• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Laing MCP655 pomp gaat niet draaien.

GOOSXD

Junior Member
Hoi, ik heb een tijdje terug een waterkoeling besteld. deze heb ik eergister inelkaar gezet. Ik heb nu genoeg tijd om alles af te maken. Ik moet nu de loop vullen. Er is echter een probleempje. De pomp wil niet aan.

Ik heb een laing MCP655 met pomp top. Er zit een regelaartje op de achterkant voor de sterkte. Verder geen knoppen ofzo. De pomp zit aangesloten op de molex stekkers van de voeding. En dan weet ik het ff niet meer. Ik had hier van tevoren perongeluk geen rekening mee gehouden. Me loop zit nu beetje vol met koelwater maar het lekt niet en er ligt ene berg wc papier onder. Alleen die pomp wil dus niet aangaan. Lijkt me ook logisch want ik heb de pomp niet aangezet omdat ik niet weet hoe. Als ik de pc aanzet dan gaat de pomp ook niet draaien. Ik weet zeker dat het iets simpels is. Maar wat:033:

Alvast bedankt voor de hulp.
 
geen idee..? stekker van je voeding er wel in?^^ kan ook een domme fout zijn, andersss misschien je pomp weer opnieuw mounten? , of check ff of die stekkertjes lekker zitten, en wat je kan doen, heb je een molex fan met een koppelstukje voor nog een molex? anders doe je dat ff aansluiten kan je ook zien of er wel prik doorheen komt..
 
Het lijkt me sterk dat de pomp kapot is.
Hoeveel watt is jouw voeding?

Probeer eens alles los te koppelen van de voeding, behalve mobo en pomp en check of jouw pomp dan aangaat.
(pomp direct op een voeding aansluiten, niet via een splitter)

Als die dan wel aangaat, is de kans groot dat jouw voeding te zwak is.

Verder dubbelchecken of je geen foutje hebt gemaakt bij het monteren van de EK-top.
De rotor moet in het midden liggen, O-ring moet ook goed liggen.
 
Als ik de pomp openmaak dan zit er een O-ring en in het midden de motor die magnetisch op zijn plaats blijft. ALs ik deze eruit trek is de binnenkant daar nat. Ik weet niet of dat hoort. Ziet alles dan goed op zijn plek?

Oh en als ik alleen de pomp en het mobo aansluit dan doet de pomp het wle. Maar daar snap ik niks van want ik heb een coolermaster realpower pro van 1000watt en ik verbruik maar de helft daarvan.
 
Laatst bewerkt:
Zitten de draden wel aan de goede kant in de molex?? Die heb ik nl ook eens aan de verkeerde kant gehad tijdens de montage van mijn dc5 mod:053:

dscf1046we7.jpg
 
Laatst bewerkt:
De loop is nu helemaal gevuld. Dus ik beeldscherm aangesloten en andere randapparatuur. Alleen nu krijg ik geen beeld. PCI-e stekkers zitten goed aangesloten. De videokaart zit er ook goed in. En er is nergens een lek.

Specs:

Maximus formula
1000watt voeding
4x1gigabyte kingston ram geheugen
ATI HD4870
 
Hier zijn de foto's. Niet zon goede kwaliteit (mobiele telefoon) Maar tog.









Maar kan iemand mij nog helpen mbt tot me beeld probleem. Ik heb nog geen beeld inmiddels. De pc blijft wel continu aanstaan en alles lijkt normal te functioneren.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Source [GEVONDEN] Laing MCP655 / D5 pomp (eventueel met BitsPower top) Gevonden 2
stigma [IN-ACTIVE] Laing D5/ Swiftech MCP655 Gevonden 0
Viepert [VERKOCHT] Laing D5-MCP655 inclusief Bitspower pomptop en fittingen Verkocht 5
D Aqua-Computer Aquastream XT USB - Ultra <VS> Laing D5-MCP655 Waterkoeling 0
S [VERKOCHT] 2X Laing D5-MCP655 Verkocht 27
K Laing D5-MCP655 plaatsen, mag het op zijn kant? Waterkoeling 13
W 2e Laing D5-MCP655 kapot nu Waterkoeling 29
S Laing D5-MCP655 en Aquaero Waterkoeling 2
dietje1908 Laing D5 / Swiftech MCP655 Top Waterkoeling 4
G Laing D5-MCP655 12V + D-Tek FuZion Universal v2 Waterkoeling 16
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Controller voor Laing DDC pump 12V DDC-1T Waterkoeling 12
A (UN)Designs Infinite Pump Bracket - Vertical - for Laing DDC/D4/D5 pump Waterkoeling 0
S Regelen Laing MCP350 pomp Waterkoeling 4
canonchiel [VERKOCHT] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 140mm res Verkocht 3
canonchiel [REFUSED] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 12V + 140 mm res + 2 pump coolers Verkocht 1
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
N Schroefdraad van XSPC Laing DDC L Stand Waterkoeling 4
bundymania Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox - ENGLISH Version HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool Laing DDC-SilentBox im Praxistest ! HighFlow Product Reviews 0
K XSPC Laing DDC Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Aequitis [GEVONDEN] Plastic top Laing D5 pomp Gevonden 1
Impulse Alphacool Laing DDC top res / EK white acetal 580 top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
H Laing D5 pomp doet niets meer Waterkoeling 8
M Laing/Swiftech MCP355 pomp levertijd HighFlow Computer Cooling Shop 3
dio laing mcp350 pomp maakt herrie Waterkoeling 3
thiesggb [INACTIVE] XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO / Laing DDC-1 MCP350 12V Verkocht 3
Dark-NighT Probleem met Laing D5? Waterkoeling 8
N XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir: Hoogte met pomp? Waterkoeling 6
bundymania [Review] Roundup: Bay Reservoirs & Laing Tops ! HighFlow Product Reviews 0
K Laing D5 pomp overleden? Waterkoeling 56
fasster laing d5 mcp 655 geen verschil in standen! Waterkoeling 15
Vannos eheim vs Laing Waterkoeling 2
B Uitlezen Laing pomp Waterkoeling 12
M Laing DDC-1Plus zachter laten pompen Waterkoeling 13
S Laing D5 fixed speed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Mobomonster Laing D5 VS Koolance 405S Waterkoeling 27
bundymania REVIEW: Pump Comparison -> Eheim PCPS, 2x XSPC, Alphacool Pumpstation, Laing Plus HighFlow Product Reviews 1
bundymania REVIEW: Laing Reservoir Roundup HighFlow Product Reviews 0
bundymania REVIEW: Laing Top & 5,25" Bay Res. Comparison - 13 Models tested! HighFlow Product Reviews 0
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
B Laing/Swiftech MCP355 geluid / geluidsproductie / geluidsniveau Waterkoeling 39
vincent New TRIPLE Laing/Swiftech DDC Top from XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Flipmode Hoogte DCC + XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir Waterkoeling 4
R Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
I Laing DDC-1 MCP350 brom Waterkoeling 17
D Laing / swiftech DCC-1 MCP350 vs Laing / swiftech DCC-1plus MCP355 Waterkoeling 6
silberfish Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
Bullus Laing DDC pomp maakt irritante geluid Waterkoeling 18

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan