• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kiwi's Centurion

Kiwi

Kiwi Member
Ik was al even bezig met het optisch aanpassen van mijn pc, vandaag maar eens wat foto's gemaakt van het werk. Ik wil het eigenlijk geen mod noemen, omdat het zaag en breekwerk erg meevalt. Ingetogen modden zou je het kunnen noemen ;)


[Voor-informatie]
Hardware (korte samenvatting):
*CM Centurion5 II
*OCZ ModXstream Pro modulaire voeding
*Asrock 870 Extreme3
*Phenom X4 965 BE (OC @ 3.8ghz)
*MSI 5770 Hawk
*Spinpoint HDD + Force GT SSD

Deze fans heb ik er bij ipv de originele (2x Aerocool Shark White LED 140mm / 1x Aerocool Shark Black 140mm)
imag0257kk.jpg

p8240416.jpg


Dit bakbeest (rechts) is een Arctic Freezer13, die mooi in het witte thema past.
p7280374.jpg


Deze fancontroller heb ik ook nog, geen idee of hij blijft...misschien wel te ruil voor iets simpelers in 1 bay en zonder touchscreen.
imag0277h.jpg



[Doel]
Vooral alles strak en kabels net weggewerkt. Niet eenvoudig in een toch compacte ATX kast. De buitenkant blijft zwart..maar vandaag heb ik de binnenkant gespoten. De verlichting wordt all white!


[Aanpassingen 08-10-2011]
Zo stond hij er vanmorgen bij:
pa080526.jpg


Leeg gehaald:
pa080530.jpg


Naar de garage voor het afplakken (excuus voor de sluikreclame):
pa080533.jpg


Dit was na 3-4 lagen witte verf...zoek de verschillen ja :105:
pa080534.jpg


Detail:
pa080541.jpg


En weer opbouwen:
pa080544.jpg



Tevreden? Nee niet echt. De originele kleur is heel licht metaal. Mijn nieuwe kleur was spierwit..maar droogde iets donkerder op. In het echt is het verschil wel te zien hoor, maar indrukwekkend is anders....


[Binnenkort]

Binnenkant ga ik denk ik maar mat-zwart spuiten...

Er zijn ook al 2 bestellingen gereed, naar Highflow en CoolerMaster, voor de volgende zaken:
*Centurion Sidepanel met window
*Aerocool Shark white LED 120mm (maximale maat die achterin de case past)
*Premium white sleeved 8-6 pins kabel (voor naar GPU)
*Premium white sleeved 8-8 pins kabel (voor naar CPU)
*Premium white sleeved frontpanel controls
*Premium white sleeve 3mm (paar meter, zelf ook een stukje doen)
*High powered dual white LED (kan rechtsteeks op mobo)


Tips zijn natuurlijk welkom!
 
Zit toch nog te denken aan die interieur kleur..ik wil écht graag wit hebben.
Heeft iemand hier tips om hem echt wit te krijgen? Heb nu Motip hoogglans wit uit een spuitbus gebruikt.
Verkeerde soort verf? Of eerst een stevige primer nodig?
 
Ben nog even aan het denken of er nog meer aan gemod gaat worden. Ik heb namelijk 2x 140mm fans met witte LED's..en slechts 1 plaats top montage plaats.

Rechts huidig, links plan:
25817179.jpg


Detail:
31879103.jpg


EDIT
Na zorgvuldig meten intern..gaat dit net niet passen: iets naar links en ze komen tegen het I/O deel van het moederbord aan - iets naar rechts en ze zitten vast tegen de RAM slots.
 
Laatst bewerkt:
En toch nog iets nieuws...mijn Aerocool V12XT fancontroller is verkocht..en er is al een nieuwe op het oog:

orange.jpg


Een Scythe Kama Meter.
Met draaiknoppen, kan ik er eindelijk bij zonder 12 handelingen via het touchscreen!
 
Klopt, is 1 van de 7 kleuren, dit plaatje kwam ik als eerste tegen.

De kleuren waar je tussen kunt wisselen:
Rood - Lichtblauw - Donkerblauw - Lila - Paars - Groen en....Oranjebruin (deze hierboven dus)

Daarom zit ik ook nog even te twijfelen..want wit zit er niet tussen. Heb jij, als LED-expert, een idee of het te doen is om de bestaande multicolour LED's te vervangen door simpele witte?
 
Heb nog even snel mijn Sketchup ontwerp verder uitgewerkt..en daarbij maar even gebruik gemaakt van een Scythe Kaze Q 3.5" controller.

66452863.jpg


ps: ben écht gek op dit programma..heb ons nieuwe en oude huis er helemaal mee nagemaakt tot in detail. Volgens mij 3 avonden bezig geweest voor een perfect uitgevoerde wenteltrap.
 
Gisteravond nog even geprobeerd met een andere witte spuitbus, want ik had echt het idee dat het daar aan lag.
Nu gebruikt: Tamiya (van modelbouw ja, is dus ook een erg klein/duur spuitbusje) op de binnenkant van de sidepanel.
Effect is direct te zien: hoogglans spierwit, ook bij opdrogen! Nu is het te duur om de hele kast er mee te doen..dus ga ik vanavond even shoppen voor wat andere spuitbussen.
 
Thanks D3TOX

Helaas niet aan het shoppen in de bouwmarkt/ed toegekomen..heb wel redelijk wat geshopt online. Deze delen zijn onderweg:
*premium white sleeved cable (to CPU)
*premium white sleeved cable (to GPU)
*2 meter white sleeve + heatshrink
*120mm Aerocool Shark white LED
*High power white LED dual
*Scythe Kaze 3.5" fancontroller
*Centurion 5 II sidepanel met window (ziet er zo uit)


En nog wat andere kleine dingetjes..nu maar wachten :p
 
Zo..vandaag kwam al mijn Highflow pakketje aan, lekker snel dus!

Wat zat er zoal in..nou deze. Lekker simpel maar erg functioneel.
pa120531.jpg


pa120552.jpg


Ook wat sleevespul erbij..dus meteen mijn 1e sleeve-poging:
pa120532.jpg


pa120534.jpg


Hele kast weer opnieuw opgebouwd, veel tijd in cablemanagement gestoken
pa120535.jpg


Fans? Welke fans?
pa120543.jpg


Even proefdraaien met de lampjes aan. Zitten nu 2x high power LED in en 2x Shark White LED fans in. Heb nog meer wit LED spul..maar zo groot is de kast niet :(
pa120559.jpg


De powerLED's moeten nog een plekje krijgen..for now is dit misschien wel een leuke locatie:
pa120555.jpg


Hier nog het mooie sleeve-werk te zien van de kant-en-klare kabels..Ik heb er nog meer liggen, maar die moet ik eerst aanpassen.
pa120562.jpg



Nog te doen:

*De rest wit sleeven
*Window ontvangen en uitpakken :D
*Meer verlichting? Hij lijkt zo donker..
*Geheugen vervangen..rood past steeds minder goed..
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan