• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Koelingspasta / Koelpasta Handleiding en info

Hetgeen ik mij er zo bij gedacht heb is dat wel net door die ribbeltjes ook eventuele luchtbellen daardoor afgevoerd kunnen worden. Maar het viel mij gewoon op en ook als ik op andere foto's kijk van die Noctua dan hebben ze allemaal hetzelfde koeloppervlak.
 
Eigenlijk door een filmpje op Youtube zag ik iemand die iets heel handigs deed namelijk zijn wijsvinger omhullen met een plastic soort zakje. Dat ben ik ook uit gaan proberen en met maar heel min pasta krijg je dan een mooi en vrij gelijkmatig resultaat, en dan ook verspreid op de hele cpu maar het blijft wel een geduldszaakje.

zo doe ik t ook en kan niet misgaan , plus dat je niet de giftige zooi op je vingers krijgt.
Wel altijd de cpu core ontvetten dmv alcohol of dergelijke
heb zo spuitbusje voor beeldscherm reiniging en dat werkt goed daarvoor
verdampt ook snel weer.
Ik geloof er niet zo in in alleen een bolletje, t moet uiteindelijk toch over de hele core komen omdat nou eenmaal de oneffenheden overal kunnen zitten en niet alleen in t midden.
en hoe groter het koeloppervlak hoe effectiever
 
ja, idd, maar het gaat er vooral om dat je de "lucht" tussen je cpu en koeler weg wil hebben, daar is koelpasta voor, koelpasta gelijd beter als lucht, maar metaal->metaal is altijd nog het beste.

ik gebruik die plastic zak metohde ook, maar ik doe het met latex handschoentjes, dat is gladder en veiliger (ook geen ribbels etc, en ze scheuren niet snel)
 
ja, idd, maar het gaat er vooral om dat je de "lucht" tussen je cpu en koeler weg wil hebben, daar is koelpasta voor, koelpasta gelijd beter als lucht, maar metaal->metaal is altijd nog het beste.

ik gebruik die plastic zak metohde ook, maar ik doe het met latex handschoentjes, dat is gladder en veiliger (ook geen ribbels etc, en ze scheuren niet snel)

Goede tip van die latex handschoentjes maar alleen een vraagje namelijk waar haal jij die vandaan ? Ik had er ook al eens voor gekeken maar kon die hier nergens krijgen.

Oeps, blijkbaar nooit goed opgelet maar zag net dat je die latex handschoenen gewoon bij het Kruidvat kan krijgen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ze van me ma :) zijn iets "schonere" omdat ze in de medische sector worden gebruikt.

gebruik ze ook altijd als ik met pc onderdelen aan de gang gaat (0.000000000% kans op kortsluiting enzo)
 
een heel eenvoudig vraagje: is koelpasta onbeperkt houdbaar? Of verhardt deze na een tijd?

Alvast bedankt voor de info.

Koelpasta is niet onbeperkt houdbaar.
Het wordt bij elkaar gehouden door een emulgator (net als mayonaise) en ook net als bij mayonaise zal het zich dus gaan ontleden en ontstaat er een vochtlaagje.
Dit kan je alleen niet zien omdat het in een dichte tube zit.
Je kan je koelpasta dus het beste met de opening naar onder in de koelkast bewaren.
Mocht het gaan ontleden zal de vochtafzetting boven in de tube gaan plaatsvinden, en heb je onderin bij de opening langer verse pasta.

Hoe moet je pasta aanbrengen op een phenom?

Een drupje in het midden zal altijd goed zijn.
Zet desnoods een drupje, maak de koeler vast, en haal hem weer los om te kijken of alles goed verspreid is.
Mis je een gedeelte van de processor? Verdeel het druppeltje/streepje pasta dan zo dat het meer in de richting van het ongedekte stuk gaat (volg je me?).
Wel schoonmaken voordat je een volgende poging waagt, 2x plaatsen brengt luchtbellen met zich mee.
 
hoe kun je beste mx3 aply'ng ?

dun lijntje dikke klodder maakt allemaal niet uit haal hogere temps dan hoor te halen tot nu toe.
off komt ff dat flink warm is hier maar weet gewoon niet meer.

als ik er af haal zie ik soort van spider web op cpu block en niks op cpu zelf.
 
Je weet toch ook dat je koelpasta wel 24 uur of langer moet laten zitten voordat het goed begint te werken?
De chemische samenstelling verandert nog door de warmte die erdoorheen komt, de polymeren en metalen rangschikken zich nog.
Dikke klodder is sowieso nooit goed, dan isoleer je alleen maar meer
 
beste koelpasta's op moment zijn liquid pro, liquid ultra, indigo extreme en diamond7.

gewoon zien dat je hele heatsink bedekt is en contact maakt met je koeling unit.
ongeacht druppel of streepje op je heatsink.

gewoon volledig bedekt. Daarom zie ik soms bij mensen te hoge temps omdat er maar een rondje koelpasta op de heatsink ligt terwijl de haetsink vierkant is.
Teveel aan pasta komt aan de hoeken wel uit, wa niet uitmaakt.

artic silver 3 en 5 zijn verleden tijd, oldscool.
goedkope brol.
 
De kans is groot dat de verbetering vooral van toeval van de mount afhangt. Zoals Coolfris al liet zien kan er makkelijk een verschil van 3-4 graden zitten tussen 2 mounts. Als je het gemiddelde van verschillende mounts neemt dan verschillen bovenstaande pastas volgens mij iets van 2C.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy T-Grizzly Koelpasta en Thermalpads HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Mosfet waterblok, met koelpasta of thermalpad? Waterkoeling 2
PlayGamble Videokaart koelpasta Waterkoeling 12
Sanders ['VERKOCHT'] Koelpasta Coollaboratory Ultra Verkocht 3
S Met wat verwijderen jullie oude koelpasta van de CPU ? Handleidingen en Installatie Tips 46
Stephan---pro welke koelpasta ? Waterkoeling 5
Fall3n [GEVONDEN] Klein beetje koelpasta! Gevonden 7
R EVGA FrostBite Koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
P Prolimatech PK-1 koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D-foX koelpasta Overige Koeling 6
aadje93 Chipset block: Thermalpad of Koelpasta? Waterkoeling 15
M Zit er koelpasta bij als je een processor koopt? Hardware & Software 2
Foxdelta-Mods Arctic Cooling MX-4 koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Thierry IndigoX koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
aadje93 Beste koelpasta in webshop Overclocking 7
S core i7 920 - stock of 3th party koelpasta? Overclocking 8
Slader Mosfets + koelpasta = kortsluiting? Waterkoeling 9
M Lapped CPU -> Koelpasta vereist Waterkoeling 4
T Keramische koelpasta, wanneer en waarvoor? Waterkoeling 1
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
J Aquasuite handleiding Hardware & Software 5
F siemens bord handleiding? Algemene Discussies 3
vincent Handleiding bier drinken Algemene Discussies 3
Freddy Waterkoeling Installatie Handleiding Advies Waterkoeling Setup 36

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan