• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Keuze hulp: Goede HD Video Camera!

Sw333t

I Love my NUC
Nogal logisch dat hij flink wat centen kost, 3 sensors aanwezig van flink formaat en een flinke hdd ruimte ingebouwd. Maar het lijkt mij zeker een mooie investering (en neem aan dat je ex BTW aan hebt kunnen schaffen?).

Nu nog een mooie statief erbij regelen en dan filmen op je wedding met behulp van de remote. Let wel op dat het kapje van de lens niet gaat tikken tegen het statief (wat wij dus hadden :().

Freddy

Administrator
Forumleiding
Ik heb gisterenavond al wat korte testfilmpjes gemaakt buiten, zowel in zon als in avond.
Als ik tijd heb, upload ik het even naar youtube en plak ik het hier :)

Freddy

Administrator
Forumleiding
Ik heb vandaag de bestanden op de PC gezet en ik schrok me rot.
Want kwaliteit is "ok", maar had wel veel beter verwacht!

Zie hier:

Gewoon opgenomen met standaard instellingen op AVCHD 1920x1080 HA mode.

Maarrrr... voor 1920x1080p moest je een extra knopje indrukken, dat had ik niet gedaan :p
Zojuist geprobeerd en kwaliteit was idd een stuk hoger en wat ik ongeveer verwachtte.. fieuwww.. :)

Das Experiment

Remy
Forumleiding
HA modes is ook maar 17Mbps.
Dus dat is ook niet zo heel gek. :p
(heeft ook niet zo veel te maken met p of i trouwens)

Die H modussen zijn extreme compressies. Niet echt 'de van het'
Vraag mij af wat hier dan uit komt: HE (5Mbps / VBR) , (1920 x 1080)

Niet vergeten om in het 'standaard' formaat te filmen tijdens TD9. Anders kom je van een koude kermis thuis.
Sorry voor het bijdehand doen...

Kijk uit naar je video! want ik ben zelf niet aanwezig.

Laatst bewerkt:

Source

Mr. Grillmeister
Ligt het aan Youtube, of is er erg veel ruis in het filmpje, vooral 'in het zwart', op zowel 480/720/1080 HD.

Bovenaan