• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lagere verzendkosten mogelijk?

Slader

prof klikker
Verzendingen goedkoper ?

Ik kreeg een mail in mn postbak dat de verzendkosten verlaagt zijn.

Nu mijn vraag...hoe ?

Hopelijk niet door te knippen in weet ik veel wat, dan betaal ik wel bij als het de oude kwaliteit hoog houd :033:
 
Hier een uitgebreide uitleg ge-copy paste van Freddy :p

De verzendkosten die TNT, GLS of een ander bezorgdienst berekend aan de verzender, wordt samen met de verzender/klant bepaalt (bijvoorbeeld afhankelijk hoeveel pakketten de verzender op jaarbasis verwacht te verzenden met de bezorgdienst).
Daarbij rekenen de verzenders bovenop de kosten van bezorgdienst nog een toeslag voor verpakkingsmaterialen en arbeidskrachten.

Door betere afspraken tussen de verzender en bezorgdienst en betere interne organisatie van de verzender, kan de kosten voor het verzenden verlaagd worden.
 
Ik wil niet zeuren ofzo, maar de verzendkosten zijn € 7,95, hoe is dat goedkoper?
Ik vind dat nogal wat, vergeleken met de kosten van TNT of UPS, vooral op een vrij kleine bestelling :/
 
Je snapt wel dat ik €7,95 nogal veel vindt voor een bestelling van net geen €30,- denk ik? :p

Het zijn nog kleine artikelen ook, ik weet niet wat voor afspraken je hebt, maar zelfs als ik dat zelf zou versturen kost me dat niet meer dan 5 euro.
Lijkt mij dat als je bulk verzend, zoals jullie ongetwijfeld doen, dat je dan juist korting krijgt ipv een toeslag.

Maar goed, ik wil geen kwaad bloed zetten, vroeg me alleen af waarom het voor zo'n kleine bestelling toch nog zoveel kost ;)
 
Als verzender/winkel begin je met een starttarief voor pakketten met een gewicht van 0 tot 5kg.

Ongeacht of de bestelling groot is of niet, deze moet betaald worden.

En het zijn niet alleen de kosten van GLS/TNT dat doorberekend wordt aan de klant, het personeel dat zorg draagt aan de distributie in het bedrijf moeten ook hun salaris krijgen.

Daarbij versturen winkeliers hun pakketten verzekerd, wat ook weer extra kost.
Als je bij de postkantoor een pakketje verzekerd verstuurd, start je bijvoorbeeld vanaf 8,61 euro als particulier zijnde:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakketten/via-postkantoor/pakket-nederland/zeker-pakket/index.aspx

Zakelijke klanten kunnen met een contract goedkoper versturen, maar niet veel.
Vandaar dat de verzendkosten bij de meeste andere webshops starten tussen 9 en 10 euro.
(wat wij voor de verlaging ook rekenden, 9,95 euro)
Onze huidige 7,95 euro is daarbij laag te noemen.


Mocht je een kleine bestelling hebben met kleine items, kan je bij ons ook ervoor kiezen om het per envelop te versturen.
Dat is voordeliger, maar het is wel onverzekerd en dus op eigen risico.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie anders genoeg webshops met een verzend tatief van rond de 10 euro... dan valt de 7,95 nog mee.... en als je particulier een pakketje verzend kost het ook iets van 6,95 ofzo
 
Als je het zo uitlegt snap ik het ook wel, zoals ik al zei, ik begrijp het niet :)

Er zit zelfs bij deze kleine bestelling toch een zakje Dorito's Bits dus dat maakt ook een boel goed natuurlijk :D
 
Hoi,

Is het ook mogelijk te kiezen voor lagere verzendkosten bij bestelling?
Hiermee bedoel ik met name enkele kleine artikelen die laag geprijsd zijn en in een envelop passen. Die hoeven van mij niet steeds meer dan het normale brief tarief te kosten aan verzending. En een verhoogd aansprakelijkheid van 500 euro is ook overbodig. Normaal is verzending 6.75 voor TNT. Vanwaar deze hogere kosten? GLS kies ik nooit omdat ik voornamelijk slechte ervaringen met ze heb.
Onlangs had ik enkele kleine artikelen besteld die in een envelop passen. Helaas was er echter 1 produkt verkeerd geleverd. Dit product stuur ik nu morgen terug, maar ik zou nog wel een fan filter bij willen bestellen wat zo in een envelop kan...echter gaat er nu weer bijna 10 euro aan verzendkosten voor dit soort kleine dingen.
Hopelijk nemen jullie mijn suggestie in overweging. Dank voor het lezen.

Mvg,
LR.
 
Toch vraag ik me zelf ook af waar de 9,95€ verzend kosten vandaan komen.
Bij elke andere webshop is dit max 6,75 (voor normale verzending en boven de 100/150 euro vaak zelfs gratis).

Dus vanwaar deze prijs?
(10 euro op 100 euro spullen is gewoon 10% imho best wel veel.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M [WC Advies] Upgraden huidige set, lagere temps gewenst! Waterkoeling 9
M geen lagere tempraturen Waterkoeling 8
Freddy Verzendkosten verlaagd!!! HighFlow Computer Cooling Shop 6
H geen verzendkosten voor verjaardag? HighFlow Webshop 20
Freddy Vandaag (10-02-10) gratis verzendkosten, van 16:00 tot 24:00 HighFlow Computer Cooling Shop 41
Freddy HighFlow's Sinterklaas kado!!! GRATIS Verzendkosten! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy HighFlow Nieuws, o.a. verzendkosten België omlaag! HighFlow Computer Cooling Shop 3
G [Beantwoord] Verzendkosten binnen NL HighFlow Forum 2
Freddy April: Verzendkosten verlaagd & €300,- actie! HighFlow Computer Cooling Shop 34
D Hoge verzendkosten of toch niet? HighFlow Computer Cooling Shop 11
Robin Koeling verbeteren mogelijk? Overige Koeling 7
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
R Caselighting met Philips Hue mogelijk? Cases en Modding 2
Z Fractal Design R5, 7700K, 1080Ti SLI zo stil mogelijk? Advies Waterkoeling Setup 29
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
Freddy Verzenden met DPD nu ook mogelijk :) HighFlow Computer Cooling Shop 11
R [Waterkoeling] €1500 CPU + 2x GPU (Mogelijk 3e gpu toekomst) Advies Waterkoeling Setup 23
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
Freddy Leden taggen nu mogelijk met @nickname en bij quotes:) HighFlow Forum 13
Freddy Betalen met Bitcoin nu mogelijk bij HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 8
Sparky zo simpel mogelijk netflix kijken Hardware & Software 4
D Wil mogelijk overstappen op watercooling, wie o wie helpt:) Advies Waterkoeling Setup 9
M Ruilen mogelijk? HighFlow Testimonials / Shopreviews 8
R Waterkoeling +/- 250 euro, Alleen CPU (Core i5 2500K) later mogelijk uitbreiden. Advies Waterkoeling Setup 15
S zending afhalen mogelijk? HighFlow Webshop 8
W [Waterkoeling] Zo goedkoop mogelijk, Q9400, NB,HD4850, Dual 80MM Rad. Advies Waterkoeling Setup 13
D 2 radiators in Cosmos S mogelijk? Waterkoeling 7
Gerarddo Stille voeding met zoveel mogelijk vermogen, welke? Hardware & Software 8
D 360 radiator intern bij TT Armor VA8003BWS mogelijk? Waterkoeling 14
Source Meningen omtrent mogelijk vallen van het kabinet?! Nieuws en Sport 28
Betrayedcover NVIDIA gForce SLI met verschillende kaarten mogelijk? Hardware & Software 22
P cpu waterkoeling voor zo veel mogelijk types sockets Waterkoeling 4
Freddy Een zo klein mogelijk i7 mobo voor HD5870 in CF + nog 1 extra PCI-E slot vrij Hardware & Software 7
F HTPC Configuratie, zo voordelig mogelijk Algemene Discussies 5
dark viper zwolle mogelijk nvidia`s nieuwe speeltje Hardware & Software 14
TeQ99 Ophalen niet meer mogelijk? HighFlow Webshop 116
Source Mogelijk dat vliegtuig 'batterij leeg zuigt'? Hardware & Software 12
Don_Holio 2 RAID clusters op EVGA classified mogelijk? Hardware & Software 4
Fuwa Fuwa Led 3mm Ultra Helder Metal draad mogelijk te buigen? Handleidingen en Installatie Tips 1
ShaquilleMoreno 6-pins aansluitingen. SATA kabel gebruiken voor PCI-E mogelijk? Hardware & Software 1
Freddy iDEAL betalingen mogelijk! HighFlow Computer Cooling Shop 20

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan