• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Laptopaccu gebruiken als reguliere accu

larsc2

New member
Hallo,

Ik heb een kapotte laptop (Acer Aspire 7 serie) echter heb ik net een nieuwe accu hiervoor besteld.
Mijn idee was om deze accu te gebruiken voor aan m'n snorfiets (startmotortje 12v). De accu zelf heeft een spanning van 11v, dus dat moet wel lukken. Nu heb ik met een multimeter de contactpunten nagemeten, alleen staat hier niet constant een spanning op? Soms even wel en soms helemaal niks.. Zit er een soort van beveiliging in de accu, zo ja hoe kan ik deze omzeilen?

Alvast bedankt.

Hyperion

Member
Lipo of Li ion batterijen moeten gebalanceerd worden bij het laden is dus niet plug and play
Tevens is zo een laptop accu vrij gevaarlijk als ze niet 100% correct geladen word die Li ion batterijen kunnen exploderen bij foutieve lading of te snelle ontlading (kortsluitstromen)

google er maar wat achter kom je al een heel end

Grtz

Sent from my Sony Tablet S using Tapatalk 2

X-Tripiot

Hardware Master
inderdaad spreek uit ervaring dat ze dan zo warm worden dat alle plastic wat eromheen zit smelt. en aangezien een buddyseat van plastic is.. .

Sent from my LG-P920 using Tapatalk

Bovenaan