• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kaozz - Kai - Elite

kaozz

Member
Mogge!
Ik zal me alle eerst maar even voorstellen voordat ik me overal tegen aan ga bemoeien hierzo!

Ik ben dus Kai, 24 jaar en m'n nick is kaozz, mischien dat hier nog vroegere casejunkies tussen zitten, maar daar ben ik tot zo'n 4 jaar terug actief geweest.
Rond die tijd heb ik me, om verschillende redenen een stuk minder tot helemaal niet bezig gehouden met casemodden, whatsoever.. Ik was net begonnen bij de marine en had een stuk minder tijd over, plus ging het niveau op casejunkies behoorlijk achteruit!

Hoewel ik wel al die tijd m'n "hardwareskills" behouden heb, en dus ook een knap systeem heb staan hier. (later meer)
Waarom dan weer terug op een (casemod)forum? De laatste tijd begon ik me behoorlijk te ergeren aan het geluid dat m'n pc maakt, en ben ik op zoek gegaan naar stillere/betere fans en een fancontroller, ook heeft een maatje van mij een watercoolsetje (de corsair H50) en begon het bij mij ook te kriebelen!

Uiteindelijk hier het XSPC X20 Delta 450 WaterCooling setje gevonden en besteld en vandaag binnen gehad naast nog wat fannetjes (en net op tijd ik hoor dat er nu 1 herrie begint te maken :095: ) en een fancontroller! (bedankt voor de mountain dew, freddy, smaakte heerlijk bij de calzone! :woot )

Daarvoor was ik al opzoek gegaan naar het hoe-en-wat over waterkoeling maar na een paar pagina's lezen moet je je aanmelden op het forum, dus zodoende!

M'n systeem:

De naam Elite komt van het feit dat dit de dikste bak in huis is.

MOBO: Msi Eclipse sli
CPU: Intel i7 920
RAM: 4 GB OCZ platinum
VGA: 2x XFX 8800GTX in sli
Soundcard: onboard / meegeleverde geluidskaart
HDD1: os: 500GB Western digital
HDD2: leeg: 500 GB samsung
HDD3: backup van extern: 1000 GB samsung
HDD4: meuk: 1000 GB samsung
OPT1: asus dvd brandert met lightscribe op sata
PSU: Coolermaster truepower 1000W
Case: Coolermaster atcs 840
OS: WIN7 64bit ultimate
Monitor: samsung syncmaster 215TW
TOBO: logitech g15 (eerste model)
Muis: logitech g9
Muismat: 4d steelpad
Koptelefoon: logitech g330
Speakers: bose companion 5 set.
INET: xs4all adsl lite en das trager dan traag..
Koeling: momenteel de stockluchtkoeler van intel, ik had een scyte mugen, maar die was behoorlijk kut te installeren en binnenkort het XSPC X20 Delta 450 WaterCooling setje!

Binnenkort (tussen 17 december en 4 januari) ga ik alles inbouwen en m'n case wat aanpassen hier en daar, rond die tijd waarschijnlijk dus een worklogje!

Ik spreek jullie!
 
Het is dat ik sinds tijden weer een intel set heb, en had dus als eerste setje 4GB 1600MHz gehaald, (toen had ik ook nog 32bit vista) en dat werkte zonder OC niet, daarna maar een 1066MHz setje gekocht..

en eigelijk nadien nooit meer geupgrade, oa omdat m'n pc tot september "stuk" was (alleen de os hdd moest vervangen worden, vandaar de western digital hdd en de rest samsung hdd's) en ik voornamelijk werkte op m'n laptop.. paar maanden terug dus de boel weer gefixt en toen ook win7 erop gezet.

maar je heb gelijk, er kan nog een hoop bij! :001:
 
@ Blackruby: Dat weet ik. :icon_wink: maar in ieder geval bedankt!
Net nog even m'n mobo manual door gekeken, mobo kan in ieder geval ook dual channel aan, en zit zo dus ook aangesloten.

@iedereen: trouwens bedankt voor het welkom heten! :023:
 
Core i7 hoort normaal met 3 geheugenbankjes te werken. Dus 3GB, 6GB of 12GB.
Mwah, da's ietsje overdreven gezegd. De 920 heeft een Triple-channel memory controller, wat wil zeggen dat je er drie bankjes in KAN doen, die dan in triple-channel gaan werken en een achterlijke hoeveelheid bandbreedte gaan genereren.

Echter, op dit moment heb je 2 bankjes, en die zullen dus gewoon in dual-channel werken. Tenzij je professionele wiskundige software draait heb je eigenlijk niets aan die extra bandbreedte, met dual-channel heeft je systeem meer dan zat.

Het enige voordeel dat je zal merken is dat je dus van 4 naar 6 GB zal gaan, wat op zich ook niet verkeerd is ;)

Als je bewijs voor mijn beweringen wilt zien, zoek maar even wat benchmarks op waar een Core I7-860 wordt vergeleken met een 920, zoals hier: LINK
De 920 heeft daar triple-channel, de 860 heeft dual channel. Beiden hebben dezelfde architectuur en bijna dezelfde clocksnelheid.

Als ik je een tip mag geven over het upgraden van je (overigens erg leuke!) gamebak, zou ik een beetje meer sparen en een Intel SSD kopen.

Zo, einde kletsverhaal! Welkom op het forum, veel plezier met het inbouwen van je setje, en vergeet niet fotos te maken! :033:
 
Welkom hier :p.

Heel mooi systeem. Gaan we binnenkort een casemod van jou verwachten? :)
Nouja, casemod.. verwacht maar geen knijterleipe bak zoals Ward0's 4 Loops Mountainmod of Chiller's Evga Monsta. :icon_wink:
Mijn plannig is om een sidepanel met window (vind ik persoonlijk mooier dan er zelf 1 maken.) te bestellen en daarom wat meer aan cablemanegment en sleeving te doen. Ook verf ik de blanke delen van de kast zwart. Ik heb nog een heel slof ledjes liggen van vroeger, mischien dat ik daar wat mee gaan doen..:icon_cool:

Als ik je een tip mag geven over het upgraden van je (overigens erg leuke!) gamebak, zou ik een beetje meer sparen en een Intel SSD kopen.

Dat zit zeker in de planning, ff wachten totdat de prijzen wat verder gedaalt zijn, ik vind 190 piek voor 80 gb een beetje overdreven.. Maar als ze een euro per GB gaan kosten ben ik zeker te porren!

Vraag: kan je trouwens voor dat tripple channel een derde geheugenreepje bij het dual channel setje doen? of moet er echt een tripple channel set aanschaft worden?
Bijvoorbeeld: Ik heb nu OCZ Platinum XTC 4GB DDR3-1333 CL7 kit erin, kan ik dan OCZ Platinum XTC 2GB DDR3-1333 CL7 erbij doen?
 
Volgens mij is dat geen probleem (zelf nog nooit getest), maar je moet wel even opletten dat je RAM-voltage niet boven de 1,65V mag volgens Intel. De RAM die jij hebt draait op 1,8V (volgens OCZ).

Triple-channel kitjes zijn standaard 1,65V.
 
Als je hem gewoon in je moederbord steekt zet ie hem op standaard instellingen, ook al is het 1866MHz ofzo. Je latencies zijn ook niet goed ingesteld. Maar om de door OCZ opgegeven spec's te halen moet je hem waarschijnlijk wel op 1,8V zetten.

(PC3-10600 = DDR3-1333)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
L Custom made distro plate t.b.v. Phanteks Enthoo elite / reeds gemaakt HighFlow Forum 4
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 Elite HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman SD Converter for Xbox 360/Xbox One/Xbox Elite 1&2/PS3/PS4/Switch Pro Controller to Sega Dreamcast & Saturn Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman XB Converter for PS4/PS3/Switch Pro/Xbox One/Elite 1&2/Xbox 360 Controller to Xbox One/Xbox 360 Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman XE X360, X1, X Elite 1&2 to PS4 Controller Super Converter Adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K kwieri1985 - kevin - (nog geen naam, maar basis op CM Elite 130) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
G usb soundcard van een steelseries siberia elite prisma! Gevonden 0
S CM Elite 110 Demciflex Dust Filter Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Sw333t [CANCELLED] Cooler Master Elite 120 Advanced White met diverse extra's Verkocht 8
C Kleine casemod Coolermaster 430 Elite en Cyborg rat 5 pinksteun mod Cases en Modding 2
Sw333t [VERKOCHT] 2x Cooler Master Elite 120 Advanced (zie omschrijving) Verkocht 10
ChillPascal Black Elite Gallery & Build Logs 54
L Supremacy Elite - Intel LGA 2011 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Sw333t Mini Elite Gallery & Build Logs 187
X-Tripiot [IN-ACTIVE] Coolermaster Elite 330 All-Black version Met window Verkocht 1
C Razer Mamba Elite 4G HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
X Killer Elite 23-09-2011 Films / Movies 6
M5rvii Cooler Master Elite RC-310-PWN1-GP Midi-Tower - white/pink HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master Elite 333 met originele window panel Verkocht 7
Sw333t [VERKOCHT] CoolerMaster Elite 333 gemod (zie omschrijving) Verkocht 12
Source [INACTIVE] Datacolor Spyder 3 Pro met Elite software Verkocht 12
Sw333t [VERVALLEN] CoolerMaster Elite 333 (zie omschrijving) Verkocht 6
XenoMorpH Freezone Elite + 240Rad in een Cases en Modding 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan