• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kritiek/hulp voor m'n gekozen setup

Lennartvg

Junior Member
Hallo!

Ben nogal nieuw hier, alhoewel ik al wel een hoop heb nagezocht en gelezen :)

Eerst even m'n specs:

Core i7 920
Asus P6T Deluxe V2
Radeon 4870X2
Corsair 1600MHz 6GB

Ik heb besloten om voor een waterkoel setup te gaan aangezien het (Hopelijk) zal helpen met temperaturen en lawaai. Na een hoop ge-google voor reviews en op dit forum hebben rond gekeken dacht ik aan deze setup:

Watercool HeatKiller rev.3.0 voor CPU
Bitspower waterblock voor de 4870X2
Koolance Pump PMP-400 voor de pomp

Ik zat eerst te denken aan XSPC RS240 of Black Ice GT Stealth 240 voor radiator maar ik kwam dan erachter dat misschien dat niet genoeg zal zijn voor wat ik wil koelen. Het plan is om beide CPU en GPU te koelen, waar hopelijk ik de CPU op 4 GHz kan draaien met hyperthreading aan onder 80C.
De GPU moet gewoon op een redelijke temperatuur hangen, ik ben niet van plan die over te clocken.

Nu vraag ik me af, zijn die radiatoren wel goed genoeg? En zo niet, is er een andere radiator die dat wel kan, het liefst een 240mm. Ik ben van plan dit allemaal te plaatsen in een Antec 1200 en dacht eraan de radiator gewoon op de achterkant te 'plakken'. Vandaar dat 240 ideaal zou zijn.

Alvast bedankt voor uw hulp :)
 
Nee, beide rads zetten niet echt hoge prestaties weer, zeker niet met die 4870x2 (idle heatdump van 130 watt!!!!!). Een 360 rad kan je toch ook gewoon 'erachter plakken'. Denk dan aan Thermochill/XSPC/TFC of als je toch een dunnere rad wil the Swiftech 320.

Maar wil je er mee gaan benchen/crunchen/folden of alleen puur gamen met een snellere proc, want de heatdump van de 4870x2 zorgt ervoor dat je wat beperkt word met het eerste.
 
Als je met jouw setup ook nog zo'n flinke overclock wilt behalen, is een dunne 240 idd niet genoeg.
Als je een 360 niet kwijt kan, kan je eventueel gaan voor een dikke 240 (van de merken die Kadett hierboven heeft genoemd) en dan nog een 120 rad ergens tussen plaatsen.
Dan heb je totaal ook 360 aan koel oppervlakte.
 
Juist, bedankt voor de hulp mensen.

Ik had gisteren voordat ik ging slapen ineens een 'geniaal' moment. In plaats van de Antec 1200, gewoon de HAF 932 kopen, de top fan eruit halen en een 360 rad aan het plafond plakken. Die case lijkt lekker veel ruimte hebben om mee te werken.

Klinkt dit als een beter idee naar jullie gevoel? Indien zo, welke rad zou je me aanraden? Iets wat het werk gedaan zal krijgen.

Nogmaals bedankt :)

Edit: Ben alleen van plan ermee te gamen. Draai op het moment 4GHz op lucht (zonder hyperthreading) en zou die graag willen behouden.
 
Laatst bewerkt:
De HAF is idd een stuk gemakkelijk wat betreft waterkoeling :)
Ik kies zelf tegenwoordig altijd een radiator van TFC, die zijn gewoon mooi afgewerkt en de rubberen pads die je erbij krijgt zijn ook handig.
Anders XSPC RX360 / Thermochill PA12.3 of the Black Ice SR-1, dat zijn ook goede radiatoren.

Als dat jouw budget overschrijdt, de Swiftech MCR320, deze komt ook goed uit de testen.
 
Klinkt goed :)

Dit geeft me al weer heel wat zekerheid. Ben nu blij dat ik eerst vraag voordat ik ga kopen.

Nog 1 laatste vraagje, alhoewel een beetje offtopic. Is de pomp die ik heb gekozen goed genoeg en zou ik eventueel weg kunnen komen met een ietwat goedkopere oplossing. Het leek me een handige aangezien het makkelijk te bevestigen is in de case en naar m'n gevoel genoeg liter per uur pompt.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
M Overstappen acrylic hulp Waterkoeling 1
D AUB hulp voor passende onderdelen. Waterkoeling 2
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
U Hulp uitbreiding watercoolingsetup Advies Waterkoeling Setup 2
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
vincent opstarten webshop hulp gevraagd Algemene Discussies 35
JaccoW Z-Machine opvolger - NCase M1 [Brainstormfase] hulp gevraagd Gallery & Build Logs 28

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan