• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Keuze nieuwe video kaart

Verderf

Junior Member
Ik zit hier al een weekje mee te kloten maar kom er inmiddels niet meer uit wat verstandig is dus vandaar dat ik het hier maar eens vraag :)

Ik heb momenteel een 5870 met een Bitspower blokje (silver)

Nu zit ik te denken aan een paar opties:

optie 1:
-extra 5870
-extra bitspower block

Optie 2:
-5870 met block verkopen
-6950/70 kopen
-6950/70 block kopen

Optie 3:
-5870+block verkopen
-580 kopen
-580 block kopen

optie 1 kosten:
-extra 5870 ~100-150
-extra block ~120 nieuw
totaal: 220~270

Optie 2 kosten:
-verkoop 5870+block ~-200
-6950/70 ~ 250~300
-block ~90
Totaal: 140~190

Optie 3 kosten:
-verkoop 5870+block ~-200
-580 a 400
-block ~90
Totaal: 290

optie 1 pros:
-CF
-Sneller dan single 580
-goedkoper dan single 580

cons
-estetisch minder mooi in mijn pc :doubt:
-lastig om 2de bitspower block voor redelijke prijs te vinden
-De driver support voor C/F laat soms nog wel eens te wensen over, op papier is het sneller maar het hangt maar net af van de game die je speeld.

Optie 2 pros:
-Nieuwe kaart
-schaalt beter in C/F

cons:
-niet echt veel sneller dan mijn 5870

Optie 3 pros:
-single card oplossing
-estetisch mooier dan c/f in mijn pc
-meer een upgrade dan de 6970

cons:
-duurder

Ik heb het idee dat ik ergens iets mis maar inmiddels zie ik door de video kaarten en benches het bos niet meer :'(

Nou moet ik wel zeggen dat ik over het algemeen games speel op mijn pc.
 
Ik moet zeggen dat mijn persoonlijke gevoel ook zegt om een 580 te halen, volgens mij gaat het ook nog wel even duren voor Nvidia weer een nieuwe serie gaat lanceren :)

Ati ben ik een klein beetje klaar mee na hun rage driver fiasco.
 
Heb ik ook aan zitten denken, Verschil is 10-15% voor 100 extra, op zich maakt het de pijn wat zachter als ik er later een kaart bij wil zetten :) (maar stiekem wil ik eigenlijk gewoon de snelste :p)
 
Enige waar ik me een beetje zorgen over maak bij de 570 is het ram wat een stukje minder is dan de 580, maar in hoeverre ga je dit merken is de vraag.

Ik game zelf op 1920x1080 en ga voornamelijk BF3 spelen in de aankomende periode.
Ik wil ergens volgend jaar nog een nieuwe monitor kopen, zou op zich leuk zijn om dan gelijk een 120hz monitor te kopen maar ook hier de vraag in hoeverre je dit gaat merken :)

edit: Ligt het aan mij of zijn er voor de 570 bijna geen waterblocken te krijgen o_O
 
Een single GTX 580 is sowieso de beste optie voor gaming.
Je zei het zelf al een beetje: SLI en CF is heel leuk, maar je game moet er maar net goed mee omgaan.
En ook al schaalt een game goed in CF, dan nog kunnen er meerdere problemen met de drivers zijn.

De 580 is me toch een powerhouse daar wordt je niet snel moe van. Zou wel een 3 Gb versie halen als ik jou was. Voor die paar tientjes meer heb je wel wat meer speelruimte met spellen zoals Metro2033 en Crysis 2 Full Res Pack, mijn gevoel zegt me dat er meer games gaan komen die boven de 1,5 Gb aan VRAM opslokken.

Ik zit hier zelf met Tri-SLI 580 en mijn enige spijt is dat ik niet vanaf het begin ben gegaan voor 3 Gb varianten.
Ik vrees dat ik nu een upgrade ga maken als Keplar uitkomt.
Die 600 serie staat trouwens gepland voor Q1 2012. Maar reken dan op slechte leverbaarheid, zoals we inmiddels gewend zijn.
 
Laatst bewerkt:
3GB is me iets teveel van het goede en de 580 is eigenlijk al net ietsjes boven mijn budget maar nog net te doen.
Daarnaast lijkt het erop dat die 3GB een stuk langer is dus ben bang dat die niet gaat passen in mijn rv02 met rad op de bodem en dikke san ace fans :)
 
Ik meet hier 27 centimeter exclusief de PCI-bracket op het einde. Dus puur PCB lengte.

3 GB klinkt misschien teveel, maar als je veel eye-candy aan gaat zetten (wat me wel de bedoeling lijkt met een 580/570) dan zie je je vrije VRAM snel slinken.
Opties als MSAAx.. en DOP kunnen veeleisend zijn.
 
Misschien is het in dat geval beter om te wachten tot de 600 serie, maar aan de andere kant zo blijf je bezig natuurlijk.
Ook heeft nvidia er naar wat ik er van mee krijg nogal een handje in om dingen uit te stellen.
 
Beide opmerkingen van je zijn waar.

Als je voor een GTX 570 gaat -wat ook een prima keuze is- zou ik wederom voor een 2 Gb versie opteren.
Om maar even bij het voorbeeld van Metro te blijven, dat spel gebruikt met de hoogste settings met onder 2 Gb aan VRAM, dus dan heb je op dit moment altijd voldoende, wat je ook speelt.
BF3 zal een stukje minder verbruiken, maar je weet natuurlijk niet wat over 3 maanden uitkomt. Neem aan dat je toch wel een tijdje met die kaart wilt verdergaan? :p
 
In de meeste cases kunnen kabels makkelijker weggewerkt worden als de direct naar achter geplaatst zijn, dan lopen de kabels namelijk direct naar het bay drive gedeelte.
Ligt er maar aan hoe de lay-out van je case is natuurlijk.
 
Nou met mijn huidige 5870 zit er al redelijk weinig ruimte tussen, beetje lastig te zien maar duidelijk genoeg volgens mij :)
2011-06-05%25252016.52.58.jpg
 
Ik ken de indeling van de RV02 ja ;) :D
Daarmee dat ik zeg: de plaatsing van de PEG connectors kan linksom of rechtsom handig zijn aan de hand van je case.
Voor jou moge het duidelijk zijn dat zijdelings geplaatste PEG connectoren de voorhand hebben.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Keuze nieuwe fancontroller. Hardware & Software 3
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe radiatoren. Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe pomp. Advies Waterkoeling Setup 9
coolfris nieuwe videokaart keuze: afstand gaatjes Hardware & Software 4
tomasvanderpijl Advies keuze nieuwe gpu Hardware & Software 6
DieHard Advies keuze nieuwe tv Hardware & Software 1
AceBaran Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir Waterkoeling 117
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
S Goede community en uitgebreide keuze! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
D Radiator keuze Define S Waterkoeling 9
DuctTape Fan keuze. Advies Waterkoeling Setup 4
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
F vragen over hardware en scherm keuze itx build Hardware & Software 0
D Koelvloeistof keuze Waterkoeling 3
volcom keuze tussen swiftech h220-X en custom loop Waterkoeling 9
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
Sw333t Vraag over keuze van prijzen Algemene Discussies 7
hesselcandea Cpu keuze Hardware & Software 4
B Keuze problemen watercooling Advies Waterkoeling Setup 2
yamaha_R1 Advies pomp-keuze & cpu-block keuze Advies Waterkoeling Setup 2
D Advies voor radiator keuze, XSPC RS120 vs EK XT120 Advies Waterkoeling Setup 1
Sw333t Hulp nodig bij keuze hogere kwaliteit bokszak Gezondheid en Sport 6
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
K Video kaart keuze voor BF3 en SC2? NVIDIA 15
K Kan bestelling niet plaatsen en geen keuze betaalmethode/verzendmethode HighFlow Webshop 2
D3T0X Wat is de beste keuze voor oc 2500k? Overclocking 13
ForresT Moederbord keuze Hardware & Software 14
Vissa Case keuze, vote for Vissa! Cases en Modding 12
dopestuff RC auto keuze Gadgets 27
dark viper zwolle moederbord keuze hulp Hardware & Software 14
Johnny [Keuze hulp] Midtower behuizing Hardware & Software 9
Johnny [Keuze] Usenet provider Hardware & Software 7
mailbomber Hulp nodig met radiator keuze Waterkoeling 6
Z Hulp Keuze Voeding Hardware & Software 3
Freddy Keuze hulp: Goede HD Video Camera! Fotografie, Film en Video 30
Katsie beste ram keuze? Hardware & Software 11
Demolisher TOBO een belangrijke keuze Hardware & Software 4
Sanders Radiator keuze: welke? Waterkoeling 7
vincent HELP!!! keuze bij waterblock,s Waterkoeling 12
T De keuze: een 5870 met 1gb of 5850 met 2 gb Hardware & Software 8
H keuze voeding ? Cases en Modding 6
Johnny Laptop keuze voor studie Hardware & Software 8
J Welke fans keuze voor de Prolimatech Megahalems? Overige Koeling 9
A Advies gezocht voor fitting keuze Waterkoeling 7
B slang keuze Waterkoeling 2
D Cosmos S Keuze Set Waterkoeling 25
ReQuiem Keuze hulp monitor Hardware & Software 15

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan