• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kleine beschadiging radiator Corsair H50

Roel1966

Junior Member
Ik had even de volgende vraag namelijk bij het inbouwen van de radiator van de Corsair H50 zag ik dat er net onder de plaats waar de schroefverbinding zit dat daar die vinnetjes iets beschadigd zijn. Het lijkt net alsof deze door de schroef ietwat naar binnen gedrukt zijn echter kan dat niet direct omdat ik alles volgens handleiding gedaan heb.

Mijn vraag is of dit verder kwaad kan en of meerderen ditzelfde hebben gehad bij een radiator van de waterkoeling, waarbij ik dan wel wil zeggen dat ik nergens een lekkage of iets kan vinden. Koelen doet ie ook goed want mijn Core i7 920 blijft idl op rond de 29 a 30 graden afhankelijk dan van de kamertemp hier in huis.
 
Ja ik had zelf ook wel al een vermoeden dat die vinnetjes alleen puur voor koeling zitten, en daar verder geen waterkanaaltjes doorheen lopen. Ik neem dan aan dat de waterkanaaltjes die langwerpige pijpjes zijn waar de vinnetjes tussen zitten.
 
Toen ik mijn xpsc rs240 kocht waren er ook wat vinnetjes beschadigd, maar niet de buizen zelf, dus dat boeit niet zoveel. Je kan ze misschien terugduwen als het heel erg is en anders gewoon doen alsof het er niet zit.
 
Thxx voor de reacties en zoals ik al las in het topic wat in jou reactie stond Freddy, is dit al standaard bij bijna alle radiatoren dat er wel eens wat vinnetjes scheef zitten. Dacht al dat het door mijn onhandigheid was gekomen en een schroef te ver doorgedraaid was, echter in de andere hoek niks te zien dus toch gewoon af fabriek beetje krom vinnetje.
 
Even nog dit als aansluiting op dit topic merktte ik wel vanavond nadat ik de radiator even moest losmaken om een fan na te kijken, dat nadat ik alles weer gemonteerd had, ik opeens bij de pomp een vreemd geluid hoorde bij het opstarten. Het leek net alsof er luchtbelletjes doorheen gingen waarna dat vrij snel weg was en nu alles weer normaal draait. Kan dit wel eens voorkomen ondanks dat het een gesloten systeem is en ik ook verder nergens iets zie lekken.
 
Ja, wat er waarschijnlijk gebeurt is dat er tijdens het vervoer wat kleine belletjes in je pomp zijn gekomen. Die schoten tijdens het draaien waarschijnlijk los, en dat is het geluid wat je hoorde.
Als hij geen vreemde geluiden maakt en de temps zijn goed (fotos!), dan is er niks aan de hand :).
 
Zoals je het beschrijft kan het alleen maar lucht zijn, en dus niets aan de hand!
Sterker nog, het is zelfs nuttig want er zat kennelijk nog lucht in en misschien nog wel meer, lucht geleid geen warmte en dus mis je koeling.

Kan je zeer eenvoudig voelen, als je rad egaal warm wordt zit overal water, is de ene helft koud dan zit daar dus lucht!
 
Het viel mij dan ook op dat ik dit alleen hoorde nadat ik de radiator even losgemaakt had en daarna weer terugplaatste. Radiator en pomp zijn idd 1 geheel en de H50 is idd een gesloten systeem verder, maar het is ook alleen wanneer ik hem even verplaats. Temps zijn verder voor zover ik kan zien rond de 32 graden wanneer ik normaal op de pc zit te werken ( geen games e.d. ) en idl zakt ie tot rond de 28 a 29 graden. Had met Everest even 5 minuten laten stressen maar hij bleef zo rond de 49 a 50 graden dus mij lijken de tems dan toch wel in orde voor een i7. Overigens wel dan iets overgelocked via XMP i.v.m. met het 1600 Mhz geheugen dus dan denk ik toch dat het zeker wel goed werkt verder qua koeling. Sowieso hoor ik bij een normale opstart verder niets als alleen wanneer ik met een oor bij de kast ga zitten dan hoor je heel licht de pomp.
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me logisch
Lucht in lastige hoekjes krijg je er alleen maar uit door de onderdelen of de case te bewegen, draaien, enz.
Je zou dus kunnen zeggen dat de H50 niet goed ontlucht is, of door vervoer lucht in wat lastige hoekjes van de slangen/rad is gekomen.
Gaat vanzelf langzaam aan weg:)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
Sw333t [TKA PC] Kleine AMD PC, zie omschrijving Verkocht 1
Sw333t [Gezocht] Kleine ssd, sata300/600, geen errors. 30-64 GB Gevonden 0
arwin74 kleine kamer aanpassing :P Overige Builds 15
Mortum Kleine modjes verzameltopic Overige Builds 21
H Kleine mod Phanteks Enthoo Primo Cases en Modding 4
C Kleine casemod Coolermaster 430 Elite en Cyborg rat 5 pinksteun mod Cases en Modding 2
maomanna Tips kleine WC onderdelen Advies Waterkoeling Setup 15
Blackdash Mijn Kleine project :) Gallery & Build Logs 0
X Grote of kleine fans voor cooling pad? Overige Koeling 4
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
Adam Vandervorst Te kleine fitting ? Genoeg flow ? Advies Waterkoeling Setup 2
Sw333t Iemand een adresje voor kleine maten rvs buisjes? Cases en Modding 3
Sw333t [IN-ACTIVE] Kleine WC set Gevonden 11
M Plaats hier je kleine mods e.d. Gallery & Build Logs 9
J Kleine tower geschikt voor waterkoeling Cases en Modding 0
C 2de kleine bestelling HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Thierry Kleine pics! HighFlow Forum 5
J Kleine introductie :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Dustyrick [kleine] lanparty organiseren Hardware & Software 20
V Kleine waterkoel upgrade Gallery & Build Logs 6
maomanna Kleine ATX case Hardware & Software 4
l3p Advies gevraagd ivm kleine 2.0 Computer speaker set Hardware & Software 36
aadje93 1 grote en 1 kleine (kleine pakket was 2x zo duur maargoed xD) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
vincent kleine koters hou ze in de gaten Algemene Discussies 9
Dustyrick ms-tech lc-402 kleine mod. Gallery & Build Logs 47
B Het kleine vraagjes topic Waterkoeling 4
N kleine G15 mod Cases en Modding 6
Exeon ff kleine bestelling HighFlow Testimonials / Shopreviews 10
Freddy Verschil koelprestaties met grote of kleine slang formaten Waterkoeling 8
S Het Grote Kleine vragen topic Hardware & Software 8
MASTERBLASTER wat vinden jullie van deze kleine film? Gaming 5
blingbling Paar kleine vraagjes. Waterkoeling 25
B plaatsing radiator Eisbaer pro aurora Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 radiator gasket Waterkoeling 1
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Magicool G2 Slim Radiator 16 FPI - 240mm & 360mm - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
J Lucht in radiator Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan