• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kratradio

jah oke, maar ik bedoelde of er nog verschillende zijn? en wat voor één ik zou moeten bestellenxd
maar dat maakt niet uit, die voltmeter heb ik even op de lange baan geschoven, dus die moet even wachten;p
voor mij is hij nu zo goed als af, alleen ik wil er ledjes inhebben die meeknipperen op de muziek.
nu heb ik zelf al even wat gegoogled en ben bij dit schemaatje uitgekomen.
alleen op de plaats waar ik pijltje bij heb gezet zag ik op andere schema's/filmpjes dat mensen er een weerstandje tussen hebben.
is dit nodig of kan het ook zonder?
Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting
(shema zelf heb ik gewoon van internet hoor)
 
Het schema is veel te simplistisch !!

Die TIP31 krijgt z'n sturing uit de uitgang van een auto radio ?
Dan is het 1x het volume iets open en je TIP31 ploft er uit !!
Die ingang kan max. zo'n 0,7V hebben dus een MP3 spelertje zal ongeveer
de max. zijn wat je op dit schema aan kunt sluiten.

En verder ....
Wat Blackwizz zegt !!
 
nee, autoradio komt er niet in.
blijft bij simpel mp3 spelertje, geluid is voor mij goed genoeg + radio is alleen maar extra stroom.
klopt, ik vind het leuk om te doen.
en het moet leuk blijven. en als dat metertje steeds niet lukt dan laat ik het liever zoals het nu is,
ik wil gewoon wat anders proberen,
maar bedankt voor alle hulp en dan kijk ik wel verder!!
 
Ook als je een MP3 speler als bron neemt, en op een amp aansluit, dan
nog zal die TIP31 het signaal (het geluid) dusdanig om zeep helpen dat
je naar het geheel niet meer fijn luistert ;)

Het is echt te simpel gedacht, dit schema.
 
Ik heb het een en ander gevonden voor de sunbeam controller ...

Mijn idee is om daar een 7812 voltage regulator voor te gebruiken deze zet namelijk de spanning om naar 12 volt! Alleen moet ik hier wel de nauwkeurigheid van hebben want ik ga er vanuit dat de sunbeam controller maximaal 5 procent afwijking kan hebben qua voltage! Helaas kon ik op de datasheet die ik op internet vond niks vinden over de nauwkeurigheid

EDIT:
via de site van conrad de volgende regulator gevonden :
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=179230
en als je via de site van conrad naar het datablad gaat en dan pagina 9:
http://www.produktinfo.conrad.com/d...999/179230-da-01-en-IC_7812_7812_CV_1_5_A.pdf

Voltage output Min 11,4 Typ 12 en Max 12,6 volt .... dat moet de sunbeam wel aankunnen toch? (ik sluit de sunbeam iig parralel aan zodat mijn versterker deze voltages niet krijgt) en anders ga ik wel koelblokjes plakken op de sunbeam ^^
 
Laatst bewerkt:
want ik ga er vanuit dat de sunbeam controller maximaal 5 procent afwijking kan hebben qua voltage! Helaas kon ik op de datasheet die ik op internet vond niks vinden over de nauwkeurigheid

Voltage output Min 11,4 Typ 12 en Max 12,6 volt .... dat moet de sunbeam wel aankunnen toch?
Voor de Sunbeam controller kun je uit gaan van de ATX specificaties van de voedingen (zie deze link voor de afwijkingen).

In het schema op de gelinkte pagina kan je uitlezen dat de +12V een afwijking mag hebben van +/- 5%. Dat is dus precies 11,4 - 12,6 ;). Die 7812 zou dus perfect in het plaatje passen.
 
ja zit er nu over te denken om het extern op 2 9v batterijtjes met een 7812 erbij te laten draaien,

maar het is dus totaal niet mogelijk om het volgende te doen

accu -> "magisch component" -> 7812 -> sunbeam -> ledstrip ?
 
Terug
Bovenaan