• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Korrel schema aluminium ?

88Gamer88

The Black Mozart Restyle
Hallo beste mede Flowers,

Ik vroeg me af wie er ervaring heeft in het schuren van Aluminium.

Ik wilde wat platen laten spuiten en had beloofd om alles geschuurd op korrel 400 aan te leveren.
Nu heb ik door onder andere plamuurwerk enzo alles machinaal geschuurd op korrel 120.
En wil ik vervolgens met de hand verder gaan.

Alleen welke volgorde qua korrel moet gebruiken ?

120 -> 240 -> 400 ?

Of is dit een te grote overstap qua schuurpapier ?

Ieder geval thanks :icon_smile:
 
Hallo beste mede Flowers,

Ik vroeg me af wie er ervaring heeft in het schuren van Aluminium.

Ik wilde wat platen laten spuiten en had beloofd om alles geschuurd op korrel 400 aan te leveren.
Nu heb ik door onder andere plamuurwerk enzo alles machinaal geschuurd op korrel 120.
En wil ik vervolgens met de hand verder gaan.

Alleen welke volgorde qua korrel moet gebruiken ?

120 -> 240 -> 400 ?

Of is dit een te grote overstap qua schuurpapier ?

Ieder geval thanks :icon_smile:

hallo dan moet je de fijnere ook met het schuurmachine doen, want 120 schuurkrassen met de hand weg schuren, dat is een hele baan zeg, maar volgorde is 120 180 240 of 280 dan 360 of 400.

gr sander
 
Hmm das minder dat nu met de machine verder moet schuren.
Ik vind het nu wel aardig vlak er uit zien, dus dacht kan machine weer terug brengen en met de hand verder.

Maar voor mijn duidelijkheid,

120 > 180 > dan 240 of 280 > dan 360 of 400 ?
 
Vanaf korrel 240 kun je wel met de hand verder, vanaf korrel 120 kun je wel fijner gaan schuren,met de hand, maar dat duurd best lang.Word er ook grondverf opgespoten, want dan kun je tot korrel 240 of 280 schuren en dan grondverf spuiten, dan met 400 grondverf schuren.
 
Oke thanks :D,

korrel 180 heb ik nog liggen voor de machine, dus nu opzoek naar 240.
Hopelijk dat dat nog ergens te koop is op Zaterdag

De spuiter gaat alles primeren, dus neem aan dat die dan wel weer alles op schuurt voor die gaat aflakken.
 
Dan zal die dat wel doen, aangezien die gezegd heb dat ik alles kan leveren met 380 / 400.

Kan ik dit in preciepe ook machinala doen ?, of moet dat gewoon met een schuurklosje en de hand doen ?
 
Met machine gaat wel sneller, maar met de hand kan ook , duurd alleen langer, doe wat je zelf het fijnst vind, ik ben al 20 jaar autospuiter en voorbewerker, en ik gebruik zoveel mogelijk een schuurmachine.
 
met de hand is ALTIJD beter

je ziet dan wat je doet, en je kan wel van 120 machinaal naar 120 hand gaan en daarna met 240 en dan 400!

kan allemaal best :S!

@sander11111 waar baseer jij je conclusie op?
 
Ervaring heb je door vele jaren schuren, ik doe het altijd met een schuurmachine, als het werkstuk het toelaat, en met een schuurmachine zie ik ook wat ik doe, alleen gaat vele malen sneller.En van 240 korrel naar 400 korrel gaat niet op voor auto's althans, zeker niet als er nat in nat gespoten word, dan heb je kans op schuurkrassen, vooral bij lichte metallic kleuren, schuren tot 360, dan kan er pas nat in nat gespoten worden.

Ps, doe dit al meer dan 20 jaar.
 
Ben net even op stap geweest,

Heb voor de machine korrel 240 gehaald, dus ik schuur dadelijk alles nog keer van 180 > 240 machinaal.
En heb voor de hand vellen 320 en 400 gehaald met een mooie kruk schuurklos :p.

Hier mee moet dus lukken om alles spuit klaar te krijgen in mij ogen.

@ K.3nny, dat dacht ik ook eerste instantie.
Maar als met de hand 120 schuurt lijken de krasser dieper dan als ik met de machine 120 schuurt.
Ga iedergeval wel schuurwerk met de hand afmaken :).

PS:

Alu mag je niet nat schuren he ?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan