• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Laing pomp regelen (fanconroller)?

Sp33dFr34k

Member
Mijn vraag is, hoe regel je een Laing DDC-1T pompje dmv de rpm kabel die eraan zit?

Ik weet dat er een Aquacomputer Poweradjust bestaat, maar die vind ik maar duur voor wat het is en al die extra uitleesdingen ga ik toch niet gebruiken. Ook is het ding niet in zwart leverbaar...

Dus heb ik eens opgezocht of het niet met een fancontroller gaat, de pomp heeft 10w nodig. Dus zou ik een fancontroller moeten hebben die 10w per kanaal kan leveren. Heb nu zelf een Zalman, en die levert helaas maar 7w per kanaal.

De eisen zijn:

- zwart
- 5,25"
- min. 10w per kanaal
- niet al te duur

Iemand een idee? :)

De Sunbeam Rheobus valt overigens af door z'n felle leds en prijsje (weet ook niet of die max 30w van de Rheobus nadelen heeft?)...
 
De DDC heeft 12V nodig om te starten dus dan zou je elke keer handmatig je pomp terug moeten zetten.

En de 30W van de rheobus is alleen maar leuk kan je er meer fans op aansluiten ;), rheobus is een van de krachtigste fancontrollers als ik het niet mis heb.
 
Even verder over dit, ik ben van plan om mijn D5 op mn Rheobus extreme aan te sluiten. Hebben jullie iets om dit mogelijk te maken, ben op zoek naar de juiste adapter daarvoor. Om van de pomp naar de controller te gaan zou ik een female molex naar 3-pins fan ook female moeten kunnen gaan. In de shop niet direct zien staan, of ik ben blind :)

Iets zoals op onderstaande foto dus, maar waarbij de molex ook female is:

4pin3pinfull.jpg
 
Je kan de Liang pomp ook regelen met alleen de mCubed MiniNG. echter is dit dan handmatig en niet via de software zoals met de BigNG (tenzij je al een BigNG hebt). Voordeel van de mCubed regelaars is dat ze een kick-start hebben voor waterpumps. Wat je ook ingesteld hebt, de eerste 8 sec. draaien ze even op 12V (maximum dus).
De MiniNG is een stuk goedoper dan de BigNG.

Ik ben zelf erg tevreden over mijn BigNG. Gebruik deze dus ook om de Liang DDC-1+ te regelen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Regelen Laing MCP350 pomp Waterkoeling 4
Source [GEVONDEN] Laing MCP655 / D5 pomp (eventueel met BitsPower top) Gevonden 2
Aequitis [GEVONDEN] Plastic top Laing D5 pomp Gevonden 1
H Laing D5 pomp doet niets meer Waterkoeling 8
M Laing/Swiftech MCP355 pomp levertijd HighFlow Computer Cooling Shop 3
dio laing mcp350 pomp maakt herrie Waterkoeling 3
N XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir: Hoogte met pomp? Waterkoeling 6
K Laing D5 pomp overleden? Waterkoeling 56
B Uitlezen Laing pomp Waterkoeling 12
G Laing MCP655 pomp gaat niet draaien. Waterkoeling 25
Bullus Laing DDC pomp maakt irritante geluid Waterkoeling 18
Baloo.be tops voor Laing pomp Waterkoeling 2
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Controller voor Laing DDC pump 12V DDC-1T Waterkoeling 12
A (UN)Designs Infinite Pump Bracket - Vertical - for Laing DDC/D4/D5 pump Waterkoeling 0
canonchiel [VERKOCHT] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 140mm res Verkocht 3
canonchiel [REFUSED] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 12V + 140 mm res + 2 pump coolers Verkocht 1
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
stigma [IN-ACTIVE] Laing D5/ Swiftech MCP655 Gevonden 0
Viepert [VERKOCHT] Laing D5-MCP655 inclusief Bitspower pomptop en fittingen Verkocht 5
N Schroefdraad van XSPC Laing DDC L Stand Waterkoeling 4
bundymania Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox - ENGLISH Version HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox im Praxistest ! HighFlow Product Reviews 0
K XSPC Laing DDC Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Impulse Alphacool Laing DDC top res / EK white acetal 580 top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D Aqua-Computer Aquastream XT USB - Ultra <VS> Laing D5-MCP655 Waterkoeling 0
thiesggb [INACTIVE] XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO / Laing DDC-1 MCP350 12V Verkocht 3
Dark-NighT Probleem met Laing D5? Waterkoeling 8
bundymania [Review] Roundup: Bay Reservoirs & Laing Tops ! HighFlow Product Reviews 0
S [VERKOCHT] 2X Laing D5-MCP655 Verkocht 27
K Laing D5-MCP655 plaatsen, mag het op zijn kant? Waterkoeling 13
fasster laing d5 mcp 655 geen verschil in standen! Waterkoeling 15
Vannos eheim vs Laing Waterkoeling 2
M Laing DDC-1Plus zachter laten pompen Waterkoeling 13
W 2e Laing D5-MCP655 kapot nu Waterkoeling 29
S Laing D5 fixed speed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Mobomonster Laing D5 VS Koolance 405S Waterkoeling 27
S Laing D5-MCP655 en Aquaero Waterkoeling 2
bundymania REVIEW: Pump Comparison -> Eheim PCPS, 2x XSPC, Alphacool Pumpstation, Laing Plus HighFlow Product Reviews 1
bundymania REVIEW: Laing Reservoir Roundup HighFlow Product Reviews 0
bundymania REVIEW: Laing Top & 5,25" Bay Res. Comparison - 13 Models tested! HighFlow Product Reviews 0
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
B Laing/Swiftech MCP355 geluid / geluidsproductie / geluidsniveau Waterkoeling 39
vincent New TRIPLE Laing/Swiftech DDC Top from XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Flipmode Hoogte DCC + XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir Waterkoeling 4
R Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
I Laing DDC-1 MCP350 brom Waterkoeling 17
D Laing / swiftech DCC-1 MCP350 vs Laing / swiftech DCC-1plus MCP355 Waterkoeling 6
silberfish Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan