verzinnen hoe ik de buitenpanelen ga bevestigen.

Cheers
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
soppy Gefeliciteerd Lemonade Felicitaties 8
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
kier Kier - Green Lantern Scratch Build Gallery & Build Logs 2
Gurt11 [Scratch Build] Specced ITX 1.0 Gallery & Build Logs 23
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
The_Saviour# Benchtastic (Benchtable from scratch) Gallery & Build Logs 17
A Andreas First build from scratch Gallery & Build Logs 54
vincent Cinewall build Overige Builds 19
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
N Nieuwe desktop build (WIT) Handleidingen en Installatie Tips 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O nieuwe build Gallery & Build Logs 11
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
S 900D build Gallery & Build Logs 5
C Advies Build Waterkoeling 1
K Een Build beginnen? Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan