• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kogel

Kogel

Member
Goedenavond iedereen!

Mijn naam is Kogel oftewel Jochem. Ik ben 18 jaar oud en woon in Den Haag.

Nu dan mijn pc'tje...

Processor: Intel Core 2 Quad Q8200 @2.33 GHz
Moederbord: Asus Pk5-e Wifi
Videokaart: Nvidea Geforce 8800 GT
Voeding: Tagan (700 watt)
HDD: 150Gb raptor als C: en Western Digital 500GB D:
Monitor: Samsung SyncMaster 2233
RAM: 4x OCZ DDR2 1GB

Zo dan heb ik gelijk een vraag aan jullie.

Ik ben van plan om over een tijdje een nieuwe pc samen te stellen. Maar eerst wil ik een nieuwe videokaart kopen.

Ik heb al even gekeken op Alternate en even gekeken bij de Nvidea kaarten.

Mijn keuze viel op deze kaarten(budget van 150 tot 200):

ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten NVIDIA - GeForce GTX - EVGA GeForce GTX 460 SSC+ w/ Backplate

ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten NVIDIA - GeForce GTX - EVGA GeForce GTX460 1024MB EE

ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten NVIDIA - GeForce GTX - EVGA GF-GTX460-1'024-EE-FTW

Nu was mijn vraag welke kaarten of eventueel andere kunnen jullie mij aanraden(is het beste)? De videokaart moet zeker 2 jaar meegaan!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jochem
 
welkom op highflow!

als ik jou was dan zou ik voor 2X HD5850 gaan, want 1 HD5850 is ongeveer even snel als een GTX460, en met de komst van de HD6XXX serie zijn deze flink in prijs gedaald.
Sapphire Radeon HD 5850 Xtreme 1GB: specificaties, reviews, aanbiedingen en meer | Hardware.Info Nederland hij kost 110 euro per stuk.
ik zie op de site van asus staan dat jouw moederbord crossfire ondersteund.
en je hebt een 700W voeding, dat is ruim genoeg voor 2 van deze kaarten.

Dankje voor je aanbeveling maar ik ben er nog niet helemaal over uit..
 
Hey welkom!

Betreft de videokaarten, kijk wat je keuze's zijn voor jouw budget op bijv. www.tweakers.net. Vergelijk ze hierna op bijv. www.guru3d.com of Google op "type kaart + benchmark".

Zelf ben ik nooit zo fan geweest van Crossfire en SLI, er is altijd wel iets wat niet werkt. Maar dat is vooral afhankelijk van welke games je speelt, dus houdt daar rekening mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone 4 met TapaTalk.
 
Heb je advies op gevolgd,

en kwam uit op deze 2 kaartjes uit:

ATI
Asus ROG MATRIX 5870/2DIS/2GD5 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

wat me opvalt bij bovenstaande kaart is dat hij bij 3 webshops rond de €180,- zit en bij de rest rond de €300,-... hoe kan dit xD

MSI
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Belangrijk is aan de videokaart dat hij vrij stil is, tijdje mee kan gaan(2 jaar) en games zoals Black ops & crysis makkelijk aan kan.

Welke van de 2 is nou echt het beste? ene is ATI en kan ik later als crossfire een 2de erbij zetten.

De ATI heeft maar 894 MHz shaders en de MSI 1760 MHz.. maar daarin tegen heeft de ATI 2 Gb en msi 1gb..

wat is nou het belangrijkste??
 
Wat ik zou doen is de vergelijking maken tussen de ATI 6-serie en de Nvidia 5-serie.

Nu heb je van AIT een 5-serie kaart, de 5870 was de topkaart van die serie toen die uitkwam in december 2009 en die was eerst vrij duur. Sommige shops handhaven zo te zien nog de oude prijs.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet kijk naar de shaders etc. 1GB is minimaal, daarboven heb je meer baat bij bijv. Photoshop, 3D-renderen en hele zware games op een belachelijke hoge resolutie.

Dus zoek nog even een kaart van ATI uit de 6-serie en zoals ik zei bij Guru3D de kaarten vergelijken. Er wordt daar vergelijken per game, 3Dmark etc. Dat is de enige realistische vergelijk die je nodig hebt om een keuze te maken.
 
let wel op, zijn moederbord ondersteund alleen crossfire.
dus als je een NVIDIA kaart koopt, en later een 2e kaart er bij wil zetten omdat je power tekort komt dan kan dat niet.
dus als je later een 2e kaart erbij wil zetten dan zou ik toch voor een ATI kaart gaan.
 
Terug
Bovenaan