• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lemonade's Scratch Build

lemonade

New member
Hey mede modders,

De komende weken ga ik me weer eens bezig houden met knutselen. Mijn oude build is helaas nooit afgemaakt omdat ik ben vastgelopen op een aantal onvoorziene punten.

Deze keer ga ik het anders aanpakken, namelijk een scratch build. Geen restricties meer :D. Zoals sommige al weten beschik ik over een lasergraveermachine, en ga deze dus ook zeker laten meehelpen om dit project tot een succes af te ronden. Meer info is te vinden op www.graveco.nl

Er is nog geen naam voor deze build bekend, maar wel een kleurenthema : Wit, zwart en blauw. Het grootste deel van de panelen zal wit zijn. Een deel van mijn oude hardware ga ik gebruiken die reeds watergekoeld is, maar er komen ook nog nieuwe onderdelen in die ik nóg niet ga verklappen :p.

Echt specifieke ontwerpen zijn er niet, maar de opbouw is te vergelijken met een TJ11.

Ohja, buildnamen mogen random geroepen worden xD.

Zal ik maar gelijk met de deur in huis vallen :

Een aantal aluminium staven 15x15mm op maat laten zagen
DSC0260901.jpg


En dat past gelukkig allemaal op elkaar :)
DSC0261303.jpg

DSC0261002.jpg


Dit alles wordt bij elkaar gehouden door wat schroeven en 90 graden hoeken
DSC0271117.jpg

DSC0266304.jpg

De 90 graden hoeken die ik gekocht heb waren helaas niet precies 90 graden, maar 85~89 graden. Daarom zijn ze allemaal handmatig met geweld tot 90 graden geslagen. Zodoende is er weinig tot geen speling meer.


Het begint vorm te krijgen
DSC0266405.jpg


Mooi, al zeg ik het zelf
DSC0270915.jpg


Alle zijkanten zijn nagenoeg recht en worden straks beplakt met wit plexiglas.

Sneak preview custom reservoir :

Lasergesneden acrylaat buis met een diameter van 60mm
DSC0270410.jpg

En een test stukje om alles geheel waterdicht te maken
DSC0272329.jpg

DSC0272228.jpg

Ik heb gebruik gemaakt van een o-ring die precies tussen 2 stukken plexiglas vallen wat op zichzelf alles waterdicht afsluit. Om alles goed vast te zetten is de plexiglazen onderkant verlijmt met de acrylaat buis.

Tot de volgende update ;)
 
Update

Zojuist even een klein stukje plexiglas gesneden om de radiator aan de aluminium buizen te bevestigen. Simpel maar effectief. En man, wat is die fan en radiator combo stil zeg :D!


Sketchup voor een 2x120mm fan 'grill'
fan plate for 240 rad.jpg

Het resultaat na het snijden van 3mm clear plexi. Ook maar even wat rubbers erop geplakt :p
DSC02728.JPG


Even kijken of het past.. en jawel :)
DSC02727.JPG


En het geheel gemonteerd met 4 schroeven.
De schroeven die je nét nodig hebt zijn natuurlijk bijna op,
dus volgende week eens op zoek naar nieuwe.

Met behulp van 4 schroeven zal het plexiglas aan het aluminium worden bevestigd.
DSC02729.JPG


Wat perspectieven
DSC02735.JPG

DSC02732.JPG

DSC02733.jpg

Linkerzij aanzicht
DSC02734.JPG


Voorlopig komt er slechts 1 240 rad in. In een later stadium misschien nog een 2e maar dat zie ik dan wel.

Volgende week komen hopelijk de witte panelen binnen zodat het mobo tray kan worden gelaserd.

Cheers
 
Thanks. Die stickers vallen later buiten het zicht omdat er een coverplate nog boven de rad komt. Voorlopig laat ik ze er nog eventjes op ;) Ik heb begrepen dat deze fans al vanaf ca. 3V starten, dus daar moet ik nog een kleine schakeling voor bedenken. Silence is golden
 
Bottomplate

Allereerst wil ik soppy even bedanken voor het mooie aanbod van de 240 rad!

In het weekend heb ik even een schets gemaakt voor de onderkant van de case. Het is een stukje UV blauw plexiglas van 257x496mm. Het heeft even geduurd om dat goed met de laser uit te lijnen, maar uiteindelijk toch nog erop gekregen ^^.

De middelste cirkel is het ventilatie gat voor de voeding. De voeding zelf wordt gemonteerd op zowel de steunbalk van de radiator, als een 2e steunbalk die nog niet op de foto is gezet.


Vers van de pers :
DSC02738.JPG


Na het verwijderen van de folie komt het paneeltje tot zijn recht ^^. In de kleine uitsparingen komen 120 graden UV leds zodat de rand oplicht. Eventueel ook nog een kleine dimmer ertussen als de boel me te fel wordt.
DSC02740.JPG


Alle randen steken 3mm uit zodat er straks een soort van lichtstrip ontstaan rondom de onderkant. De witte zijpanelen heb ik helaas nog niet binnen, dus dat zal maar even op zich laten wachten
DSC02742.JPG


Dat betekend niet dat er niet getest kan worden :p. Even een stukje plexiglas met witte folie ervoor gezet, en zeer tevreden met het resultaat :D
DSC02747.JPG

Wat andere aanzichten
DSC02748.JPG

DSC02744.JPG

DSC02745.JPG

DSC02746.jpg

Ik zit nog even te twijfelen of ik onder de blauwe plaat nog een witte plaat leg van 3mm. De 5mm ledjes steken namelijk onder de 3mm plaat uit. Een andere oplossing is natuurlijk om case voetjes te maken, maar dat zie ik wel als de case wat meer vorm heeft gekregen.Er komen ook nog casevoetjes onder, anders kan de voeding helemaal niet koelen.. doh!



Hopelijk tot volgende keer met de witte panelen, can't wait!
 
Als er nog voetjes onder komen zou een witte plaat er onder wel aangeraden zijn, anders gaat heel die onderkant oplichten waar je enkel de randjes wilt hebben. In ieder geval al een zeer mooi begin.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
soppy Gefeliciteerd Lemonade Felicitaties 8
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
kier Kier - Green Lantern Scratch Build Gallery & Build Logs 2
Gurt11 [Scratch Build] Specced ITX 1.0 Gallery & Build Logs 23
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
The_Saviour# Benchtastic (Benchtable from scratch) Gallery & Build Logs 17
A Andreas First build from scratch Gallery & Build Logs 54
vincent Cinewall build Overige Builds 19
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
N Nieuwe desktop build (WIT) Handleidingen en Installatie Tips 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O nieuwe build Gallery & Build Logs 11
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
S 900D build Gallery & Build Logs 5
C Advies Build Waterkoeling 1
K Een Build beginnen? Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan