• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Koeling HD4870

mijn hd4870 produceert minder warmte als hij moet gaan stressen.

ik zal eens een tabelletje maken met een vergelijking van Craven, Dopestuff,mijn en als er meer mensen zijn met een Sapphire HD4870, laat het me weten.
 
Mja, Furmark gebruik ik niet, stressed idd verder/harder, maar zo ver stress je normaal ook niet, zelfs Atitool stressed de kaart al verder dan 9 vd 10 games :)

Omdat het andere topic op slot is gegaan even mijn temps etc.
2wqu2wi.jpg
17vad3.jpg


Ik ga maar eens bedenken wat een volgende stap zou kunnen zijn, airflow is prima, dus daar valt niets te winnen. Een montage met normale koelpasta en dan een vast te schroeven heatsink zou veel beter moeten functioneren, maar aan de andere kant lijkt alles wel stabiel te draaien. VRM-temps lopen echter op tot 115 graden bijvoorbeeld in Farcry 2, grafisch nogal veeleisend...

Rest van de temps zijn prima en dus onbelangrijk, enkel VRM's hebben nog wat aandacht nodig, de vraag is of ik nog zin heb om een aanpassing te maken.
 
Laatst bewerkt:
mijn hd4870 produceert minder warmte als hij moet gaan stressen.

ik zal eens een tabelletje maken met een vergelijking van Craven, Dopestuff,mijn en als er meer mensen zijn met een Sapphire HD4870, laat het me weten.

ja maar dan moeten we allemaal wel op DEZELFDE manier stressen en allemaal de kamer temperatuur tijdens erbij geven zodat er dus een grafiek kan komen met de delta's (verschil tussen kamertemperatuur en kaart)

dus dan moeten we allemaal een stress tijd (bep aantal minuuten) afspreken en de kamertemperatuur meten en ook allemaal met dezelfde tool meten (ofwel alles op dezelfde manier doen)

en ja tuurlijk is dit op lucht als het op water zou zijn dan zou het wel erg slecht zijn ;)
 
307xbvr.jpg


van de huidige waarden.

Mijn kamertemperatuur ligt denk ik rond de 22 graden.


hahahahaha het is niet om aan te horen, maar als de fanspeed op 100% staat, daalt de

___________idle___________ Stressed naar:
GPU: _______50___________59
dispio: _____50,5__________60
Memio: _____62,5__________59.5
Shadercore: _54,5_________72.5
Slave #1: ___56___________67
Slave #2: ___56___________68
Slave #3: ___56___________68

Komt aardig in de buurt van de Accelero
 
Laatst bewerkt:


van de huidige waarden.

Mijn kamertemperatuur ligt denk ik rond de 22 graden.


hahahahaha het is niet om aan te horen, maar als de fanspeed op 100% staat, daalt de


___________idle___________ Stressed naar:
GPU: _______50___________59
dispio: _____50,5__________60
Memio: _____62,5__________59.5
Shadercore: _54,5_________72.5
Slave #1: ___56___________67
Slave #2: ___56___________68
Slave #3: ___56___________68

Komt aardig in de buurt van de Accelero

Opgevoerde stofzuiger idd. ;)
 
Fullcover blokken zijn ook geen zegen volgens mij, heb hier en daar ook al hoge temps op de VRM's gezien met die oplossingen...

Kies je voor enkel gpucore-koeling en doe je de rest met sinks dan zit je nog steeds met hetzelfde probleem. En prijstechnisch gezien kan geen enkel waterkoelblok op tegen de 60-65 graden max., met een goedkope Accelero...

Maar als ik even wat verder kijk, de Accelero+fan neemt ontzettend veel ruimte in beslag, naast een nadelig effect op de interne airflow heeft het ook een grote impact op een mogelijke wens om CF te draaien...

Net even de site door gepluist, dit staat mij erg aan.. Kan zo 1-2-3 even nog geen reviews vinden, jij enige ervaring met dit blok Freddy?

MCW60-4870.jpg

MCW60-4870-INSTALLED.jpg
MCW60-4870-INSTALLED-BACK.jpg
 
Laatst bewerkt:
btw ik heb bedacht wat mischien wel werkt dat de vrm's natuurlijk heel klein zijn en daarvoor ook redelijk moeilijk te koelen..
mischien werkt het als je op de "voorkant" en ook op de "achterkant" (pcb) een heatsink plakken
want als mijn gpu heet is is de achterkant van de pcb daar ook best wel heet..
is dit nu een heel raar of een goed idee mensen??
 
nu ik jou stukje over cf lees zit ik me net wat te denken. Ik kan in mijn huidige setup (zie sig) net cf draaien als ik dat wil. Maar dan kan ik er geen fan onder hangen. Wat ik wil kan doen is een fan tussen de onderste heatsink en de base van die heatsink proppen. Het is niet echt ruimtelijk maar wel te doen.
Ik denk alleen niet dat dit bij jou accelero opgaat of wel?

is dit nu een heel raar of een goed idee mensen??
dat is een heel goed idee en thermalright gebruikt dat al met hun hr-11 om de achterkant van de gpu te koelen. Je kan willekeurig elke heatsink aan de achterkant van de kaart plakken met thermisch plakband. Het ligt er toch alleen maar op en het hoeft niks te houden.
 
Laatst bewerkt:
CF draaien zal niet gaan in de huidige situatie, niet dat dit direct in de planning zat.. Op de eerste plaats moest en zou ik die vervelende stofzuiger vervangen. Daarvoor is de Accelero nog steeds 1 van de beste opties in mijn ogen.

Maar goed, op zich is een dergelijk blok als hierboven gemakkelijk in mijn loop op te nemen en in principe is het ook zonde als ik dit niet zou doen, echter is een wc-blok vele malen duurder en ik heb zo het idee dat mijn voeding vervangen moet gaan worden (capacitor-squealing). Althans ik geloof dat het mijn voeding is...

Als Freddy nu eens een leuke sponsoractie mijn kant op doet... Mij overtuigen van goede koelprestaties van dit blok gaat op die manier het beste ;)

Ook een interessante: klik
vid-487_p0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een update van mij, ik heb hetgeen wat ik al had gedaan even laten zitten. Alle ramsinks e.d. zitten dus nog steeds op hun plek en de eerder genoemde mosfet-sinks van enzotech heb ik ook laten zitten. Ik heb echter twee aanpassingen gemaakt;

Ten eerste zitten er nu twee stille 120mm fans op de Accelero, dit past netjes. Voordeel hiervan is dat er nu direct actief op de VRM's wordt gekoeld.

Ten tweede heb ik op de achterkant van de kaart 3 heatsinks geplaatst, deze had ik nog liggen en zitten nu met thermal tape vastgeplakt ter hoogte van de VRM's. De temps zijn nu wel aardig te noemen, maar de VRM's blijven nagenoeg ontembaar lijkt het. Echter mogen ze in theorie nog warmer worden, dus op zich is dit wel een veilige marge.

IDLE:

Links, oude situatie (1x 120mm fan, zonder extra heatsinks) ------ Rechts, nieuwe situatie (2x 120mm fan + heatsinks achter de kaart)
2wqu2wi.jpg
akxrnl.jpg


Stress:

Links, oude situatie (1x 120mm fan, zonder extra heatsinks) ------ Rechts, nieuwe situatie (2x 120mm fan + heatsinks achter de kaart)
17vad3.jpg
2929q3r.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Koeling problemen Problemen & Oplossingen 19
Robin Koeling verbeteren mogelijk? Overige Koeling 7
I Koeling tv meubel vraagjes. Overige Koeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
D Vraag over 2080ti koeling Overige Koeling 2
J Koeling Chokes en Mosfet's msi 1070 gaming x Overige Koeling 2
R Versterker koeling in TV meubel Overige Koeling 20
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
R Meubel koeling Overige Koeling 5
F Koeling Threadripper 3960x Waterkoeling 5
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
M Schroefjes met veer voor GPU koeling Overige Koeling 1
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
X Koeling HiFi kast Cases en Modding 23
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
wijthoef Koeling i7 7440 Overige Koeling 4
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
M aanpassingen voor betere koeling. Waterkoeling 8
meneer peer advies koeling ysplitsing & quickrelease? Advies Waterkoeling Setup 9
B NON-PC: pc koeling systeempje voor koelen 3 CNC motoren Waterkoeling 10
C Advies lucht koeling array controller Overige Koeling 3
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
M Vervanging voor standaard koeling Overige Koeling 3
D koeling pasta verwijderen van de cpu en gpu en atic cooling plaatsen op cpu en gpu Overige Koeling 1
H Voldoende kracht/koeling voor loop ? Advies Waterkoeling Setup 4
volcom beste 120mm rad voor cpu only koeling? Advies Waterkoeling Setup 5
T Tips betreft R9 290 water koeling / evt air Waterkoeling 4
T custom koeling voor ATI r9 290X? Overige Koeling 3
C Lage 775 koeling Overige Koeling 0
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
J Eerste water koeling set (800d) Advies Waterkoeling Setup 6
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
F gpu koeling voor gigabyte hd radeon 7950 ver 2:0 Advies Waterkoeling Setup 0
PlayGamble [IN-ACTIVE] Koeling RAD, Pomp, Reservoir Verkocht 5
Viepert [IN-ACTIVE] Koeling, sleeving etc Verkocht 3
S Hulp bij 3xHD7950 koeling Advies Waterkoeling Setup 1
reclamations Water koeling advies Advies Waterkoeling Setup 6
R Koeling voor Matrox QID LP PCIe Overige Koeling 8
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
G Koeling Matx case Waterkoeling 38
Dustyrick [IN-ACTIVE] Diverse koeling spullen Verkocht 3
Besje [IN-ACTIVE] Diverse koeling Verkocht 10
G Cryo-TEC extreme koeling/Wie helpt me om dit samen te stellen ?! Advies Waterkoeling Setup 6
G Cryo-TEC extreme koeling goed? of alternatief? Overige Koeling 0
M Nvidia GTX 560 koeling Overige Koeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan