• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Keuze hulp: Goede HD Video Camera!

Freddy

Administrator
Forumleiding
Ik ben van plan om een goede video camera te kopen.

Want ik heb nu nog een "oudje" met DV bandjes, dat is natuurlijk nu uit de tijd :p

Wil eentje met ingebouwde HDD of flash kaart, dat werkt een stuk makkelijk dan al die bandjes.

Géén maximaal budget, wil het niet op korte termijn kopen, dus kan er nog voor sparen :)
Daarbij wil ik op dit soort apparatuur ook niet bezuinigen, want herinneringen zijn onbetaalbaar.

Mochten jullie tips hebben, graag even laten weten!

Thanks!
 
Ik ga denk ik wachten tot eind April, dan komen vele merken met hun nieuwe camara's :D

De Canon Vixia HF S21 zijn idd ook erg goed getest.

In April komt ook de opvolger van Panasonic HDC uit, de "Panasonic HDC-HS900". :)

Ben nu deze site aan doorspitten, vind ik een fijne website om te vergelijken en te lezen:
HD Camcorders
 
Mijn vrouw filmde voorheen met de videofunctie van onze foto camera. Niet echt ideaal dus. Nu heeft ze een Samsung HMX-H200 digitale videocamera.

videocam2.jpg


Erg fijn ding, enige waar hij in de steek laat is bij rode verlichting (goed te zien in het filmpje, dat overigens in 720p gefilmd aangezien al onze tv's maximaal 720p kunnen weergeven en er in 720p meer minuten gefilmd kan worden). Er zit een beetje een roze zweem in.

Ook erg makkelijk te bedienen door het touchscreen (wat ook weer aan knoppen scheelt), het display is roteerbaar.

Wel er een statief voor aangeschaft, eentje die makkelijk in en uit te klappen is en stabiel is. We hebben gekozen voor een Bilora Pro 22 statief.

videocam1.jpg


Wel hebben we ook een 2e accu er voor aangeschaft, niet dat het echt nodig is maar dit is standaard bij ons. Qua opslag heeft deze een 16gb SD kaart (los aangeschaft), in 720p goed voor ongeveer 220 minuten film. In 1080p net iets meer dan 120 minuten.

Film 720p:

Het geluid is er overigens niet later onder gezet, dus de registratie van het geluid is werkelijk subliem in mijn ogen.

Tevens, mocht je er echt niet op gaan gesparen, kijk dan eens naar camera's die een aparte accessoires aansluiting hebben. Deze Samsung heeft dat niet, maar er zijn er wel enkelen (ook onder 1000 euro) die dit wel hebben. Zeker indien je later nog accessoires toe wilt voegen (lamp, afstandbediening) is dit wel handig.

Overigens, de Samsung kostte (excl statief, sd-kaart en tas) 275 euro. Voor dat geld levert hij zeer goede opnames.

Specificaties volgens Kieskeurig: Samsung HMX-H200 specificaties -videocamera's KIESKEURIG

Mocht je een 1080p film willen zien, dan hoor ik het wel. Alleen heeft de baas hem vandaag mee naar het werk ;).
 
Ik zou al je budget boven de 600 ligt voor een Canon 550D gaan. (600 zonder lens alleen body)
De beeld kwaliteit + kleuren zijn wel zo goed in vergelijking met handycams in die prijsklasse. Of beter gezegd: de handycams komen niet eens in de buurt.

Ik heb gigantisch veel camera's in mijn handen gehad van amateur, semi-pro tot studiocamera's en moet zeggen dat die DSLR's van Canon qua functionaliteit en weergave wel erg in de buurt komt van een semi-pro/pro.
Je kan ook goed met scherptediepte werken aangezien je er een andere lens op kan drukken. (grotere chip etc etc)

Enige nadeel is dat je het schermpje niet kan draaien voor als je boven je hoofd wilt filmen.
De duurdere versies.. volgens mij de 5D heeft wel een draaibaar scherm.
 
Ik heb al een Nikon D90 :)
Hiermee kan ik eigenlijk ook al prima filmpjes mee opnemen.

Maar zo'n fotocamera ligt niet zo lekker in de hand als een videocamera voor het opnemen van filmpjes.
Daarbij vindt ik het gevoelsmatig fijner om een aparte videocamera te hebben naast een fotocamera.

(luxe probleem :p)
 
Ik heb toevallig vandaag een besteld bij CameraNU.nl :)

Ik ga denk ik wachten tot eind April, dan komen vele merken met hun nieuwe camara's :D

In April komt ook de opvolger van Panasonic HDC uit, de "Panasonic HDC-HS900". :)


Deze is nu dus beschikbaar :D
Panasonic HDC-HS900 Zwart

Krijg ik morgen binnen als het goed :)

Het kost wel een smak geld. Potje voor nieuw systeem voor TP9 is dus hiernaar toe gegaan :p
 
OMG een smak geld is een understatement!!

Maar dit overschrijdt bijna de grens van normaal consumentengebruik.
Wat wil je er allemaal mee gaan doen?

Ik heb er een paar in de familie die hun vakanties filmen, niets is erger dat als je op bezoek komt dat te moeten zien :p


Verzonden vanaf mijn iPhone 4 met TapaTalk.
 
Maar dit overschrijdt bijna de grens van normaal consumentengebruik.
Wat wil je er allemaal mee gaan doen?

Ik heb er een paar in de familie die hun vakanties filmen, niets is erger dat als je op bezoek komt dat te moeten zien :p


Verzonden vanaf mijn iPhone 4 met TapaTalk.

In mijn familie word ik er ook regelmatig mee geterroriseerd :S

Gheghe en dan starten ze per ongeluk de verkeerde home video op .... :018:

Neem ik ook mee naar TP9, kunnen we alle vette bakken op HD filmpjes vastleggen :D

Hmm, is dat je hoofdonderwerp of zit er een Freddy jr aan te komen? :112:
 
Een jr zit er nog lang niet aan te komen hoor :)

Dus TP9 is voorlopig hoofdonderwerp :D
En andere dingen voor de zaak, producten etc.

Natuurlijk ook kickbox partijen van mijn neefjes, familieuitjes, vakantie en dat soort shizzle.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
Sw333t Hulp nodig bij keuze hogere kwaliteit bokszak Gezondheid en Sport 6
dark viper zwolle moederbord keuze hulp Hardware & Software 14
Johnny [Keuze hulp] Midtower behuizing Hardware & Software 9
mailbomber Hulp nodig met radiator keuze Waterkoeling 6
Z Hulp Keuze Voeding Hardware & Software 3
AceBaran Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir Waterkoeling 117
ReQuiem Keuze hulp monitor Hardware & Software 15
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
S Goede community en uitgebreide keuze! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
D Radiator keuze Define S Waterkoeling 9
DuctTape Fan keuze. Advies Waterkoeling Setup 4
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
F vragen over hardware en scherm keuze itx build Hardware & Software 0
D Koelvloeistof keuze Waterkoeling 3
volcom keuze tussen swiftech h220-X en custom loop Waterkoeling 9
Sw333t Vraag over keuze van prijzen Algemene Discussies 7
P Keuze nieuwe fancontroller. Hardware & Software 3
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe radiatoren. Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe pomp. Advies Waterkoeling Setup 9
hesselcandea Cpu keuze Hardware & Software 4
coolfris nieuwe videokaart keuze: afstand gaatjes Hardware & Software 4
B Keuze problemen watercooling Advies Waterkoeling Setup 2
tomasvanderpijl Advies keuze nieuwe gpu Hardware & Software 6
DieHard Advies keuze nieuwe tv Hardware & Software 1
yamaha_R1 Advies pomp-keuze & cpu-block keuze Advies Waterkoeling Setup 2
D Advies voor radiator keuze, XSPC RS120 vs EK XT120 Advies Waterkoeling Setup 1
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
K Video kaart keuze voor BF3 en SC2? NVIDIA 15
K Kan bestelling niet plaatsen en geen keuze betaalmethode/verzendmethode HighFlow Webshop 2
Verderf Keuze nieuwe video kaart Electronica 19
D3T0X Wat is de beste keuze voor oc 2500k? Overclocking 13
ForresT Moederbord keuze Hardware & Software 14
Vissa Case keuze, vote for Vissa! Cases en Modding 12
dopestuff RC auto keuze Gadgets 27
Johnny [Keuze] Usenet provider Hardware & Software 7
Katsie beste ram keuze? Hardware & Software 11
Demolisher TOBO een belangrijke keuze Hardware & Software 4
Sanders Radiator keuze: welke? Waterkoeling 7
vincent HELP!!! keuze bij waterblock,s Waterkoeling 12
T De keuze: een 5870 met 1gb of 5850 met 2 gb Hardware & Software 8
H keuze voeding ? Cases en Modding 6
Johnny Laptop keuze voor studie Hardware & Software 8
J Welke fans keuze voor de Prolimatech Megahalems? Overige Koeling 9
A Advies gezocht voor fitting keuze Waterkoeling 7
B slang keuze Waterkoeling 2
D Cosmos S Keuze Set Waterkoeling 25

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan