kier
Member
Hi Y'all,
Heb deze build enige weken geleden tot een goed einde weten te brengen en na wat vragen voor een build log,
Hier is hij dan: The Green Lantern Scratch Build.
Dit wordt een "open" tower build met een hoop zwart groene acryl. Ook wil ik de GPU verbergen zodat je alleen het moederbord en custom water koeling ziet.
Eerst wou ik trouwens een build maken met gewoon zwart en groen. Maar na wat Lantern comments heb ik toch besloten om er een thema aan te hangen met als uitgangspunt Green Lantern.
Specs:
Case: Scratch
CPU: Intel® Core™ i7-4770K
Motherboard: ASUS Gryphon Z97 ARMOR Edition
GPU: STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5
PSU: ... 800W
RAM: CORSAIR Dominator platinum 16GB
Fans: 3x CORSAIR HD120 RGB LED PWM Fan
Cooling: Custom Bitspower water cooling
Start up
Ben gestart met een 240 radiator en twee CORSAIR HD120 RGB fans.
Horizontale midplate opgemeten en fanholes gemaakt. Op deze twee beugels verticaal gemonteerd.
Daarna de moederbord tray gemaakt met µATX size en deze op de beugels gemonteerd.
Heb met groen acryl dezelfde maat gemaakt als de midplate met een slot voor de PCI-E riser om de GPU te verbergen onder de midplate aan de achterkant.
Had in het begin met wat mooie vormen de fanholes gezaagd, maar toen had ik nog niet het thema in gedachte. Deze worden dus later nog aangepast.
Na wat secuur meten heb ik de gaten voor de Bitspower rotery's gemaakt. Dit voor de radiator (links) en de CPU (rechts)
In een strakke lijn verbonden met wat Bitspower adapters.
En hierna een bracket/ riser gemaakt om de GPU met waterblok "neer te leggen". Deze precies hoog genoeg om hem in een strakke horizontale lijn te krijgen wat betreft de PETG tubing.
Heb het In/ Outlet blokje verwijdert van het main blok en hier een custom aluminium hoek beugel een sparing gemaakt
zodat deze precies er door heen past. Dit ook voor stabiliteit en om gedeeltelijk het gewicht te dragen van de meuk boven op.
More coming your way!!!