• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Koolance PMP-500 Pump G1/4

l3p

Moderator
Forumleiding
Wanneer heb je deze ongeveer? :p

PMP-500 Pump, G 1/4 BSP

pmp-500_p1-700x700.jpg
 
Druk over het algemeen belangrijker dan de flow volgens mijn (erg weinig verschil qua flow ook tussen een d5 en deze pomp, scheelt 1 ltr), en gezien het feit dat op de foto's de pomp helemaal ingepakt zit in een behuizing verwacht ik persoonlijk dat geluid erg weinig zal wezen

Arwin
 
Druk over het algemeen belangrijker dan de flow volgens mijn (erg weinig verschil qua flow ook tussen een d5 en deze pomp, scheelt 1 ltr), en gezien het feit dat op de foto's de pomp helemaal ingepakt zit in een behuizing verwacht ik persoonlijk dat geluid erg weinig zal wezen

Arwin
Huh 1 liter?
Ik keek bij de Alphacool D5 Single (no-top dus) en doet 1500l/h. De bovengenoemde doet 16l/min*60=960l/h. Mis ik wat of is het wel ietsje meer dan 1 liter? Komt nog bij dat ik zag dat bovengenoemde max 32W vraagt en de D5 23W, scheelt niet veel maar wel een klein beetje...

Voor de rest wel een leuk ding... hou hem in het achterhoofd voor een eerste WC setup.


@ Freddy: waarvoor is eigenlijk die pompcontroller, zoiets kan toch lijkt me ook wel via een fancontroller mag ik hopen? En nog een ander vraagje, van welk materiaal is bovenstaande pomp gemaakt... zal vast een domme vraag zijn, maar kon het niet zo snel vinden.
 
@ Freddy: waarvoor is eigenlijk die pompcontroller, zoiets kan toch lijkt me ook wel via een fancontroller mag ik hopen? En nog een ander vraagje, van welk materiaal is bovenstaande pomp gemaakt... zal vast een domme vraag zijn, maar kon het niet zo snel vinden.
Die pomp is zoals je zelf al aangeeft max 32W.

Er zijn slechts enkele fancontrollers die dat wattage aan kunnen:

- Lamptron FAN-ATIC Fan Controller zwart (zilver),
- Lamptron FC9 Fan Controller 4-channel 50W FC-9-BK.

Zelfs een Aquaero 5 kan niet voldoende leveren op een kanaal.

Alle overige fancontrollers in de shop zal je per direct naar de eeuwige jachtvelden sturen.

Een pompcontroller is puur gemaakt voor simpelheid, verwacht hier geen extra kanalen voor fans. Zo doende kan je af met een enkel-kanaals of dubbel-kanaals pompcontroller, eventueel aangevuld met een losse controller voor de fans die binnen de wensen valt qua looks (aangezien het aanbod van fancontrollers die geschikt zijn voor die pomp nogal dunnetjes is).
 
Huh 1 liter?
Ik keek bij de Alphacool D5 Single (no-top dus) en doet 1500l/h. De bovengenoemde doet 16l/min*60=960l/h. Mis ik wat of is het wel ietsje meer dan 1 liter? Komt nog bij dat ik zag dat bovengenoemde max 32W vraagt en de D5 23W, scheelt niet veel maar wel een klein beetje...

Koolance PMP-500 Pump G1/4 Maximum Flow Rate: 16L/min
Koolance Pump PMP-450 Maximum Flow Rate: 17L/min
beide op 12 V (ja d5 kan ook op 24 V maar gaan hier van de standaard uit) en leuk dat een pomp zonder top veel water verplaatst maar zonder top doet hij niks in je loop dus onbruikbaar (nog maar te zijgen wat er gebeurd met die 1500L als je koelblokken gebruikt met een hoge ristrictie).

Arwin
 
alles rond de 1GPM is ideaal, erboven is meegenomen, eronder kan ook zeker wel, maar hangt ook van andere factoveren af!

verkijk je nooit op de liters per uur! zeker niet als het een kale pomp is! Kijk naar de opvoerhoogte, dat zeg meer over de pomp dan liters per uur :)
 
Oké dat is dan weer wat duidelijker... thnx wwwicked, arwin74 en k.3nny! @ arwin, ik ben idd van die 24V denk ik uitgegaan, het voltage bij dat kale ding stond er verder niet bij (of ik heb niet opgelet...:p) Maar goed, je moet het maar net weten. :)

Nog wel een vraagje @ wwwicked. Als je die pomp wel aan zou sluiten op een mindere fct en dan gewoon niet voluit laat draaien, gaat het dan wel? Heb namelijk al wel een Lamptron FC-5, eigenlijk te meer gekocht zodat er later mogelijk een pomp op kon... :p
 
vermogen per kanaal van die controller is 30w over het algemeen zal het eerder iets minder zijn dan meer. de kans dat het dus misgaat met een pomp van 32w is redelijk groot. Je hoeft trouwens niet deze pomp te gebruiken in je opzet hoor ;) er zijn ook zat andere pompen :p

Arwin
 
Nog wel een vraagje @ wwwicked. Als je die pomp wel aan zou sluiten op een mindere fct en dan gewoon niet voluit laat draaien, gaat het dan wel? Heb namelijk al wel een Lamptron FC-5, eigenlijk te meer gekocht zodat er later mogelijk een pomp op kon... :p
Het kan, maar is niet aan te raden. Sterker nog, ik raad het ten strengste af.

Er komt namelijk geheid een dag dat je dat kanaal op maximaal instelt (per ongeluk, foutje is zo snel gemaakt).. en dan is het poef (grote kans dat een kortsluiting als die "poef" ook het een en ander aan componenten mee neemt).

2 opties:

1. Een losse pompcontroller die geschikt is voor het vermogen van die pomp.
2. Een andere pomp die beneden 27 Watt zit (waarom 27W hoor ik je denken. Er zit altijd een marge van +/- 10% in).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R [VERKOCHT] Koolance PMP-500 Verkocht 3
gunnie_nl koolance pmp pumpblocker Gevonden 0
l3p [VERKOCHT] Koolance PMP-400 + Koolance Heatsink + EK-DDC X-RES 100 Verkocht 1
adje [IN-ACTIVE] koolance pmp-450s + EK evga classified full cover block Verkocht 11
B Koolance PMP-400 pomp vragen / ervaringen Waterkoeling 12
Deleted_User_Z Koolance MCP655/D5 Top (PMP-450) Acetal Waterkoeling 79
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
F Koolance CPU-390I, CPU-390CI en VID-NX1080 Waterkoeling 7
F *Nieuwe* Koolance QD3/4 quick release black Waterkoeling 2
D ADT-DXG45 45 graden koolance silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T Koolance Quick Disconnect voor 3/8 ID 5/8 OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t [Gezocht] Koolance SHR-0820 Gevonden 0
R Koolance producten en ander merk fittingen Waterkoeling 2
D Koolance QD3 Female deel 3/8 ID 1/2 OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
C Aanpassing Koolance MVR Heat Transfer Plate, 140mm MVR-PLT140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Besje Koolance QDC's, reservoir base en 290X-blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower snelkoppeling koolance Waterkoeling 3
Sw333t Koolance producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
B QD3 Koolance quick disconnect HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Sw333t Koolance HX-XC Radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Koolance o-ring ORG-S12D5E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
F Koolance QD4 quick release compressions black (1/2ID - 3/4OD) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
chicken Koolance VL3N Male Quick Disconnect Threaded G 1/4 BSPP HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Traxtorm [IN-ACTIVE] Koolance GPU-220 Gevonden 2
sir serial [TKG-FIT] 10mm Koolance 90 Graden Black Chrome Gevonden 2
AverageNinja Koolance CPU-370 Rev. 1.1 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
alain-s [IN-ACTIVE] Koolance CPU-370 Verkocht 0
sir serial [VERKOCHT] Koolance RAM-33 waterblock Verkocht 3
S Koolance HDD Water Block HD-60 Waterkoeling 3
Y Koolance Quick connector SET HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] Origen ae S21T + Koolance fan/pump controller +RGB controller (L3p L4n) Verkocht 20
canonchiel [IN-ACTIVE] 13MM (1/2) Koolance Schroeffitting Paar - G1/4 (7 stuks) Verkocht 0
J Koolance COV-RP450 Rev.2.0 D5 pomp top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
W Koolance INS-FM17N flowmeter zonder adapterboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Besje Koolance reservoir body TK050 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T Koolance 402x2 vraagje Waterkoeling 6
Tath [IN-ACTIVE] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 0
Tath [REFUSED] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 1
z999 [VERKOCHT] Verschillende (bp, koolance) fittingen Verkocht 2
B Koolance CPU-380 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
l3p Koolance Flow Meter Adapter With Display HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
T Koolance VID-AR685 en Sapphire 6850 Toxic 1GB? Waterkoeling 2
arwin74 [CLOSED] dual bay koolance reservoir met 2x 355 pomp Gesloten 2
H [IN-ACTIVE] Koolance TNK-501 Rev 1.1 Single 5.25" Reservoir + extra's. Verkocht 1
dave-firsttimer:) [VERKOCHT] Koolance MB+mosfet waterblock voor ASR4E + Koolance CPU waterblock Verkocht 3
Harjo [VERKOCHT] Koolance gtx 580 fullcover Verkocht 3
gunny Koolance TMS205 - Aquaero 5 pro Hoe en wat Waterkoeling 0
Besje Koolance swiveling elbow G1/4 low profile, black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W KillCoil in 3/8 ID tubing en Koolance RP-401X2 revisie? Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan