• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lachen gieren brullen

1000168_367338220055596_731415274_n.jpg

Moest net wat jonkies educaten over CPU temps en eitjes bakken op cpu's (heb ik serieus ooit nog eens met een groepje op een lanparty gedaan :p)

Het filmpje waar het destijds allemaal mee begon:

(check de temps :X)

Een maand of 1 - 2 later kwam er een user van een forum, exacte filmpje weet ik zo niet voor de geest te halen, om een eitje te koken wat er zo ongeveer zo uit ziet:

Ah de goede begin jaren van net na de millennium wisseling toen je nog echt waterkoeling nodig had (en in die tijd heb ik het nog eens gehad ook op een socket A).

Voor diegene die niet weten wat socket A is een quick reminder...
In die tijd faalde Intel met zijn P4 met ik meen 423 en vlug daarna 478 voetje... (en google anders ook ff rambus geheugen).
Een P3 was veel sneller dan een P4 in die tijd en AMD was lange tijd heer en meester op gebied van CPU's maar had de naam niet.
Maar die snelheid kwam wel tegen een prijs en dat was dat die cpu's extreem heet werden (en geen thermische beveiliging hadden) endat laat het filmpje zien :p

/me voelt zich oud worden :p

Terug
Bovenaan