Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Koolance pc3-720sl verbouwing

denniskx250

New member
heey hallo

ik ben dus dennis zit al een tijdje op dit forum rond te neuzen en vond het dus eens hoogtijd om zelf maar eens aan het modden te slaan, doe dit met bijvoorbeeld me motoren, me telefoons noem maar op ik wil altijd me eigen draai aan dingen geven. :077:

dus bij deze is me pc aan de beurt, ik ga beginne met een oud systeem dan ik heb, gewoon om eens te kijken hoe het gaat worden en dan kunne we later altijd nog flinke poen ertegen aan gooien voor een highend systeem toch?:033:

de specs (niet stiekem gniffelen he) :schaam

-de koolance pc3-720sl als basis
-mobo asus a8n-sli
-cpu amd athlon 64 x2 4200+
-gpu ati radeon x800rx 256mb
-2560mbg intern geheugen
-maxtor 250gb hdd
- koolance waterkoeling met fancontroller (cpu+NBdenk ik xD)
zoals je wss al ziet issie al een btje overgeclocked maar dat moet nog stukken verder gaan, (normaal is de temp een stuk lager idle dan he;) ) alle tips zijn welkom is nl me eerste project :035:
naamloosrf.jpg


de bedoeling is dus om een mooie case met waterkoeling te krijgen, uiteraard met een zwart rood thema (heb nog geen naam bedacht gebrek aan inspiratie) :schaam

ik heb jammer genoeg geen fotos van de voortgang die ik gemaakt heb tot nu toe maar goed zal jullie proberen op de hoogte te houden van de vorderingen :D

dusssss nu eerst een ff wat foto's :D:D

dit is dus de standaard case, jaja spuuglelijk maar voor 50 eurie kon ik hem niet laten staan natuurlijk :035: zoals je kunt zien zit de radiateur boven in in die lelijke quasimodo bobbel..
358411boitierkoolancepc.jpg


die bobbel moet er natuurlijk vanaf dus dat heb ik als eerste gedaan.. zodoende de radiateur gedraait zodat ik daar wat mooie fans aand e zijkant in kan gaan maken.. ook de hele case mat zwart gespoten natuurlijk.. de psu heb ik een kwart slag gedraait om alles passend te krijgen.. alles zit er nu ff for the time beinig in ik moet nog beugels maken en plxi bestellen :003:
sdc10834d.jpg


krappe bedoeling he :p
sdc10837t.jpg


de achterkant xD die blauwe fan moet nog plaats maken voor 2 mooie rooie :p

sdc10835.jpg


de frontloze voorkant.. die wil ik zelf gaan maken, met wat plexiglas en allu profieltjes want de orginele voorkant vind ik zo verschrikkelijk lelijk.. die heb ik in het verdom hoekje gegooit :'( die s-0 die de fancontroller aangeeft is een storing omdat hij geen temp sensors heeft, die moet ik ook nog ff bestellen

sdc10832x.jpg


dit is dus de overall view vind uhm er al best geinig uitzien... ken niet wachten tottie eindelijk af is maar dat zal wel ff duren wat die onderdelen zijn duuuuuuuuuuuuurrrrrrrr... (misschien iemand die wat tips heeft om wat sponsoren binne te krijgen?? :help )
sdc10833.jpg


le mobo en le cpu niet echt spannend dit huis tuin en keuken setje natuurlijk, maarja moet ergens beginnen denk ik dan maar he ;)
sdc10839bx.jpg


er moet zowiezo nog wat ccl in komen, al;smede wat verse slangen en rode uv koelvloeistof.. ik wil nog 4 120mm Phobya Nano-G 12 fans erin hebben Phobya Nano-G 12 PWM Silent 1500RPM Red LED - 120 x 120 x 25 mm. - freezing hardware - uw partner voor pc-tuning
en nog 2 80mm rode led fans
en verder zien we wel weer

tot zover mijn vorderingen hoop snel weer te kenne posten natuurlij, evt tips, ideeen of geld is altijd welkom natuurlijk he :003: groetjes Dennis
 
dit is een btje het idee voor het front ffkes snel geschetst in sketchup

wat denken jullie ervan? zou wel wat kunne worden nietwaar? uiteraar met de vandal switches bovenin, de fancontroller eronder, moet wel ff die blauwe leds eruit slopen en nieuwe mooie rooie in zette, daaronder me 2 dvd drives en daaronder weer die ubergeile phobya nano :D:D

frontscw.jpg
 
zoo, vandaag dus me shroud uitgetekend en in de shout een stuk wijzert geworden over push of pull opstellingen, maar ik ben eruit hoor... thanks gasten ;)

vande week maar fftjes vouwen op de zaak, word 1mm plaatstaal :D:D

shroud.jpg
 
Weer tijd voor een kleine update,

ben met wat plexi en alluminium aan de gang gegaan en heb een frontje gemaakt, moet nog ff de fan eruit zagen maar de basis staat er al xD

img0209tk.jpg


img0208ns.jpg


dan nog een tweede plaat gemaakt als cover voor de fan, er komt 6mm ruimte tussen het front en deze plaat om de fan wat ruitme te geven om lucht aan te zuigen ;) er moet uiteindelijk een asus rog mobo in komen dus heb gelijk maar het logo eropgezet, (wat een Kl*te werk dat uitsnijden van die letters pfffft :119:

img0207gtc.jpg


img0206vj.jpg


en nog ff een totaal plaatje van hoe het er ongeveer uit komt te zien.

img0210ba.jpg


dat was hem weer ff volgende keer weer een nieuwe :eusa_snooty:

img0207gtc.jpg
 
Je ziet het wel bij de letters, maar van een afstandje niet meer lijkt me.
Is ook erg lastig om dat met de hand uit te snijden.

Had je niet beter met een graveer stift en de dremel aan de gang kunnen gaan?
 
ik heb het logo opgeblazen, uitgeprint, erop geplakt en uitgesneden op de folie ;) ik spuit hem zwart straks en haal de folie weg, dan komt het licht van de fan erdoor heen...

@sanders, ja heb ik aan zitten denken, maar ik spuit de buitenkant van het plexi, dus dat word nix, hij moet mat zwart worden namelijk, als ik hem aan de binnenkant spuit gaat hij glimmen door dat mooie acryl ;)
 
vandaag druk bezig geweest met spuiten van het front, ziet er goed uit vinnik
tis wel nog even wachten op me bulgin switches en me fans met rode leds natuurlijk.. dan komt het ROG logo er pas echt uit.. maar voor nu toch even wat foto's van het spuitwerk! :038:

img0221es.jpg


img0221es.jpg


img0222gn.jpg


img0223po.jpg


img0224n.jpg


img0225y.jpg
 
Je zou het nog van achter op kunnen schuren, zodat het plexi niet helemaal see-through is, maar je dalijk met je belichting meer een waas krijgt.
Maar dat is een persoonlijke kwestie. Hangt ook af van wat er achter te zien is natuurlijk :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
F Koolance CPU-390I, CPU-390CI en VID-NX1080 Waterkoeling 7
F *Nieuwe* Koolance QD3/4 quick release black Waterkoeling 2
gunnie_nl koolance pmp pumpblocker Gevonden 0
D ADT-DXG45 45 graden koolance silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T Koolance Quick Disconnect voor 3/8 ID 5/8 OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t [Gezocht] Koolance SHR-0820 Gevonden 0
R Koolance producten en ander merk fittingen Waterkoeling 2
D Koolance QD3 Female deel 3/8 ID 1/2 OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
C Aanpassing Koolance MVR Heat Transfer Plate, 140mm MVR-PLT140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Besje Koolance QDC's, reservoir base en 290X-blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower snelkoppeling koolance Waterkoeling 3
Sw333t Koolance producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
B QD3 Koolance quick disconnect HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Sw333t Koolance HX-XC Radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Koolance o-ring ORG-S12D5E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
F Koolance QD4 quick release compressions black (1/2ID - 3/4OD) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
chicken Koolance VL3N Male Quick Disconnect Threaded G 1/4 BSPP HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Traxtorm [IN-ACTIVE] Koolance GPU-220 Gevonden 2
sir serial [TKG-FIT] 10mm Koolance 90 Graden Black Chrome Gevonden 2
AverageNinja Koolance CPU-370 Rev. 1.1 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
alain-s [IN-ACTIVE] Koolance CPU-370 Verkocht 0
sir serial [VERKOCHT] Koolance RAM-33 waterblock Verkocht 3
S Koolance HDD Water Block HD-60 Waterkoeling 3
Y Koolance Quick connector SET HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] Origen ae S21T + Koolance fan/pump controller +RGB controller (L3p L4n) Verkocht 20
canonchiel [IN-ACTIVE] 13MM (1/2) Koolance Schroeffitting Paar - G1/4 (7 stuks) Verkocht 0
J Koolance COV-RP450 Rev.2.0 D5 pomp top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
W Koolance INS-FM17N flowmeter zonder adapterboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Besje Koolance reservoir body TK050 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R [VERKOCHT] Koolance PMP-500 Verkocht 3
T Koolance 402x2 vraagje Waterkoeling 6
Tath [IN-ACTIVE] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 0
Tath [REFUSED] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 1
z999 [VERKOCHT] Verschillende (bp, koolance) fittingen Verkocht 2
B Koolance CPU-380 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
l3p Koolance Flow Meter Adapter With Display HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
T Koolance VID-AR685 en Sapphire 6850 Toxic 1GB? Waterkoeling 2
arwin74 [CLOSED] dual bay koolance reservoir met 2x 355 pomp Gesloten 2
l3p Koolance PMP-500 Pump G1/4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
H [IN-ACTIVE] Koolance TNK-501 Rev 1.1 Single 5.25" Reservoir + extra's. Verkocht 1
dave-firsttimer:) [VERKOCHT] Koolance MB+mosfet waterblock voor ASR4E + Koolance CPU waterblock Verkocht 3
l3p [VERKOCHT] Koolance PMP-400 + Koolance Heatsink + EK-DDC X-RES 100 Verkocht 1
Harjo [VERKOCHT] Koolance gtx 580 fullcover Verkocht 3
gunny Koolance TMS205 - Aquaero 5 pro Hoe en wat Waterkoeling 0
Besje Koolance swiveling elbow G1/4 low profile, black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W KillCoil in 3/8 ID tubing en Koolance RP-401X2 revisie? Waterkoeling 7
D [VERKOCHT] Koolance 3/8 x 1/2 G1/4 (8 STUKS) nieuwstaat Verkocht 1
Mobomonster Koolance Fillport & Inline filter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan