• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kwieri's Stryker SE

langzaam aan begonnen aan nieuw projectje...

Basis vormt opnieuw een behuizing van Cooler Master maar ipv zo compact mogelijk te bouwen ga ik deze keer voor groot. Keuze is gevallen voor de Stryker SE.

Ik heb alvast enkele mods toegepast die voor mij optisch beter doen lijken, extra mogelijkheden bieden en voor extra koelcapaciteit zouden moeten zorgen.

Hardware heb ik nog niet 100% gekozen (nu ja, keuze staat redelijk vast) maar voorlopig nog niets besteld omdat ik eerst mijn kast wil in orde hebben, en omdat ik dan beter zicht heb op de noden en mogelijkheden (probleem bij mijn ITX-build was vaak moeten zoeken naar juiste onderdelen enz om toch te kunnen werken.

terwijl we laatste mods afhandelen en alles klaar maken voor wat lakwerk alvast radiators geplaatst en buitenste ventilators (binnenkant krijgt nog 3x 140mm fans (vrees dat ik niet veel extra meer zak kunnen steken zonder problemen met bvb moederbord)

https://forum.highflow.nl/members/kwieri1985/albums/project-stryker/

Ik heb het handvat aangepast (breder en hoger) om de mogelijkheid te hebben om ventilators van 140mm te plaatsen tussen cover en case
22672-voorlopig-nog-met-boutjes-en-niet-gelakt-maar-eerste-aanpassing-er-ineens-ook-al-nieuwe-fans-gemonteerd-al-moeten-die-achteraf-terug-los-om-radiator-te-monteren.jpg


frontpaneel is verhoogd waardoor de plaats voor de 5.25"-drive verdween (knapper met de RGB-ventilators + 3 ipv 2x 140mm fan mogelijk)
22691-enkel-het-resultaat-niet-perfect-passend-gezien-de-slimdrive-net-iets-breder-dan-ideale-omstandigheden-als-ze-woestijn-en-jungle-heel-convooi-tanks-kunnen-verstoppen-mag-dit-echter-geen-totale-ramp-worden-om-minder-opvallend-te-zijn-achteraf.jpg


achter het onderste front (waar logo CM is opgeplaatst en bij eerdere versie een bakje achter stak) met behulp van speciaal gemaakt paneel een SD-kaartlezer opdat deze plaats gebruikt kan worden + ik niet steeds usb-kaartlezer moet hebben/zoeken.

de volgens mij vrij nutteloze X-dock (hot-swap) bovenaan het front heb ik eruit geboord, voorziene gat (frontpaneel) heb ik uitgeslepen en ik ben bezig met een bracket te bouwen om hier een slimline-drive te voorzien (ja, ik loop achter want ik gebruik dit nog steeds, al moet ik eerlijk zijn en toegeven dat het ook al geminderd is).

Nu de eerste fase langzaam aan tot een einde komt (mods nog afwerken en nog enkele ventilators binnenin voorzien) dacht ik alvast iets te delen, en via hier ook enkele vragen te stellen welke ik echter voor duidelijkheid in aparte reactie zal doen)
 
ondertussen zijn 2 radiators uitgespoeld geweest (Geen vuil gezien. Hopelijk gewoon proper en goed genoeg gedaan).
wel 1 probleempje tegengekomen...
20190106_190157.jpg
tussen front-radiator en de optical drive is niets speling (drive komt iets rechter, maar 1mm is best nipt)...

in shop al "low profile stop" tegengekomen maar door foto's twijfel ik toch wat...
https://www.highflow.nl/watercoolin...ack-low-profile-stop-fitting-bp-mbwp-c09.html

is deze effectiever stuk vlakker dan de nu origineel meegeleverde stop van alphacool (Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 420mm) en dus win ik hier iets plaats mee?


voor interne ventilators had ik de Aerocool Shark 140mm fan in gedachten. (https://www.highflow.nl/aircooling/...hark-fan-white-edition-140mm-fan-1500rpm.html)

Deze lijkt best krachtig maar ondanks redelijk stil te zijn en met de witte leds erin zal deze hopelijk mijn moederbord enz mooi oplichten.
Ik heb alleen een beetje vrees omwille van de OEM- fan-controller van de stryker, gezien dit naar het schijnt de zwakte is van deze pc-case.

Iemand toevallig ervaring met deze 2 (deze fans + stryker-case) samen?
 
De MBWP-C09 is zo'n 3,1mm dik (exclusief de ruimte die het rubber nog inneemt), dus volgens mij net zo dik als die van Alphacool, tenminste degenen die ik heb.

De dunste die ik gevonden heb zijn die van EKWB die ze standaard bij waterblokken leveren, met 6mm Allen key-gat: 2,9mm dik. Maar daar ga je dus het verschil niet mee maken. :icon_winkle:

Hope this helps!
 
ok... vreesde al dat die "low profile" niet echt lager ging zijn...

bedankt voor de info Besje.

zal dus wanneer ik terug iets kan verder doen aan bracket (moet tof zijn om zelf ruimte en gereedschap te hebben :-/ ) eerst uitsparing maken hiervoor in de hoop dat dit genoeg is.

In het slechtste geval kan ik ook bovenkant van zo'n originele dop beetje dunner vijlen/slijpen gezien het logisch gezien vooral het schroefgedeelte is dat dicht (samen met de rubber afdichting)
2mm ipv 3mm zou niet mogen betekenen dat het niet meer afdicht, maar loopt zo wel beetje op (max 0.8mm van plaat + 1mm speling + ca. 1mm (diepte voor schroevendraaier) weggevijld van dop moest dit nodig blijken.


Hopelijk krijg ik komende Zondag de kans om verder te werken aan de bevestigingsplaat (vervanging X-dock naar slimline 5.25").
Immers als deze plaat afgewerkt is, en alles raakt eens gespoten in de juiste kleur (plaat en handvat in zwart, samen met nog enkele kleinere stukken van de kast terwijl frontpaneel van de drive in wit moet om minder op te vallen) kan ik kast terug stevig maken met nieuwe rivetten (nu mag je ze bijna niet oppakken of ze plooit uit elkaar).
 
58003854_10218941753482008_4855635500800671744_o.jpg58749242_10218985462174698_7933449051259797504_n.jpg59536473_10218986363917241_261845880951275520_n.jpg

Eindelijk beetje deftig weer om weer te lakken... moet er weer iets anders misgaan

Zal (over)morgen mogen speciaal gemengde verf halen want witste bus spuitlak bleek te geel te zijn.

59345480_1189517687893737_1191098983569686528_n.jpg20190416_105459.jpg
wel de verschillende HDD's en deze SSD kunnen inbouwen met o-ringetjes als isolatie voor schokken enz
Net als alvast de voeding.
moederbord blijft voorlopig nog in de doos gezien ik (eens frontpaneel heb kunnen herlakken en plaatsen) nog een deel van de behuizing moet herstellen (uitgeboorde rivetten vervangen).

Hopelijk komende dagen of tijdens het weekend goed weertje (droog, windvrij, liefst 18 a 20°c maar hoe warmer hoe beter).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan