• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

laatste tips voor mij?

GeenIdee

Member
De kans is groot dat ik begin volgende week een nieuwe pc ga bestellen, of eerder al.

Ik heb hieronder staan wat ik in gedachte heb.

-als er tips, op of aanmerkingen zijn over de configuratie, hoor ik dat graag
-als er overige tips, op of aanmerkingen zijn over het bouwen, dan hoor ik die ook graag.

Enkele vragen die ik nog had zijn:

-draaien jullie het systeem normaalgesproken nog proef op lekkage, zoja, hoe?
-radiatoren kunnen zonder problemen met de fittingen onderaan gemonteerd worden?



setup: (kast: antec twelve hundred)

rad: 2x black ice GT Xtreme lite 240
plaatsing: 1x bij de achterste fan's, 1x bij voorste fans (onderste 2). Alles in de kast.

gpu: EK fc280 GTX plexi. Toekomst misschien nog een 2e.

cpu: EK spureme plexi

mobo: Stock, striker II extreme

RAM: Coolance RAM-35

reservoir: XSPC laing DDC acrylic reservoir

pomp: Laing DDC-1plus mcp335

slangen: Tygon 1/4" ID clear, Tygon 3/8" ID clear

Fittingen: Coolance fittingen & "high flow fittingen"

coolant: Feser one cooling liquid - UV blue


configuratie Grove schets, fan aansluitingen kloppen ook niet ivm die 4-polige aansluiting.


WC_001.jpg



Nou, ik hoor t wel, ben benieuwt.

Alvast bedankt.

gr,
 
Coolance RAM-35 is volgens mij allu ;)
neem de xspc res top
zeker weten dan de 3/8 nemen en houd je er rekening mee dat bijna alle clear tubing een beetje "mat" word naar verloop van tijd..
neem zoizo de premixed en niet de dye en vergeet geen anti biocide voor erin (let op sommige reageren met de feser vloeistof) en de uv reactiviteit duurt niet heel lang he (paar maandjes)

en eigenlijk moet je voor wat jij wilt 2 loops maken of op zijn minst het cpublock verwisselen voor een d-tek V2 (omdat je een wel erg grote loop hebt en een ek supreme eigenlijk meer is als cpu alleen en mischien nog een NB blok)

voor meer vragen/advies ik kost 5 euro per consultatie :D (joking) ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het geheugen zoiezo niet erbij pakken.
Beter een mooie heatsink van Thermalright, Scythe of Arctic Cooling erop.
De doorstroming kan je beter gebruiken voor de componenten die het nodig hebben, zoals jouw CPU en GPU.

-draaien jullie het systeem normaalgesproken nog proef op lekkage, zoja, hoe?
Ik heb het wel gedaan, had niet gehoeven, want het was lekvrij. Maar zekerheid boven alles :)
Je doet dat door alles in te bouwen en te installeren, behalve het aansluiten van de voeding op de hardware.
Alleen de pomp sluit je aan op de voeding.
Met behulp van dit product: PSU Bridging Tool 24 pin kan je de voeding aanzetten.
Dan gaat dus alleen de pomp draaien, zodat je de loop kan vullen en testen.
Als er dan een lek ontstaat en hardware krijgt water, dan is er niks aan de hand.
Zonder stroom erop = geen kortsluiting ;)


-radiatoren kunnen zonder problemen met de fittingen onderaan gemonteerd worden?
Klopt, dat maakt niet uit.


Waarom de keuze voor de BI GTX Lite eigenlijk?
 
ja dat was ik nog vergeten zoals freddy zegt zeker wel effe proefdraaien
ik had met mijn huidige build ook nog dat ik een hoseclamp toch wat verder moest aandraaien

en freddy de lite versie zijn smaller (precies even breed als een fan en niet uitsteken aan beide kanten) ze zijn lichter en goedkoper..
als ik jou was zou ik liever swiftech rads nemen (als je geen dure rads wilt) anders feser rads want dan kan je ook nog voor stilte kiezen :)
 
De antec twelve hundred is volgens mij ruim zat, dus dacht wel dat die rad moet gaan passen die ik gekozen heb. Die rad, tja, die ben ik tegen gekomen en leek mij wel een goed ding. Door de dikte lijkt het mij ook dat ie wel wat koelvermogen heeft. En zoals dope zegt, ze zijn net zo breed als de koelvinnen, en idd ook goedkoper.


De RAM koeler, daar komen er 2 van in heh, zie dat ik dat niet vermeld had, maar is wel te zien in die schets van mij. Ik wil dan van 9.5mm naar 2x 6mm slang gaan, dan de ramblokken, dan van 2x 6mm terug naar 9.5mm.


Dat die kvl zijn uv verliest wist ik niet, maar dat zien we dan wel weer.


De configuratie leek mij zo wel goed. Ik heb namelijk gekeken naar wat het in de toekomst gaat worden. Ooit komt er namelijk nog een gpu bij, en die zet ik dan samen met die andere gpu koeler in die loop.
 
ja, je moet sowieso niet vergeten om uit te zoeken of ze van aluminium zijn, ik dacht van wel maar weet ik niet 100% zeker.

en vergeet de anti "alg" niet he ;)

en die gt xtreme rads zijn voor hoge cmf rads he ofwel in andere woorden voor die rads optimaal te laten presteren heb je "herrie" fans nodig ;)

en mijn advies is om alles echt goed uit te zoeken, anders trek je straks de haren uit je hoofd omdat je problemen hebt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daarom vraag ik nog om de laatste tips :p

Nee, maar er zijn toch ook stille fan's met veel lucht verplaatsing ? :p Maargoed, andere fan's kunnen er achteraf altijd nog op. Gaat mij er om dat ze wat bedreft de breedte passen, en dat weet ik van deze sws zeker.

Verder zit in die feser KLV al alles wat je kan bedenken.
Anti-corosie tegen koper, alu en nikkel
Anti-alg
het geleid geen stroom

Maar wat maakt het dan uit of het wel of geen alu is die ram koeler?


Bedankt trouwens, voor de reacties dus ver.
 
alu en koper corodeert elkaar doe maar eens op google pics galvanice corrosion ;)
van die anti corrosie spul in je vloeistof remt het een beetje af maar houd het zeker niet tegen (ik probeer je niet bang te maken ofzo alleen waarschuwen)

en over die radiator..
hij heeft heel dichte vin structuur (erg dicht op elkaar) daardoor presteert hij het best met die high cfm fans erop dus als je niet van plan bent in de "herrie" te gaan zitten of een 70/80 cfm+ fan erop te zetten krijg je betere prestaties met een andere radiator ;)
en trouwens de meeste herrie die een fan tegenwordig maakt is de luchtverplaatsing zelf (relatief)

maar ga je ook nog van cpu block verwisselen of wil je alsnog bij die surpreme blijven (met het idee later een apparte cpu loop te maken)?

ps ben hier alleen maar om advies te geven de keuze blijft altijd nog aan jou ;)
 
ps ben hier alleen maar om advies te geven de keuze blijft altijd nog aan jou ;)

Snap ik, trek t me ook niet allemaal aan :020::041:


Nee, ik had wel in gedachte om gewoon die supreme te pakken, maar baal een beetje over die ram koel blokken. Ik had graag die 2 bankjes mee willen pakken in de loop.


Verder over die rad, wat voor luchtverplaats heeft dat dan wel neit nodig om goede te koelen?
 
je kan rekenen dat vanaf 70/80 cfm de hogere fin compactheid beter presteert (fans die rond de 2000 rpm draaien)
als je van plan bent daar meestal onder te zitten krijg je betere temperaturen met lagere fin dichtheid radiatoren ;)
en dan zoals freddy al voorstelde de wat goedkopere swiftech rads (zijn wat dunner) of wat dikkere xspc rad
of als je wat meer budget hebt kun je voor de feser rad gaan

en als je graag je ram wilt waterkoelen (kost wel wat maar heb je ook wat ;)
alleen heeft freddy die niet in de shop :p
mip_10.jpg
 
3 dingetjes:

-hebben zij een eigen site? vidn niks...
-waar is die te koop in nl?
-hoe zit het met de cooler voor 1 bankje? Die zag ik ook voorbijkomen.


onboard2_big.jpg




edit:

website per toeval tegengekomen op een forum.

http://www.mips-computer.de/


Zou dat wat zijn? 2 keer een enkele, opgesplitst van 9.5mm naar 2x 6mm zoals oorspronkelijke plannen?
 
Laatst bewerkt:
Zie antwoord PM.

Graag nieuwe topic in Product suggesties forum voor product aanvragen.
Dan kunnen we beter overzicht houden en bijhouden van de nieuwe producten die we eventueel gaan inkopen :)
 
Voor die MIPS maakt een Duits bedrijf ook Delrin en Plexi tops:

(onderste blok)
2.JPG

7.JPG

af-006.jpg


Ze maken allerlei custom blocken voor een bepaald moederbord of passen huidige blokken aan.
Misschien dat er hier ook een paar van hun blokken kunnen worden verkocht :)

Is in ieder geval niet zo restrictive als die standaard MIPS tops.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
P Laatste check CPU Loop Advies Waterkoeling Setup 8
P Laatste check op waterkoelingsetup Advies Waterkoeling Setup 8
M Laatste check, Advies Waterkoeling Setup 5
I Laatste check + vraagje matte black Rasa Advies Waterkoeling Setup 8
boefmans laatste check: wil volgende week bestellen :-) Advies Waterkoeling Setup 7
MaartenvdE 1e bestelling bij Highflow, en zeker niet de laatste HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
S laatste nvidia drivers Hardware & Software 0
wijthoef Laatste Check Hardware & Software 32
stravinski LET OP!! Laatste Nvidia drivers zijn bugged Hardware & Software 14
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
P GTX 1080 waterkoeling tips? Waterkoeling 4
Q Tips, toevoegingen over bij elkaar gezocht materiaal Advies Waterkoeling Setup 17
A Customloop advies/tips nodig :) Advies Waterkoeling Setup 2
R Reservoir tips Waterkoeling 3
Ed Kokke advies en tips gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
M Tips voor verwijderen pinnetjes uit PSU kabels Cases en Modding 2
F Nieuwe Systeem bouwen Corsair 540 AIR watergekoeld tips Waterkoeling 1
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
M [Waterkoeling] €400-€600, i7 4970k, 780(ti) sli open voor TIPS Advies Waterkoeling Setup 4
N Iemand tips om met 1 schakelaar 2 ledstrips te bedienen en 1 losse led. Cases en Modding 11
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
T Tips betreft R9 290 water koeling / evt air Waterkoeling 4
T Tips gevraagd ivm UV, LED, belichting.. Cases en Modding 1
S Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE. Overige Koeling 4
maomanna Tips kleine WC onderdelen Advies Waterkoeling Setup 15
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
D Bf3 guide/tips/tricks video's Gaming 0
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
K High-end muis (tips) gezocht Hardware & Software 31
S iemand tips voor gamefootage ps3 opnemen? Handleidingen en Installatie Tips 1
A Interieur tips gewenst! Algemene Discussies 6
vincent Vincent vraagt basis tips om te O.C-en Overclocking 6
cederieck [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, 6970 meningen en tips Advies Waterkoeling Setup 9
I Tips voor inbouw Haf 932 im really a noob in deze dingen Handleidingen en Installatie Tips 8
SillentWolf Nieuw te bestellen PC, tips a.u.b. Hardware & Software 22
R Sleeving PSU Vraag, Tips, suggesties? Cases en Modding 2
S Advies, Tips, Suggesties GTX 480 Hydro Advies Waterkoeling Setup 10
T Ff wat OC tips vragen... Overclocking 0
Fuwa Fuwa [FireFox] Gebruiker tips! Handleidingen en Installatie Tips 12
ShockRaver Probleempje met setup. tips aub Advies Waterkoeling Setup 13
Kadett Kadett's First Build: Iemand nog tips? Advies Waterkoeling Setup 14
vincent Fotograferen, tips en tricks Handleidingen en Installatie Tips 196
AceBaran WC+Tips+Inbouwen! Waterkoeling 155
G laptop....iemand nog tips? Hardware & Software 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan