• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Koeling HD4870

De dingen die jij gepost had zijn 12mm en die ram heatsinks zijn 14,5mm, de ram heatsinks van enzotech zijn lager die zijn maar 9mm hoog.
Btw, het verschil in koeling tussen koper en alu zal niet heel groot zijn en VRM's hebben zoiezo niet zoveel koeling nodig.
 
Op zich zal het verschil alu & cu niet bijzonder zijn denk ik, dit met name door de slechte overdracht die thermal pads/compounds hebben, de bottleneck ligt daar, niet bij de sinks zelf denk ik.

Maar hoezo hebben de VRM's niet veel koeling nodig, ik weet dat ze erg warm mogen worden, maar zelfs dan... 100+ graden vind ik persoonlijk echt te veel van het goede.. Ik vraag me af wat hun temps zijn bij de stock koeler... Iemand die nog een HD4870 heeft met stock koeling???
 
Op zich zal het verschil alu & cu niet bijzonder zijn denk ik, dit met name door de slechte overdracht die thermal pads/compounds hebben, de bottleneck ligt daar, niet bij de sinks zelf denk ik.

Maar hoezo hebben de VRM's niet veel koeling nodig, ik weet dat ze erg warm mogen worden, maar zelfs dan... 100+ graden vind ik persoonlijk echt te veel van het goede.. Ik vraag me af wat hun temps zijn bij de stock koeler... Iemand die nog een HD4870 heeft met stock koeling???

Ik draai op het moment met de stock koeling, als ik furmark draai (met renamed .exe) dan haal ik ongeveer 100 graden @ load op het VDDC gedeelte. Met Crysis op very high 1680x1050 haal ik maar 70-75 graden load.
 
Hm, ik haal de 100 graden al wel met Fallout 3 (max settings 1680 * 1050)... Ze kunnen het hebben, maar goed, toch maar eens zien wat er gebeurd als ik AS gebruik i.p.v de standaard stickers.

Op dit moment zitten deze sinks (met standaard meegeleverde plakkers) erop, 5 stuks apart dus, zou dit ontoereikend zijn?
image.php
 
Hm, ik haal de 100 graden al wel met Fallout 3 (max settings 1680 * 1050)... Ze kunnen het hebben, maar goed, toch maar eens zien wat er gebeurd als ik AS gebruik i.p.v de standaard stickers.

Op dit moment zitten deze sinks (met standaard meegeleverde plakkers) erop, 5 stuks apart dus, zou dit ontoereikend zijn?
image.php

ja dat is wel redelijk teweinig..
ik zou er als ik jou was de grootst mogelijke op plakken :)
hoe koeler hoe beter het het doet en hoe langer het meegaat ;)
 
Tja, grootste nadeel is toch altijd weer het overbruggende materiaal tussen vrm en heatsink...

Het liefst heb ik een sink die op de kaart te schroeven is, in combinatie met MX-2, maar ja, de heatsink die met de Accelero mee komt is te groot om op de HD4870 te schroeven, dus moet je plakken.. En dus is de warmte-overdracht meteen al een flink stuk minder volgens mij..
 
zelf plakkende spullen geleiden meestal slechter, dit komt of doordat de heatpad dikker is dan koelpasta of omdat er een bepaalde kleefstof in de pasta zit die slechter geleidt.

Btw, je kan het beste aanhouden dat je de volledige oppervlakte van de chips koelt dus neem een heatsink die het hele oppervlakte bedekt.
 
Tja, de memorychips zijn op zich niet het probleem, die worden niet bijzonder warm, tussen de 50-60 graden stressed. De cores liggen hier nog eens een graad of 5-6 onder. Niets op aan te merken lijkt mij.

De vrm's zijn juist heet, dat zijn de kleine dingetjes hieronder (toch?). Die zijn dus prima bedekt door de kleine heatsinks, ze passen precies qua afmeting.
 
als de kaart stressed is en je voelt met je hand aan de vrm sinks als ze dan erg warm zijn dan heb je 3 mogelijkheden..
1 zo laten gaan
2 grotere heatsinks op plakken
3 meer airflow verzorgen

;)
 
hier mijn temps (mijn kaart is de sapphire)
links idle (duh) rechts stressed 2 minuuten met furmark (vond hem toch al erg heet worden want furmark stressed verder en heter als wat dan ook)

 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Koeling problemen Problemen & Oplossingen 19
Robin Koeling verbeteren mogelijk? Overige Koeling 7
I Koeling tv meubel vraagjes. Overige Koeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
D Vraag over 2080ti koeling Overige Koeling 2
J Koeling Chokes en Mosfet's msi 1070 gaming x Overige Koeling 2
R Versterker koeling in TV meubel Overige Koeling 20
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
R Meubel koeling Overige Koeling 5
F Koeling Threadripper 3960x Waterkoeling 5
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
M Schroefjes met veer voor GPU koeling Overige Koeling 1
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
X Koeling HiFi kast Cases en Modding 23
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
wijthoef Koeling i7 7440 Overige Koeling 4
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
M aanpassingen voor betere koeling. Waterkoeling 8
meneer peer advies koeling ysplitsing & quickrelease? Advies Waterkoeling Setup 9
B NON-PC: pc koeling systeempje voor koelen 3 CNC motoren Waterkoeling 10
C Advies lucht koeling array controller Overige Koeling 3
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
M Vervanging voor standaard koeling Overige Koeling 3
D koeling pasta verwijderen van de cpu en gpu en atic cooling plaatsen op cpu en gpu Overige Koeling 1
H Voldoende kracht/koeling voor loop ? Advies Waterkoeling Setup 4
volcom beste 120mm rad voor cpu only koeling? Advies Waterkoeling Setup 5
T Tips betreft R9 290 water koeling / evt air Waterkoeling 4
T custom koeling voor ATI r9 290X? Overige Koeling 3
C Lage 775 koeling Overige Koeling 0
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
J Eerste water koeling set (800d) Advies Waterkoeling Setup 6
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
F gpu koeling voor gigabyte hd radeon 7950 ver 2:0 Advies Waterkoeling Setup 0
PlayGamble [IN-ACTIVE] Koeling RAD, Pomp, Reservoir Verkocht 5
Viepert [IN-ACTIVE] Koeling, sleeving etc Verkocht 3
S Hulp bij 3xHD7950 koeling Advies Waterkoeling Setup 1
reclamations Water koeling advies Advies Waterkoeling Setup 6
R Koeling voor Matrox QID LP PCIe Overige Koeling 8
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
G Koeling Matx case Waterkoeling 38
Dustyrick [IN-ACTIVE] Diverse koeling spullen Verkocht 3
Besje [IN-ACTIVE] Diverse koeling Verkocht 10
G Cryo-TEC extreme koeling/Wie helpt me om dit samen te stellen ?! Advies Waterkoeling Setup 6
G Cryo-TEC extreme koeling goed? of alternatief? Overige Koeling 0
M Nvidia GTX 560 koeling Overige Koeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan