• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kier - Green Lantern Scratch Build

kier

Member


Hi Y'all,

Heb deze build enige weken geleden tot een goed einde weten te brengen en na wat vragen voor een build log,
Hier is hij dan: The Green Lantern Scratch Build.

Dit wordt een "open" tower build met een hoop zwart groene acryl. Ook wil ik de GPU verbergen zodat je alleen het moederbord en custom water koeling ziet.
Eerst wou ik trouwens een build maken met gewoon zwart en groen. Maar na wat Lantern comments heb ik toch besloten om er een thema aan te hangen met als uitgangspunt Green Lantern.

Specs:

Case: Scratch
CPU: Intel® Core™ i7-4770K
Motherboard: ASUS Gryphon Z97 ARMOR Edition
GPU: STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5
PSU: ... 800W
RAM: CORSAIR Dominator platinum 16GB
Fans: 3x CORSAIR HD120 RGB LED PWM Fan
Cooling: Custom Bitspower water cooling​

Start up

Ben gestart met een 240 radiator en twee CORSAIR HD120 RGB fans.
Horizontale midplate opgemeten en fanholes gemaakt. Op deze twee beugels verticaal gemonteerd.
Daarna de moederbord tray gemaakt met µATX size en deze op de beugels gemonteerd.



Heb met groen acryl dezelfde maat gemaakt als de midplate met een slot voor de PCI-E riser om de GPU te verbergen onder de midplate aan de achterkant.



Had in het begin met wat mooie vormen de fanholes gezaagd, maar toen had ik nog niet het thema in gedachte. Deze worden dus later nog aangepast.



Na wat secuur meten heb ik de gaten voor de Bitspower rotery's gemaakt. Dit voor de radiator (links) en de CPU (rechts)



In een strakke lijn verbonden met wat Bitspower adapters.



En hierna een bracket/ riser gemaakt om de GPU met waterblok "neer te leggen". Deze precies hoog genoeg om hem in een strakke horizontale lijn te krijgen wat betreft de PETG tubing.



Heb het In/ Outlet blokje verwijdert van het main blok en hier een custom aluminium hoek beugel een sparing gemaakt
zodat deze precies er door heen past. Dit ook voor stabiliteit en om gedeeltelijk het gewicht te dragen van de meuk boven op.



More coming your way!!!
 


Love de CORSAIR HD120 RGB fans!!! Erg mooi effect :)





Toen was het tijd voor de bottom plate. Eerst zwart en toen een 3mm groen acryl op maat gemaakt. En deze op elkaar bevestigt. Uiteraard met sparingen aan de onderkant voor de airflow door de radiator



Een 4 tal case feed geplaatst



Ik had nog een leuke PSU liggen en deze heb ik aangepast. De originele fan uitgewisseld met een CORSAIR HD120 fan.



De originele kabels verwijdert en hier voor in de plaats zwarte gebruikt... en precies op maat gemaakt!



Kleine test :)





2 "sidepanels" gemaakt en geplaatst



Waarna de pomp/ res combo geplaatst kon worden... en weer wat brainstormen voor de volgende stap.

 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, kier. Felicitaties 0
Sw333t Gefeliciteerd Kier Felicitaties 9
Slader Kier is genomineerd in de Bit-tech Mod of the Year 2014 Cases en Modding 0
Zwelgje Happy Birthday Kier Felicitaties 9
J Gefeliciteerd kier! Felicitaties 10
ChillPascal [IN-ACTIVE] Thermaltake Level 10 GT Snow Edition (gemod door kier) Verkocht 5
Sw333t Gefeliciteerd Kier Felicitaties 11
Sw333t Gefeliciteerd Kier Felicitaties 12
Jason Mayhems X1 UV Green Coolant 1L MD-X1-UVG HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific C-PRO G1/4 PETG Tube 16mm OD Compression - Green HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Feser One Green voor €3,- en €2,50 bij 5 flessen !!! HighFlow Computer Cooling Shop 0
S gelid wing uv green fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
88Gamer88 XSPC LCD Temp Sensor (Green) V2 + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Viepert [VERKCOHT] Corsair C70 Military Green (met mods) Verkocht 4
l3p [CANCELLED] L3p Parvum case incl 7x UV green fans. Verkocht 2
Ludwig Green power Gallery & Build Logs 10
tomasvanderpijl Phantom white & green Gallery & Build Logs 169
S Santing's project 2012 project green Gallery & Build Logs 2
psyduck170 Samsung Green Series DDR3-1600. CL11. 30nm - 8 GB Kit - 1.35V (MV-3V4G3D/US) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
F Xigmatek CLF-F2003 Green HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
vgojef Corsair Obsidian 800D Acid Green Gallery & Build Logs 23
k.3nny Ek Ekoolant UV green niet UV. Waterkoeling 6
dark viper zwolle green power house Gallery & Build Logs 10
T GELID WING 12 120mm fan UV GREEN FN-FW12-15-G 1500RPM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
P UV Leds voor Feser one uv acid green Cases en Modding 13
Mexel The Green Machine Gallery & Build Logs 21
MASTERBLASTER [2011] The Green Lantern Films / Movies 5
Freddy [2011] The Green Hornet (Cameron Diaz, Jay Chou) Films / Movies 4
Sw333t [VERKOCHT] 2x WD Green 640 Gb (WD6400AARS) Verkocht 8
P Green demon Gallery & Build Logs 65
Johnny [2010] Green Zone Films / Movies 5
LightStar Enermax Apollish Fan 80mm en 120mm GREEN / GROEN HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Acid Green TJ07 Gallery & Build Logs 53
mailbomber feser one green uv mixen met Feser VS.C, kan dat? Advies Waterkoeling Setup 4
R [CiP] green antec 1200 Gallery & Build Logs 19

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan