Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ben ff bezig geweest met me Gainward hd4870 1Gb
Draai nu op
Core Clock 820
memory clock 1040
Idle zit de temperatuur rond de 30 graden.
Load zit de temperatuur tussen de 50 a 60
En dit op lucht.... alleen de fans van de hd4870 gebruik ik ....moet nog ff in/outtake fans keertje halen.
vrm temperaturen heb ik nog nooit voorbij zien komen.
misschien dat het temaken heeft met de versie die ik heb ?
Everest laat niks zien of ik kan het niet terugvinden...kan ook
Hier de Temperaturen uit Rivatuner onder Load:
Core Temperature rond de 40 als hij hoger word gaat fan sneller draaien.
Core Temperature \ display IO ook rond 40 graden zelfde als core Temp dus
Core Temperature \ shader 50 graden +5 dan Core Temp meestal
Core Temperature \ Memory IO 50 graden +10 dan de Core Temp meestal
Die vrm zou ik denk ik kunnen vergelijken met de Core Temperature\ Memory
Zoiezo zit er op de 4870 1 koeler die !@#$ herrie maakt
Gainward heeft er 2
Was voordat ik de Iandh 4870 Heatsink plaatste met 2x 120mm fan eronder.
STOCK koeler op 100%.
90°c in Idle .. Was rond de 110°c tot soms 130°c onder Load.
Dit is erna mét Iandh HD4870 Heatsinks en 120mm fans.
Zelfs met die 2 fans eronder is dat ding 50°c. :eusa_snooty:
En....ik dacht nog zo dat ik vorige keer de allernieuwste had gedownload.... ?:eusa_wall:
Niet dat het veel uitmaakt :
temperaturen;
cpu 40c
Gpu Diode (DispIO) 44
Gpu Diode (MemIO) 56
Gpu Diode (Shader) 51
Vond alleen dit beetje raar ;
GPU Klok 820 Mhz (origineel: [ TRIAL VERSION ] MHz, overclock: 6%)
Geheugenklok 2050 Mhz (origineel: 1000 MHz, overclock: 105%)
die bovenste klopt wel alleen geheugenklok op 2000 mhz terwijl ik hem op 1040 mhz heb staan snap ik niet echt.
Misschien dat ik het morgen beter snap :icon_eyes:
licht eraan welk merk je hebt (verschillende fan profielen) mijn sapphire is opzich best wel stil (relatief)
uiteraard zijn sommige speciaale versies met speciaale koeling nogwel stiller maar dan heb je vaak andere pcb design (wat inhoud dat eigenlijk waterkoeling eigenlijk niet passen behalve de gpu only)
Het lijkt mij dat de de heatpipes/finnen nogal in de weg zitten, en je niet 2 CF bridges kan aansluiten. Kan iemand dit bevestigen? Zijn er andere degelijke luchtoplossingen voor een crossfire setup?
@ chiller, ben er nog helemaal niet mee bezig geweest. maar hij heeft al ffies op 3ghz gedraait. Moet nog steeds eerst ff mn cpu lappen en de heatsink opnieuw aanbrengen want hij zit volges mij gewoon slecht.
Ben nu eerst nog ff aan het wachten op een pci slot fan van antec want alle warme lucht van mn videokaart kan op het moment geen kant op.
ja dat verschilt idd wel wat maar tis toch alleen maar de multiplier moet toch een redelijk eind komen zonder. wat had je er voor koeling op zitten toen?
hahahaha, k ben altijd al iemand geweest voor sub-zero.
Hier heb je pics van de prom mach 2 gt mod.
Je zult t wel zien, dat alles intern al veranderd is,
zelfs de evapkop.
Foto's heb k wel trug snel effe van Hardware.info van mijn systemen afgehaald,
mits k niet direct foto vond van mùijn setup lol :
pfff ik heb nu al geen tijd om te overclocken laat staan dat ik tijd over heb om zown ding te gaan bouwen. maar goed hoop toch wel 3.6 ghz te kunnen halen met dit dingetje.
pfff ik heb nu al geen tijd om te overclocken laat staan dat ik tijd over heb om zown ding te gaan bouwen. maar goed hoop toch wel 3.6 ghz te kunnen halen met dit dingetje.