Ik had een oplossing nodig om mijn 2 HDD's te verwerken in de build, maar niet met zo een lelijk standaard bay achtig iets
Dus zelf maar even wat lasergesneden van plexiglas. Alles zit lekker stevig inelkaar, en de cirkels zorgen voor voldoende koeling.
Die wit gesleevde sata molex had ik nog van vorige build liggen. Kan dus mooi hergebruikt worden
Save the planet!
Een prima gesleevde kabel ziet er niet uit als deze niet netjes is uigelijnd. Daarom dit lasergesneden stukje plexiglas voor de 24pins. Deze heb ik ook gemaakt voor de 8pins stekker die naar t mobo gaat (straks te zien)
It's a perfect fit! (Geloof t of niet, maar het heeft me zeker 30 minuten gekost om dat stukje clear plexi tussen de kabels te persen, en ook nog eens tussen het zwarte plexi x_x) Kan eventueel nog eruit worden gehaald, maar dat doe ik hopelijk niet meer lol.
If you look closely you can see a sleeved 24pin connector
Metaalhack. Normaal gesproken zit er zo een stukje metaal in de achterzijde (of bovenzijde) van je pc om de kaarten vast te schroeven... Dat ontbreekt bij mij, dus ik heb een klemsysteem bedacht om de kaart toch op zijn plaats te houden. Het wint geen schoonheidsprijs maar is zeker effectief en valt buiten het zicht.
Hier ook weer een kleine aanpassing aan de achterzijde van het mobo tray. Met deze schroeven wordt de backplate naadloos gedrukt tegen de valse bodem. Eerst was er namelijk een klein stukje speling te zien (ivm het gewicht van het mobo)
De metalen huisjes die om de IO's zitten pasten naar mijn mening niet in de build, daarom afgeschermd met een stukje zwart plexi. Ik had eerst een wit stukje gesneden, maar dat viel me net te veel op.
Hier is ook weer een gesleevde 8pins te zien met plexiglazen spacer.
Veel is er niet veranderd, maar de kleine puntjes zijn nu grotendeels uitgewerkt. Het zijn vaak de details die de build maken.
Ik heb nog een ontwerp liggen om een fan module te maken die in het keldertje komt, maar dat zal moeten wachten tot de volgende update. Eerst nog de graka stekkers sleeven en iets verzinnen hoe ik de buitenpanelen ga bevestigen.
Cheers