• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

KPN Experiabox, vervangbaar?

ZwerverRoodbaard

Bred veur de kop
Jongs,

Zijn er hier mensen met een KPN Experiabox en/of hebben jullie ooit dat ding vervangen?
Bij een kameraad van me hebben ze Internet+Bellen van de KPN en nu hebben ze gigantisch slecht draadloos bereik uit die kast.
Dit wil ik eigenlijk omzeilen door de Experiabox te vervangen met zo'n Fritz modem Annex A alleen nu lees ik dat je hierdoor wel eens geblokkeerd kan worden door de KPN.
Zijn er nog andere mogelijkheden om het draadloze internet te verbeteren, zoja welke router/modem wordt dan aangeraden?

Ik dacht dat ik makkelijk die box kan omzeilen door de telefoonkabel die erin gaat voor DSL te spiltsen en door te linken naar een fatsoenlijk Annex A modem, maar als ik dat doe eigent de Experiabox gewoon de verbinding op. Wellicht is dit te omzeilen, maar ik kan nergens de IP vinden van de box.

Hopelijk weten jullie een oplossing, want ik wil eigenlijk gewoon die hele box het raam uit flikkeren.

Gr.
 
Je kan proberen om een ander Wifi kanaal in te stellen. Standaard pakt de Experiabox enkel kanaal 1 of 2, terwijl er in totaal 13 kanalen zijn.

Bij een vriend van mij (die dus ook KPN IPB heeft) heb ik een Siemens WLAN Repeater 108 er tussen gezet. Was wel een heel gekloot om werkend te krijgen, maar hij heeft nu overal in huis een internetverbinding.

Heeft jouw kameraad een zwarte of een zilveren Experiabox? En ook niet onbelangrijk, wat voor Wifi kaart heeft die kameraad?
 
Het is een zwarte Experiabox en de exacte benaming van de Wifi-kaarten! weet ik niet precies. Ze hebben twee laptops, maar ik zal vanavond nog eens vragen of hij dat even kan opzoeken in Systeem Info.

Ik heb eigenlijk nog nog 2 apparaten liggen hier in de kast namelijk een Linksys WAG200G en een TP-Link WR1043 ND. Is er een mogelijkheid dat ik deze kan gebruiken ipv een nieuw apparaat aan te schaffen?
Ik heb al eens lopen kloten met die TP-Link alleen werd ik gewoon compleet gestoord van die verrekte Experiabox die telkens tegenwerkt (instellingen resetten enz.).
 
Enige probleem is dat die Experiabox takke dingen niet wil samenwerken met het gros van de apparaten. De Siemens WLAN Repeater 108 is de enige repeater die KPN zelf aanraadt en ook ondersteunt ;).

Maar, probeer voor zover mogelijk de Experiabox buiten een kast te hangen en niet in een meterkast (waar hij nu waarschijnlijk hangt met veel interventie van stroomkabels en dergelijke). Daarnaast, stel de Experiabox eens vast in op kanaal 13.
 
Dat zou hij niet mogen doen, ik zou zeggen.. KPN bellen en zeggen dat er een vervanging voor moet komen. Bereik hoort ook redelijk te zijn bij de zwarte (al was de zilveren versie hierin sterker).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P SMS ontvangen op vaste telefoon ism kpn Algemene Discussies 4
vincent kpn game Algemene Discussies 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan