• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kiwi's Centurion

Ik kom toch nog terug op mijn bovenstaande reactie van 'er komen geen radiatoren in!' ...want er komt wel een radiator in :p

Besteld:
* Antec Kuhler H2O 620 (jaja..noob-waterkoeling!)
* MDPC-X sleeving, paar meter wit, zwart, sata sleeves, heatshrinks.
* Female connector pins bij HighFlow..zodat ik mijn 8-6 molex voor pci-e aan kan passen
* Zwarte inbus boutjes van L3P (helaas verkeerde besteld ..doh!)
* 500 x 500mm alu plaat geperforeerd -> om een plaat boven de voeding te plaatsen.

Niks mis met noob waterkoeling zoals jij het zo mooi noemt haha.

Ik weet niet precies hoeveel verschil zon setje zou maken met bijvoorbeeld de koeler die je nu hebt.
volgens mij doet die het prima namelijk.
ben wel benieuwd naar het verschil in temps..

Doe het inderdaad niet voor de extra koeling. Mijn huidige Arctic Freezer 13 doet het boven verwachting. Na een uurtje gamen is mijn proc 41c en de videokaart 40c, terwijl alle 3 casefans op +/- 600 rpm draaien.

Zal wel eens een test uitvoeren om het verschil te meten..dus 15min idle temps voor/na en 45min Prime95 temps voor/na. Als het goed is komt de waterkoelingsset morgen binnen...

Helaas nog geen doosje met WC binnen...

Heb al wel vast een test uitgevoerd met de huidige koeler:
capturexrw.jpg

Updateje:

Na bijna een maand mijn RODE geheugenmodules te ruil te hebben staan..toch maar besloten ze aan te passen. Voorzichtig de heatsinks eraf gehaald. De 1e cm was even eng (bang om hem te slopen)..de rest een makkie.

ripjaws1medium.jpg

ripjaws2medium.jpg

Komen natuurlijk andere heatsinks op, die passen bij mijn kleuren.

Daarnaast zit ik te kijken of ik de bovenkant van de case open kan zagen..en dan zoiets er op kan plaatsen:
Koolance 2x140 of 3x120 rad shroud:
SHR-0820_0.jpg

Met dit als doel:
51362505.jpg

Kast blijft wel air cooled verder, op de CPU na dan. Komt dus geen radiator tegen de shroud aan te hangen..het is puur voor de looks om 2 fans op te hangen.

Na veel gedoe kwam vandaag mijn gloednieuwe Antec H2O binnen. Nouja..gloednieuw?? Vele kleine aanwijzingen die het duidelijk maakten dat dit een 2e hands set is. Niet happy mee dus. Heb er nog niet veel verstand van..maar volgens mij is dit niet positief:
h2ob.jpg
(meeste vloeistof had ik er al afgehaald..maar alsnog lijkt me dit te vochtig voor een koppeling)

Daarnaast is mijn MDPC-X sleeve-set aangekomen. Meteen een sata-kabel gedaan:
pa250567.jpg

Vanavond even de Antec omgeruild voor een nieuwe. Meteen een extra 2e fan erbij, voor eventueel push-pull.
pa260560.jpg

Installeren was nog iets meer werk dan verwacht, ook omdat er een andere backplate gemonteerd mocht worden.
bracketoldnew.jpg

Totaal staat wel netjes vind ik. Temperaturen kan ik nog niet heel veel over zeggen, maar er staat nu 1 pull fan op de radiator..een Aerocool Shark 120mm.
Bij 800rpm draait hij Idle rond de 35 graden. Met de fan op 1500rpm daalt dat nog 2 graden. Is wel iets meer temperatuur dan met de luchtkoeler..maar er zit nu gewoon 1 fan minder in.
firstwc.jpg

Wat een timing Thies :p

Gisteren zijn ze binnen gekomen..4x Scythe Kama Wing's
kama-wing-bk400.jpg

En natuurlijk al gemonteerd. Heb maar 2 RAM modules..maar kon relatief voordelig er 4 tegelijk kopen. Alvast voor de toekomst zeg maar ;)
pb030572.jpg

Thanks Reinoud,

Ik had ze al wel eens gezien, maar nooit aandacht aan besteed omdat ze zilver of goud van kleur zijn.
Dit was voor het eerst dat ik hem in het zwart voorbij zag komen.

scythekamawing.jpg

Ik ga trouwens nog verder met de temperaturen..
*Met 1x pull fan op 700 rpm haalde hij bijna 59* c max load
*Met 1x pull fan op 1400 rpm haalde hij 54* c max load
*Met 1x pull fan op 1400 rpm + 1x push fan op 700 rpm haalde hij 44* c max load

Daarnaast komt er morgen nieuwe koelpasta binnen, op advies van een mede-highflower. Heb gekozen voor Noctua NT-H1

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan