• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Koeling in TV-meubel

Wizz

New member
Dit forum is wellicht niet geheel het juiste forum...een computer cooling forum... maar wel een forum met de juiste expertise volgens mij... Vandaar dat ik toch maar mijn vraag hier stel, met de hoop dat iemand mij kan helpen met een eenvoudige oplossing:

Om mijn versterker/blu-ray speler/settopbox en wii te koelen die in een dichte kast staan, ben ik op zoek naar een eenvoudige luchtventilatie. Aangezien ik totaal niet handig ben (met soldeerbouten enzo) bedoel ik met eenvoudig: Gat boren, ventilator er in, stekker in stopcontact en draaien.

Als ik de recenties van de "mCubed T-Balancer miniNG" lees, vermoed ik dat dit het product is wat ik zoek... maar zeker ben ik hier niet van. Wat heb ik nodig:

- (klein) apparaat dat direct op stroomnet aangesloten kan worden
- apparaat dat ventilatoren aanstuurt, zonder tussenkomst van computer, maar bijvoorkeur wel de snelheid laat regelen (om geluidsoverlast tegen te gaan)
- apparaat dat er tegen kan om 24/7 te draaien (dus laag stroomverbruik)
- 2 stille ventilatoren, waarvan er 1 lucht aanzuigt en 1 lucht uitblaast
- kabels indien nodig
- artikelen op voorraad om zo snel mogelijk (bijvoorkeur vandaag nog) te bestellen

Is er iemand die mij hier een stuk mee op weg kan helpen?
 
Yup, en behalve dat is het ook handiger om een lichte onderdruk te creeren. Dit kan je doen door de uitlaatfan die je dan bovenin doet iets harder te laten blazen dan de inlaatfan.
Als je een 1400 en een 800 RPM model van dezelfde fabrikant neemt dan kan je deze 2 op hetzelfde kanaal aansluiten. Dan zal de 1400 versie iets harder staan wanneer ze op gelijke voltages draaien.
 
Dank voor jullie reacties.

Idd is het doel om onderin koele lucht te blazen en boven in af te zuigen. En een verschil in RPM is een handige tip!

Blijft mijn probleem als leek... ik heb geen idee hoe ik zo'n ventilator (on eerbiedig) niets meer dan wat plastic en een draadje aan het stroomnet koppel.... Ik wil geen computer PSU in mijn kast gaan leggen om daar zo'n ventilator aan te koppelen.

Met andere woorden: kunnen jullie mij een set van artikelen adviseren die ik zonder soldeerbout aan elkaar kan knopen (stekker? adapter? draadje? connectortje? RPM regelaar? draadje? ventilator?)
 
waarom als je er toch een gat in moet maken niet meteen een grotere?? (een 140MM of nog groter) groter is relatief meer airflow met hetzelfde geluid :)
mischien is ook nog een grill of mischien nog beter een fan filter (vangt meteen stof op) om het een beetje af te dekken ;)
 
Als je de ruimte hebt is een 200mm fan ook erg leuk (en die van CM kosten maar 15 euro). Zet hem op z'n laagste stand (iets van simpele fancontroller ertussen plaatsen), en je hoort er niets meer van ;).
 
Grappig dit topic. Ik heb dit zelf ook gerealiseerd in mijn TV meubel.

3 x 140mm fans, redelijk stil. De fans zitten aangesloten op een voeding van maximaal 3 A. Deze is op zijn beurt weer aangesloten op een 12v trigger, die is aangesloten op mijn versterker. Dus zodra mijn versterker aangaat (voor TV, Xbox360, HTPC, whatever), dan gaan de koelers ook aan.

In het begin gebruikte ik een afstandsbediening om de fans aan en uit te zetten, maar dat werkte in de praktijk toch niet echt handig. Of ik vergat ze aan te zetten of ik vergat ze uit te zetten. Dat is nu opgelost met die 12v trigger ertussen. Is alleen niet zo goedkoop.

Was toen iets van 60 Euro excl. BTW kwijt, maar het is echt ideaal.

Voor diegene die ook op zoek zijn naar zo'n 12v trigger (230V-Schaltboxen - schalten per Medientechnik)
 
Voor diegene die ook op zoek zijn naar zo'n 12v trigger (230V-Schaltboxen - schalten per Medientechnik)

Zo, dat mag wat kosten! ik had eens een simpele 12V trafo, en dat zat samen met de rest van de apparatuur op een tafeldoos (stekkerdoos) met schakelknop. Ik zet alles namelijk altijd helemaal uit (niks in standby, alles echt UIT)
 
Nee geen pics; zo bijzonder is het ook niet hoor. Maar het werkt 10x beter als een aan en uit knop. Zeker op mijn leeftijd wanneer je dat vergeet. Met alle respect; ik ga geen relais van 6 Euro aan het versterker hangen van 1400 Euro. :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
I Koeling tv meubel vraagjes. Overige Koeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
R Versterker koeling in TV meubel Overige Koeling 20
R Meubel koeling Overige Koeling 5
M Koeling problemen Problemen & Oplossingen 19
Robin Koeling verbeteren mogelijk? Overige Koeling 7
D Vraag over 2080ti koeling Overige Koeling 2
J Koeling Chokes en Mosfet's msi 1070 gaming x Overige Koeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
F Koeling Threadripper 3960x Waterkoeling 5
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
M Schroefjes met veer voor GPU koeling Overige Koeling 1
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
X Koeling HiFi kast Cases en Modding 23
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
wijthoef Koeling i7 7440 Overige Koeling 4
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
M aanpassingen voor betere koeling. Waterkoeling 8
meneer peer advies koeling ysplitsing & quickrelease? Advies Waterkoeling Setup 9
B NON-PC: pc koeling systeempje voor koelen 3 CNC motoren Waterkoeling 10
C Advies lucht koeling array controller Overige Koeling 3
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
M Vervanging voor standaard koeling Overige Koeling 3
D koeling pasta verwijderen van de cpu en gpu en atic cooling plaatsen op cpu en gpu Overige Koeling 1
H Voldoende kracht/koeling voor loop ? Advies Waterkoeling Setup 4
volcom beste 120mm rad voor cpu only koeling? Advies Waterkoeling Setup 5
T Tips betreft R9 290 water koeling / evt air Waterkoeling 4
T custom koeling voor ATI r9 290X? Overige Koeling 3
C Lage 775 koeling Overige Koeling 0
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
J Eerste water koeling set (800d) Advies Waterkoeling Setup 6
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
F gpu koeling voor gigabyte hd radeon 7950 ver 2:0 Advies Waterkoeling Setup 0
PlayGamble [IN-ACTIVE] Koeling RAD, Pomp, Reservoir Verkocht 5
Viepert [IN-ACTIVE] Koeling, sleeving etc Verkocht 3
S Hulp bij 3xHD7950 koeling Advies Waterkoeling Setup 1
reclamations Water koeling advies Advies Waterkoeling Setup 6
R Koeling voor Matrox QID LP PCIe Overige Koeling 8
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
G Koeling Matx case Waterkoeling 38
Dustyrick [IN-ACTIVE] Diverse koeling spullen Verkocht 3
Besje [IN-ACTIVE] Diverse koeling Verkocht 10
G Cryo-TEC extreme koeling/Wie helpt me om dit samen te stellen ?! Advies Waterkoeling Setup 6
G Cryo-TEC extreme koeling goed? of alternatief? Overige Koeling 0
M Nvidia GTX 560 koeling Overige Koeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan