• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

kast verbouwen

Dustyrick

Junior Member
eey,

ik heb een ms-tech lc-402, en daar wil ik meer ruimte in gaan krijgen,,,
weet iemand wat ik dan het beste zou kunne doen,? dus bijvoorbeeld een nog een soort bak er onder te maken zodat de kast hoger is of aan de zijkant breder maken?

er zit in:

cpu
intel i5 661

geheugen
geil ddr3 2x 2 GB

vga:
Asus EAH4890


moederboord:
ASRock H55m Pro

voeding:
Cooler Master Real Power M520

Harddisk:
Samsung hd502HJ
 
Laatst bewerkt:
Je kan hem langs elke as verlengen, ligt er maar net aan wat je wilt en hoe goed je bent met de technieken.
Je zou hem ook dieper kunnen maken als je wilt, dat is nog het minste werk van alles.
 
Je kan hem langs elke as verlengen, ligt er maar net aan wat je wilt en hoe goed je bent met de technieken.
Je zou hem ook dieper kunnen maken als je wilt, dat is nog het minste werk van alles.


wat is denk je voor mij de beste oplossing,gereedschap ligt hier genoeg,,, ik wil er misschien over paar maanden waterkoeling in gaan plaatsen en ik wil zo min mogelijk draden zien,

(misschien makkelijk om te weten, ben nog niet zo oud...)
 
051926.jpg



Is dit je case?


Dit zijn dus je opties:
2nsnm93.png


Ik denk dat nummer 2 sowieso afvalt, is echt teveel gekloot.
En gezien de vormgeving van je case met de frontpanel is dit heel lastig om mooi te krijgen.
Ook qua meer ruimte schiet je hier niet veel mee op.
Dus blijft optie 1 en 3 over.
Bij 1 moet je je heel goed afvragen hoe je de sidepanel nog wilt vastzetten als je hem van achter verlengt.
Je kan de back panel eruit slijpen en elke zijde verlengen met een stuk aluminium dat je aan de case vastlast.
op deze manier blijft je hele achterkant layout hetzelfde dus dat hoef je niet te verbouwen.
De mobo schroeven moet je wel opnieuw boren.

Op manier 3 moet je je afvragen waar je de voeding wilt plaatsen, hou je die op de originele plaats of wil je hem helemaal op de bodem hebben?
Hou dan ook rekening met de lengte van de kabels.
En je ziet hierbij wederom met de looks van de front panel.
Want hier komt dan een kaal vlak stuk plaat onder te zitten.
Optie 1 en 3 bieden beide (verschillende) voordelen als het op ruimte winst aankomt

Al met al zou ik voor optie 1 gaan.
 
ik denk dat ik toch maar voor 3 ga,,, of is dat meer werk en vergt dat meer techniek enz?
en bij 1, hoef je toch niet nieuwe mobo gaten te boren? want je kan toch je mobotrail eruit halen en terug plaatsen of is dat niet mogelijk?
 
Laatst bewerkt:
ik wil niet heel vervelend zijn ofzo...
maar ligt het aan mij of is dat wel erg dun metaal??
ik zou namelijk als ik zoiets ingrijpends zou doen liever een wat stevigere/dikker metaal kast hebben, die stevigheid te over heeft :)

verder is optie 3 denk ik het makkelijkst :)
 
jep, is maar 1 en op sommige plekken 2 mm dik, maar ik dacht toen ik de kast bestelde dat ie groter en steviger zou zijn,,,..maarja daarom nu ook een vergroting en ik ga denk ik maar voor nummer 3, maar is het dan mogelijk om de voeding onderin te plaatsen ja toch,?
 
dat is denk ik wel mogelijk ja om je voeding onderin te plaatsen, dat zou ik alleen niet doen
wat ik zou doen is een 240/360 radiator dan inderin nemen met evt je pomp/rest of je hdd's of iets dergelijks ;)


ja, daar zat ik ook een beetje aan te denken, maar dat is denk ik wel het slimst,,..ik zou voor de warme lucht bovenin de kast toch gewoon een gat kunne zagen in me kast, en die mooi afwerken, en daar een 120mm fan in zetten die naar buiten blaast?
 
ik denk dat ik toch maar voor 3 ga,,, of is dat meer werk en vergt dat meer techniek enz?
en bij 1, hoef je toch niet nieuwe mobo gaten te boren? want je kan toch je mobotrail eruit halen en terug plaatsen of is dat niet mogelijk?

Mocht je voor optie 1 gaan, dan sluiten de USB poorten en dergelijke op het moederbord niet meer aan met de case.
Je moet dus je moederbord dan 'verschuiven' naar richting back panel (die je verlengd hebt) en dus nieuwe gaatjes boren

dat is denk ik wel mogelijk ja om je voeding onderin te plaatsen, dat zou ik alleen niet doen
wat ik zou doen is een 240/360 radiator dan inderin nemen met evt je pomp/rest of je hdd's of iets dergelijks ;)

Om daar de radiator te plaatsen is ook een goed idee ja,
dan moet je enkel een uitbreiding bouwen + gaten voor de slangen door te laten.
Wellicht dat de pomp dan ook onderin kan

ja, daar zat ik ook een beetje aan te denken, maar dat is denk ik wel het slimst,,..ik zou voor de warme lucht bovenin de kast toch gewoon een gat kunne zagen in me kast, en die mooi afwerken, en daar een 120mm fan in zetten die naar buiten blaast?

Ik zou dan gelijk de volledige breedte van de bovenkant gebruiken en er een 180 of zelfs 200/220 mm fan inzetten.
Nog leuker zouden twee van die monsters zijn :D
Hoe groter de fan, hoe minder geluid bij dezelfde luchtverplaatsing
 
ik weet niet hoe je hem aan je pc gaat maken en wat je kwa airflow dan voor de fan/rad van plan was...
of je de rad van "links naar rechts" wilt laten blazen en airflow onafhankelijk van je gewoone pc wilt zijn

of dat je de bodem van je gewoone pc eruit haalt en dan de fans je gewoone pc in wilt laten blazen :) (dan zou je je front en rear fan van je gewoone pc gewoon naar buiten kunnen laten blazen :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
B Weterkoeling voor kast. Waterkoeling 1
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1
X Koeling HiFi kast Cases en Modding 23
A msi rx470 8gb met riser in carbide 540 kast? Handleidingen en Installatie Tips 0
A plaats Corsair h115i aio cooler in kast Waterkoeling 5
XenoMorpH Tijd voor een nieuwe kast. Cases en Modding 37
P [Waterkoeling] €1000 euro, I5 3470 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0..buiten de kast om Advies Waterkoeling Setup 1
Sanders Zo klein mogelijke E-ATX kast Cases en Modding 0
Freddy Vewlix-F Cabinet / Arcade kast / Hyperspin MAME + XBOX 360 Overige Builds 19
A mountain mods kast Gallery & Build Logs 0
Blackdash Plexiglas Kast aarden Cases en Modding 3
S Welke Watercooling in de 800D kast stoppen? Advies Waterkoeling Setup 7
I Nieuwe kast Cases en Modding 4
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
boefmans LD kast: airflow en fan vraagje Cases en Modding 0
Adam Vandervorst welke kast moet ik kopen ??? Cases en Modding 25
P PSU onderin kast te heet Handleidingen en Installatie Tips 12
P [IN-ACTIVE] Lian Li PC7B Plus II kast zwart Verkocht 0
O Hoe Bitspower D5/MCP655 Dual Top in de kast monteren? Handleidingen en Installatie Tips 10
Stephan---pro Alienware aurora overbouwen naar een andere kast Cases en Modding 20
N Kleur kast+waterkoeling+fans Waterkoeling 3
M Stille kast kopen of isolatiemateriaal? Overige Koeling 8
P Advies kast geschikt voor wc Cases en Modding 24
B Nieuwe kast met waterkoeling, INFO Advies Waterkoeling Setup 6
T Kast vervangen. Cases en Modding 6
D waarde gevraagd kast+moederboord+geheugen Gesloten 1
rubbergun Silverstone Raven SST-RV01B-W kast resoneerd Cases en Modding 7
LightStar [GEZ-KAST] Lian Li v350 Zwart Gevonden 0
S kast kiezen Hardware & Software 2
M waterkoeling advies EVGA SR-2 in Lian Li PC-P80 Armorsuite kast Advies Waterkoeling Setup 24
K Nieuwe kast? Eerst op air, vervolgens water. Cases en Modding 6
Deutz Nieuwe kast Cases en Modding 4
M kast upgrade Cases en Modding 5
MonsterEnergy Lak/kast profiel weg na schuren? Cases en Modding 4
Marcel2102 nieuwe kast Cases en Modding 11
B Ontvetten kast Cases en Modding 17
D Waterkoeling i7-980X, 2* HD5970, kast Cooler Master Atcs-840, budget €800 Advies Waterkoeling Setup 9
F advies voor nieuwe wc setup met moederbord en kast Advies Waterkoeling Setup 8
Deleted_User_Z radbox nemen off nieuwe kast ? Waterkoeling 26
T Speciale Kast: advies waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
E Binnenkant kast verven Cases en Modding 7
E gaten maken in kast: hoe? Cases en Modding 17
Mobomonster Lili kast & window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
MonsterEnergy Welke kast? Budget: 330 euro Cases en Modding 18
I Thermaltake 850i: Hoe pomp vervangen? En radiator binnen of buiten de kast? Waterkoeling 9
D Welke Kast?! Cases en Modding 26
P Meer fans in mij kast, aansluiten op moederbord of iets anders? Overige Koeling 20

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan