• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Leegpompen

Andalus68

New member
Hallo Allemaal,

Ik zou graag willen weten hoe je gemakkelijk de waterkoeling leeg kan pompen voordat ik iets nieuws erbij kan plaatsen.
Want ik wil er een nieuwe pomp plaatsen plus een T stuk en een Bitspower Matt Black Sealing Plug for 1/2 ID Tube BP-MBWP-C31 om later gemakkelijk te hebben als ik de waterkoeling leeg wil pompen.
Wat is de beste meethode om de reservoir van de waterkoeling leeg te pompen.

Groetjes,

Juan

Heb je een drain punt geinstalleerd bij het plaatsen van de loop?
Dat zou namelijk wel heel handig zijn, maar ik begrijp dat je dat dus niet hebt.
Dan zou je je loop op het hoogste punt los moeten maken, en van daaruit leeg laten lopen terwijl je de pc kantelt.

Wat veel mensen ook doen is op hun videokaart een quick-disconnect (van bv Koolance) aansluiten. Dit heeft twee voordelen:
Je kan makkelijk je videokaart vervangen, wat vaak meer wordt gedaan dan bv een CPU.
De slang van de kaart naar het volgende onderdeel kan boven een bakje worden gehouden om daarna de quick-disconnect los te schroeven, zodat het water er makkelijk uit loopt.

ook kan een oud pompje op eenslang zetten en leegpompen. alleen word er dan zowiezo iets nat omdat je je goede pomp weghaald en daarin zit altijd nog kleinbeetje vloeistof, ik doe het meestal met een oud tt pompje ( al bijna 4 jaar oud en draait nog steeds )

Terug
Bovenaan