• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

LEM LX3 Sport 2003

CDA441

Geen modder eter
Ik heb dus (zoals misschien iedereen al weet) een LEM LX3 crossmotor gekocht uit het jaar 2003
Het is een mooi beestje, en draait als een naaimachine, maar heeft wel wat schoonheidsfoutjes.
Ik ben dus nu bezig met de motor een facelift te geven om er eens lekker mee te crossen.

Eventjes een les geschiedenis:
De motor was ook al tweedehands aangekocht toen ik hem heb overgekocht van iemand anders. Zijn kind heeft met deze crossmotor leren rijden, en nu rijdt z'n kind al in de motorcross.
Er waren al een paar andere dingen veranderd aan de crosser toen ik hem aangekocht had.
Deze had dus nieuwe handvaten, een scheur in de stof, een gebroken spatbord en lelijke stickers (zoals je op de foto onder deze tekst ziet.
Nu, de crosser heeft de volgende specs:
- 50CC automaat
- Franco Morini S5 of S6, weet niet precies
- Kickstarter
- Niet straatlegaal
- Extreem luid
- Gratis roest

Zo was ie origineel:
IMG_20130624_185323_zpsd9ffcf40.jpg


Morgen upload ik wat foto's met hoe hij er nu uit ziet.

To do lijstje:
- Nieuw achterspatbord [X] (misschien ooit witte kopen als deze breekt)
- Velgen ontroesten en nieuw laagje verf [X]
- Stickers verwijderen [X]
- Alles oppoetsen [X]
- Nieuw dempingsmateriaal in de uitlaat steken [ geannuleerd ]
- Nieuwe stoelovertrek [X] (maar moet nog eens vervangen worden)
- Nieuwe handvaten [X]
- Motor afstellen dat ie niet meer stilvalt bij gas loslaten [ In progress ]
- Lekke uitlaat herstellen [ geannuleerd ]
- Nieuwe demper kopen en laten lassen [X] (maar niet gelast)

Lijstje al afgewerkt, maar er moeten nog eens wat dingetjes vervangen worden met de tijd
 
Laatst bewerkt:
Zoals beloofd dus de foto's:

Zo staat ie er dus nu bij:
IMG_20130629_093621_zps5c1b029a.jpg


Hier heb ik dus al geprobeerd het achterspatbord te herstellen, maar zo te zien lukte dat niet echt, ik ga mij dus maar een nieuwe kopen.
IMG_20130629_093628_zpsd2684a3d.jpg


Ook een kilometerteller geplaatst. Kostte me 3-4 euro in de action:
IMG_20130629_093640_zpsfd0c8493.jpg


Ook is ie ontdaan van z'n stickers, en met hulp van m'n ma's wonderspons, zijn ook de vreemde vlekken verwijderd:
IMG_20130629_093653_zpsa189abf3.jpg


Wieletje zwart spuiten, is nu al z'n 5de laag:
IMG_20130629_093841_zps1c2b94c7.jpg


Voorkant is al gedaan:
IMG_20130629_093902_zps96dcbad3.jpg
 
Oef... trommelremmen, zou ik nog voor geen goud mee willen rijden. (voor dan achter kan ik niet zien)

Verder wel leuk ding, ik heb mijn crossbrommer ook voor 50euro gekocht maar dan met weg toelating :p Weet je zeker dat het trouwens een 50cc is? Cilinder ziet er zo groot uit. (Kan natuurlijk ook komen omdat hij lucht gekoeld is?)
 
Ik weet het, trommelremmen waren ook niet mijn eerste keus, maar ik kon hem niet laten staan voor 50 euries :p
Het is een 50cc, maar het motorblok lijkt gewoon zo groot omdat die koelvinnen extreem lang zijn.
Welke crossbrommer heb je kunnen bemachtigen MET wegtoelating en maar voor 50 euro? :p
 
Ik weet het, trommelremmen waren ook niet mijn eerste keus, maar ik kon hem niet laten staan voor 50 euries :p
Het is een 50cc, maar het motorblok lijkt gewoon zo groot omdat die koelvinnen extreem lang zijn.
Welke crossbrommer heb je kunnen bemachtigen MET wegtoelating en maar voor 50 euro? :p

Rieju RR50, beetje roestig en gekocht als niet lopend. Maar omdat hij werkend was weg gezet durfde ik het wel aan.

Lijkt het blok zo groot omdat hij lucht gekoeld is, mijne is watergekoeld.
 
crossers leuk spul heb er ook een paar gehad vroeger 125cc en 250cc
als een idioot door de wijk crossen en zorgen dat je niet gepakt werd
dit was in de tijd dat de politie nog geen offroad motoren had
me moeder was er af en toe ook niet blij mee kwam wel eens thuis als een moder monster

die goede oude tijd
 
crossers leuk spul heb er ook een paar gehad vroeger 125cc en 250cc
als een idioot door de wijk crossen en zorgen dat je niet gepakt werd
dit was in de tijd dat de politie nog geen offroad motoren had
me moeder was er af en toe ook niet blij mee kwam wel eens thuis als een moder monster

die goede oude tijd

Haha, m'n moeder was er al niet blij mee toen ik met dit beestje af kwam :p Gelukkig zijn de mensen hier in de wijk een motorfreak, dus gaan ze niet erg snel klagen. Nu, als ze hier hebben gemaait, kan ik rustig crossen zonder iemand te storen.
We hebben hier ook geen modderputten, dus dat spaart al het gewas van kleren :D

Zo, nu is m'n achterwiel ook al geverfd en gemonteerd:
IMG_20130629_114924_zps37ad196d.jpg


Zo ziet ie er op dit moment uit:
IMG_20130629_123129_zps0674f04d.jpg


Nu nog een nieuw achterspatbord, handvaten en wat demperwol.
 
crossers leuk spul heb er ook een paar gehad vroeger 125cc en 250cc
als een idioot door de wijk crossen en zorgen dat je niet gepakt werd
dit was in de tijd dat de politie nog geen offroad motoren had
me moeder was er af en toe ook niet blij mee kwam wel eens thuis als een moder monster

die goede oude tijd

Dat ga ik nu niet eens proberen, materieel dat ze nu in zetten om een jochie op te pakken is zo asociaal dat ik maar mooi 7euro verzekering betaal :p
 
dan weet je het voor de volgende keer :icon_smile:

bij me ouders heb ik nog een foto van toen ik een jaar of 9a 10 was op de crosser van me pa
die had een micro 500cc dat was echt een beest
je moest echt voor over hangen met schakelen anders ging je de hele tijd op je achterwiel
 
Aangezien ik dit:
IMG_20130630_170938_zpsd8e46f5e.jpg


heb gedaan door een oncontroleerbare woede, ga ik gewoon een nieuwe uitlaat kopen. Dan heb ik de demperwol ook niet meer nodig. De demper was toch al lek, dus niet echt zin im alles weer te herstellen.
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan