• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lek gehad in mijn build

marcelmaria

New member
Beste mede waterkoeling liefhebbers


Ik heb 3 dagen geleden een lek gehad in mijn pc. Door eigen fout (verkeerde maat fitting) is de slang van de pomp afgeschoten waardoor mijn videokaart en moederbord op enkele plekken nat geworden is (Druppen).

Wat ik gedaan heb zelf.

1.Heb direct de voedingskabel uit de voeding getrokken

2.Alle druppen met een niet statisch doek droog / weggeveegd/gedept

3. Perslucht gekocht en de hele pc schoon en droog gespoten (Gehele bus leeggespoten)

4.Juiste koppelingen besteld bij jullie (Nu na 3 dagen pc pas weer aangezet

Tot nu toe werkt alles normaal pc start normaal op en games kan ik normaal spelen

Koelvloeistof wat ik in me pc heb is de ek-ekoolant evo blood red premix.

Heb ik juist gehandeld ? Of hebben jullie nog een advies en verwachten jullie in later stadium problemen ?

Ik hoor graag van jullie

Gr Marcel
 
Zo heb je goed gehandeld.
Ik zou alleen nog de videokaart (en moederbord) eruit halen en heel goed droogblazen met een föhn.
Vooral onder de koelers kan nog vocht achterblijven, dat moet eruit.
 
Ik heb inderdaad de videokaart verwijdert en goed met de Perslucht buiten de kast goed schoon/drooggespoten

Onder de koelers ben ik ook geweest. 3 dagen heb ik de pc niet gebruikt en op kamertemperatuur laten drogen.

Verwachten jullie nog schade of is dit echt zeer minimaal tot eigenlijk niet ?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2
K pomp lek Waterkoeling 3
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
Sw333t [CANCELLED] Goedkope 240mm radiator (mag lek / beschadigd zijn) Gevonden 1
XenoMorpH Maak je eigen pomp psu voor het lek-testen :) Handleidingen en Installatie Tips 7
M Waterblock lek Waterkoeling 3
Legendary1985 Radiator lek test (H70) Waterkoeling 2
Fuwa Fuwa BP Olie lek Nieuws en Sport 3
J Lek in Pomp Waterkoeling 25
Thierry SUPER geluk gehad! Update: toch niet Hardware & Software 10
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan