• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kamuchi`s 3D Print threadje

4px1jeH.jpg
Dat is een mooi schuif/klem systeem :023:.

Zullen de fans alleen niet gaan schuiven op het moment dat je die top vastklikt? Of heb je licht opstaande randjes op de shroud zelf zodat de fan niet kan verschuiven?
 
Er zit een smal randje aan de binnenkant die de fans op de plaats moeten houden :)
Om te zorgen dat ze er niet uitvallen als de opening naar onder gericht is... klein redesigntje nodig :p

Vrije dag genomen vandaag door de hoofdpijn van dit ding, morgen eens proberen met ultra sterke haarspray!, ik heb het niet verzonnen lol
De buig kracht van het plastic over 25cm is groter dan de plak, dus na een paar laagjes heb je het warm/koud effect.
Op 1 plaats gevonden op het net dat ABS het beste werkt met ~10cm objecten, no shit sherlock...
 
Even later en nog 20 dingen geprobeerd...

Potje met acetone waarin abs is opgelost gemaakt, in eerste instantie was het veeeeelste dik dat het goed plakte, aleen niet op de hoeken
qkpEhWx.jpg

NlObbun.jpg


Direct op de glasplaat was dus geen denderrend success, opruimen met een spatel was een ramp erboven op.
Poging 1
dSvN572.jpg


Pogin 2
foXvpkz.jpg


Plan #2.75442, het goedje verdunnen zodat het makkelijk aanbrengen is met een kwast zodat het lekker dik vloeibaar smeerbaar is en niet te snel opdroogt en geen berg rotzooi achterlaat in een mooi dun laagje.

JMzGu0f.jpg

usJ2aVs.jpg

l0SQPTd.jpg


Kaarsrecht met aleen een paar misformingen die gelukkig zo weg geschuurd zijn met de nabewerking.
Om beter prints te krijgen in de hogere lagen maar besloten om een deksel te maken waarvan dit het handvat is, zelfs zonder een geringe tocht koelen de hogere lagen te snel af.

Om toch nog even door te gaan zonder deksel, oplossing "whateverworks" om te zorgen de er minimale tocht rond de printer kan komen
OSztZAq.jpg


En printen maar! :D

s0d1AQw.jpg

wxdG3BX.jpg


Projectje totdat alle spullen besteld en geleverd kunnen worden is een print hoekje maken met een afzuiging.
Normaal gesproken zou je een paar plankjes halen bij de gamma met een ventilator, dit wordt in dit geval een oude gammelle kast en 120mm fans :)
Pics komen wel zodra ik eraan begin, maar even een 120mm fan cover gemaakt voor aan de onderkant, zullen er waarschijnlijk 4 stuks worden omdat er 15 nieuwe fans onderweg zijn, weg met die stank uit het huis :p

eBGYv5Y.jpg
 
Laatst bewerkt:
qPz6jt0.jpg


Foutje in het design en dus maar gestopt...
Aan de rechterkant ging er iets mis, waarschijnlijk omdat de onderste laag niet helemaal goed gehecht was aan het vul material.
De ronding waar het profiel van de 12mm tube direct op de bovenkant komt is gaan misvormen omdat uiteindes in het luchtledig eindigen.
Zo te zien dus een nieuwe limitatie die ik heb gevonden en eerst een betere basis moet maken om het hele zooitje beter bij mekaar te houden zodat het printen niet om een mislukt oppervlakte gebeurt.

Trial&error :)
 
Design #3...

bd3a64C.jpg


Opstaand randje zodat vanaf daar het gat wordt gedicht en het profiel op een glad oppervlakte wordt geprint.
Poging #2, stopte met printen tijdens de 2de of 3de laag omdat de software een usb timeout error gaf...

gN5uwA4.jpg


Had al m`n twijfels over het printen met de laptop en zodra m`n hoekje klaar is gaat m`n servertje een nieuwe bestemming krijgen als print pc`tje met m`n ouwe 580 kaartje om sneller te renderen :)
 
Success en nog steeds lekker recht :D
Nieuw probleem dat bovenwater kwam: kreeg het bijna niet van de plaat af!

jZi00ut.jpg


Staat nu de 120mm covers te printen voor het verbouw projectje en aangezien het buig tooltje goed is gelukt, de print snelheid nog een tikje omhoog gegeven om het limiet te vinden van de XT :p

Omdat er nog iemand binnenkort gaat spelen met een printer, wat settings die ik momenteel gebruik (ABS):
Layer height: 0.20
Shell: 1.2 (cover wordt 1.6)
Flow: 104%
Fill: 5-10% (ligt eraan hoe sterk het moet zijn)
Print speed: 30
Temp:252c
Bed temp: 100c
Close bed: 0 (met abs is dat een print fail door het warpen en niet goed hechten)
Support type: ligt eraan, tool heb ik met everywhere zodat het profiel beter geprint wordt
Adhesion: brim -> advanced: 10 breed (plakt als een gek met de slurry)

Nog niet helemaal perfect omdat het wat zooi achterlaat met hops
Retract speed: 140
Distance: 6
Initial layer: 0.25
Flow: 100%
Cut off: 0

Travel speed: 150
Bottom: 25 (langzaam zodat het lekker goed hecht om daarna het gas erop te gooien :))
Outer: 55
Inner: 65
Infill: 70



Edit: plan voor de ladenkast als werk plekje :)
8dNkLgL.jpg
 
Laatst bewerkt:
4 uur laten... :D

gw6LAQB.jpg


Schuur papiertje eroverheen en #1 fan cover is klaar voor montage zodra ik met het print hoekje begin :)
Zeer handig om dingen te maken die je wilt :D


Respect voor het geduld, ik zou echt koppijn krijgen van al dat trial&error :')
Gedult valt wel mee, frustratie is het ergste omdat het steeds mislukte omdat het niet plakte.
Met dat abs goedje is het alsof het er op gelijmd is, die cover kreeg ik er ook met moeite af, maar kan nu eindelijk het volledige oppervlakte gebruiken :D
 
Met veel schuur oppervlakte en een hekel aan schuren van grote oppervlaktes waar je een lamme arm van krijgt, waarom niet gewoon in 1 keer?
Velletje schuurpapier beet houden werkt niet, zeker niet als je met 2 handen eens even snel en grof wat wilt afwerken, tja... brainfart!

Je neemt een opstaand oppervlak
FiA4egK.jpg

en doet er een frame omheen zodat het schuur papier vast geklemd zit :D
a34Z5PX.jpg


Morgen eens uitprinten terwijl ik aan m`n plekkie bezig ben :)
 
Misschien nog een handvat eraan printen?
Met de tijd dat het duurt om te maken en gebruikt materiaal, denk ik dat het gewoon nog even met de hand wordt.

Plankjes en een ontplofte kamer
Kytu2Ps.jpg

m8odcLy.jpg


Even plaatsen zodat anderen hun nek niet breken midden in de nacht en goeie gelegenheid om morgen af te meten waar de uitgang met slang moet komen.
Gaatjes maken voor de ventilators, zijkantjes dicht maken en een leuk werkplekje met ruimte om doosjes bovenop te bewaren :D


PghKMM8.jpg

Dat rooie ding is m`n servertje die plaatsvervanger wordt van de laptop.
Hoekje van de kast ter versteviging wat me dus op het idee bracht om er een monitor aan op te hangen :)

Wordt een hoop ruimte om lekker te werken aan de case zodra alles binnen is, zonder half dood te gaan door de stank van gesmolten plastic :eusa_sick:
 
Paar uur later...
x2hEMQF.jpg


Vast geschroeft zodat er niet per ongeluk ~€3000 de vuilnisbak in kan.
Achterwandje zit vast, 4 gaten die precies niet zichtbaar zijn, voor de 120mm fans en 80mm gat aan de bovenkant.
Monitor opgehangen om die lelijke hoek te verbergen en prints te kunnen maken als de mijne uitmekaar gaat :)
Zometeen de kabels van de fans verlengen, solderen op een molex zodat deze door m`n rooie pc`tje worden gevoed en iets maken om de afvoer slang op te monteren.
Morgen simpel led stripje halen bij ikea omdat je geen ruk kunt zien :D

Denk je dat het in 3 uurtjes gedaan is, valt het toch nog vies tegen :p
 
Laatst bewerkt:
Doosjes terug zetten en kijken wat oud is.
Zo uit m`n geheugen wist ik dat ik een raid kaartje had verkocht 1.5jaar geleden of zo, dus vroeg me af wat dit was...
ial3iZi.jpg

Plastic zat er nog ongeopend omheen en is dus splinter nieuw, wtf, waar komt dat vandaan??? :hmm

Mischien maar wat vaker opruimen :lol:
 
Laatst bewerkt:
Pakketje onderweg en voor de acrylic tubes dus wat hete lucht nodig, aangezien ik rustig ben de afgelopen tijd, er 1`tje moeten aanschaffen...
Omdat ik een hekel heb aan schuren en 10 uur belachelijk vindt, tada, gelijk maar een klein schuur machientje mee genomen :D

ThfmTfL.jpg

Doe toch al alles anders... oops.
 
Bijna klaar, eindelijk... wat een ... klus zeg.
vh4DbVx.jpg

k2FXKmc.jpg

Achtergrond niet goed zichtbaar, dus hopsa :p
Image002.jpg


Dat kleine rooie dingetje met windows geinstalleerd, toch nog een 7.5 windows 7 ultimate 64 score :p
Mobo: MSI Z87-G45
Cpu: i5 4430
Ram: 2x2gb Corsair 2000mhz (dual channel)
Gpu: asus 650Ti
Psu: CM 450M
Hdd: 128gb ssd and a 2tb
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan