• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Laing/Swiftech MCP355 geluid / geluidsproductie / geluidsniveau

BeAtS

Junior Member
Ik heb tijd geleden waterkoeling aangeschaft voor mijn i7 setup. Met doel om hem zo goed en zo stil mogelijk te koelen. Moet zeggen dat ik er aardig tevreden over ben.
Alleen vind ik de geluidsproductie van mijn pomp tegenvallen. Had verwacht dat de MCP355 stiller zou zijn, maar ik hoor continu de pomp draaien, wat best een irritant geluid is.
Kan iemand me vertellen of het idd een gekend feit is dat de MCP355 best wel geluid produceert en of er stillere oplossingen zijn?
Ik heb enkel mijn CPU watergekoeld, pomp hoeft dus ook niet superkrachtig te zijn.
 
De MCP355 maakt zoiezo een brom geluid, meer dan de MCP350 en de MCP655.

Als je echt stil wilt, zou je naar die andere twee MCP pompen moeten kijken.

Het is ook per persoon verschillend, de vindt een geluid opvallender dan de ander.

Een anti-vibratie matje helpt in ieder geval sowieso.
 
dat heb ik er al opzitten, anti vibratie mat. Ik hoor geen trillingen van de kast, maar ik hoor echt de rotor van de pomp draaien. Ik denk het brom geluid wat Freddy beschrijft.
Misschien maar eens uitkijken voor de MCP350 een keer.

alvast bedankt voor de reacties hier.

Misschien iemand die zijn MCP350 wilt ruilen tegen een MCP355? Ik heb er een EK plexi top opzitten.
 
Ik heb ook wat problemen met het geluid van mijn pomp. Hij maakt minstens 2x zoveel geluid als 3 Zalman-fan's.
Montage heb ik op deze manier gedaan:
dsc03689l.jpg


Aan beide kanten van de fan zit een silicone pad.

Doe ik iets fout of is mijn pomp kapot?
 
Zorg ervoor dat de pomp voldoende water krijgt toegevoerd:
-voldoende water in reservoir
-geen knikken in slang

Zorg er ook voor dat alle luchtbellen eruit zijn.
Schudt de pomp voorzichtig en kantel het, zodat alle luchtbellen kan ontsnappen.

Als je een andere pomptop hebt gemonteerd, controleer of de O-ring goed ligt.
Controleer of de rotor in het midden ligt van de pomp.
Controleer of het goed is aangedraaid/vastgeschroefd.


En zoals hierboven al eerder genoemd, het is normaal als je "gebrom" hoort, dat hoort bij de MCP355.
 
Reservoir zit bijna helemaal vol, ik heb geen knikken, luchtbellen zijn er uit.
Ik heb wel een andere top gemonteerd, hij is goed aangeschroefd en de o-ring ligt er volgens mij goed bij. Alleen ik heb niet gekeken of de rotor in het midden ligt. Moet ik nu mn hele loop weer leegmaken?
 
persoonlijk denk ik dat t ook niet de meest goede plek is om resonantie tegen te gaan op een fangrill en dat de trillingen alleen maar versterkt ipv tegen gaat als met een rubberen of neopreen ondergrond ;)
 
en toch denk ik dat je fangrill trilt aan t geluid te horen , waarom heb je m eigenlijk op een fan staan ? je flow word ook zwaar gekilled door m daar te plaatsen , ik denk als je m verplaatst met een anti vibratiematje eronder dat t al stukken minder zal zijn
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Laing/Swiftech MCP355 pomp levertijd HighFlow Computer Cooling Shop 3
D Laing / swiftech DCC-1 MCP350 vs Laing / swiftech DCC-1plus MCP355 Waterkoeling 6
stigma [IN-ACTIVE] Laing D5/ Swiftech MCP655 Gevonden 0
vincent New TRIPLE Laing/Swiftech DDC Top from XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
dietje1908 Laing D5 / Swiftech MCP655 Top Waterkoeling 4
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Controller voor Laing DDC pump 12V DDC-1T Waterkoeling 12
A (UN)Designs Infinite Pump Bracket - Vertical - for Laing DDC/D4/D5 pump Waterkoeling 0
S Regelen Laing MCP350 pomp Waterkoeling 4
canonchiel [VERKOCHT] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 140mm res Verkocht 3
canonchiel [REFUSED] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 12V + 140 mm res + 2 pump coolers Verkocht 1
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
Viepert [VERKOCHT] Laing D5-MCP655 inclusief Bitspower pomptop en fittingen Verkocht 5
Source [GEVONDEN] Laing MCP655 / D5 pomp (eventueel met BitsPower top) Gevonden 2
N Schroefdraad van XSPC Laing DDC L Stand Waterkoeling 4
bundymania Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox - ENGLISH Version HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox im Praxistest ! HighFlow Product Reviews 0
K XSPC Laing DDC Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Aequitis [GEVONDEN] Plastic top Laing D5 pomp Gevonden 1
Impulse Alphacool Laing DDC top res / EK white acetal 580 top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
H Laing D5 pomp doet niets meer Waterkoeling 8
D Aqua-Computer Aquastream XT USB - Ultra <VS> Laing D5-MCP655 Waterkoeling 0
dio laing mcp350 pomp maakt herrie Waterkoeling 3
thiesggb [INACTIVE] XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO / Laing DDC-1 MCP350 12V Verkocht 3
Dark-NighT Probleem met Laing D5? Waterkoeling 8
N XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir: Hoogte met pomp? Waterkoeling 6
bundymania [Review] Roundup: Bay Reservoirs & Laing Tops ! HighFlow Product Reviews 0
S [VERKOCHT] 2X Laing D5-MCP655 Verkocht 27
K Laing D5 pomp overleden? Waterkoeling 56
K Laing D5-MCP655 plaatsen, mag het op zijn kant? Waterkoeling 13
fasster laing d5 mcp 655 geen verschil in standen! Waterkoeling 15
Vannos eheim vs Laing Waterkoeling 2
B Uitlezen Laing pomp Waterkoeling 12
M Laing DDC-1Plus zachter laten pompen Waterkoeling 13
W 2e Laing D5-MCP655 kapot nu Waterkoeling 29
S Laing D5 fixed speed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Mobomonster Laing D5 VS Koolance 405S Waterkoeling 27
S Laing D5-MCP655 en Aquaero Waterkoeling 2
bundymania REVIEW: Pump Comparison -> Eheim PCPS, 2x XSPC, Alphacool Pumpstation, Laing Plus HighFlow Product Reviews 1
bundymania REVIEW: Laing Reservoir Roundup HighFlow Product Reviews 0
bundymania REVIEW: Laing Top & 5,25" Bay Res. Comparison - 13 Models tested! HighFlow Product Reviews 0
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
Flipmode Hoogte DCC + XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir Waterkoeling 4
R Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
I Laing DDC-1 MCP350 brom Waterkoeling 17
G Laing MCP655 pomp gaat niet draaien. Waterkoeling 25
silberfish Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
Bullus Laing DDC pomp maakt irritante geluid Waterkoeling 18
S XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir, fittingen meegeleverd? Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan