• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kabel vraagje

Radak

New member
Ik ben bezig met mijn pc aan het update (zie radak's log).
En nu zit ik te kijken naar mijn kabel brij zoals het momenteel in mijn case zit.
Ik heb een Cooler Master Real Power M850 voeding maar deze heeft enorm stugge kabels doordat ze in een metalen netje zijn ingepakt (dit is eigenlijk niet erg maar werkt wel vervelend). Daarnaast zijn ze ook nog is erg lang waardoor ik grote lussen krijg. (van harde schijf naar harde schijf)

Nu wil ik dit netjes oplossing en zat ik dus te kijken naar het zelf maken van loop through kabels.
Toen kwam ik deze connectors tegen 16-Pin T-SATA Female Black Loop Through en 16-Pin T-SATA Female Black. Volgens de beschrijving zijn ze identiek. Maar het lijkt me dat de 2e geen loop through cap is maar met een end cap (staat dus niet in de beschrijving).

Verder zat ik nog te kijken wat nog meer nodig is.
En kwam ik op Flex Sleeve 3mm (1/8) UV-WHITE - 1M en Flex Sleeve 3mm (1/8) Black - 1M.
En volgens mij hoort daarbij Heatshrink 3MM - 1MM - White - 30CM en Heatshrink 6.4MM - 2.0MM - Black - 1M. Wel vind ik het vreemd dat ze niet in dezelfde maten beschikbaar zijn zwart en wit. Maar kloppen deze maten?

Maar nu de grote reden waarom ik deze post maak. Waar haal ik de kabels vandaan. De kabels van mij voeding zijn namelijk al ingesneden door de connectors die er al opzitten. Maar ik zie nergens in de shop ongebruikte kabels en oningesneden kabels. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen zodat ik vrijdag kan bestellen en het hopelijk zaterdag binnen heb (dus moet het door TNT laten bezorgen)
 
Hey radak over die ingesneden conectors kan je die niet gewoon tot het uiterste afknippen en dan weer een conector er terug op zetten.

Wat je als 2e zou kunnen doen kabel doorkniper en later solderen ( maar beter is dat je etmet nieuwe conector doet )

shrink:
je kan ze beide gebruiken alleen zal je zien dat die zwarte minderstrak zit. heb ik ook gehad met die shrink
 
De connectors die er nu op zitten zijn niet ingesneden maar het zijn normale connectors. Dus op deze manier:
coolermasterrp1kw-15.jpg

Hierdoor bestaat de kabels dus niet uit 1 stuk maar uit allemaal kleine stukjes.
En ik wil dus naar zo iets maar dan alle 5 de kabeltjes apart gesleved zodat ik zwart en wit kan afwisselen.
contents-8.jpg

Maar ik mis dus de gekleurde kabeltjes.

Het is wel bedankt voor de info dat die shrink dus klopt en dat die zwarte dan wat losser zit is niet zo erg.
 
Vervelende connectors zijn dat.
Als ik me ooit nog eens verveel ga ik ook alles inkorten/zelf maken :D Maar dat duurt nog wel ff.

Ten eerste over je sleeve, je hebt witte heatschrink van 3 naar 1 mm genomen, dat gaat ontiegelijk strak zitten en is moeilijk over de kabel te krijgen, omdat je ook al 3 mm sleeve hebt.
Dus ik zou je aanraden iets in deze richting te nemen:
Heatshrink 4.8MM - 2.4MM - White - 1M

Die is ook in het zwart verkrijgbaar zodat beide kleuren dezelfde afwerking krijgen.
Heatshrink 4.8MM - 2.4MM - Black - 1M
Die 2,4 mm is voldoende om goed af te kunnen klemmen.


Of er een speciale winkel is voor speciale PC kabels weet ik eigenlijk niet? Dat zou iemand anders dan ff moeten vermelden.
Maar het hoeven niet grandioos goede kabels te zijn. Er gaat maximaal 12 V door met een paar ampere, een beetje kwalitatief goede boxenkabel kan dat ook al aan.
 
Toch zijn de kabels normaalgesproken vaak gecertificeerd op 90°C @ 300V (AWG18 kern).

Die 90°C is denk ik voor de krimp. Als het 90°C kan hebben zul je niet snel problemen
krijgen met bloot liggende aders ?

Die 300V is mogelijk voorschrift i.v.m. de schakelende voeding ? Als het daar mis gaat
zit je mogelijk (worst case) met de netspanning ?

En AWG18 (google zelf even voor de mm² maat) zit je denk ik ook aan vast i.v.m. de
connectoren.

*edit*
Mogelijk ziet Freddy kans deze kabels op rol te leveren ?
Je zou dan kort bij de modulaire stekker af kunnen knippen (of dicht voor de eerste
S-ATA stekkert), nieuwe draad er aan solderen (verlengen zeg maar) en je kan alle
kanten op.

Ik verzamel haast verouderde en/of kapotte PSU's om aan draad te komen, vaak ook
toegepast bij heel andere (buizen audio) projecten.
 
Ik heb nu 2 kabeltjes gekocht bij alternate die bij een of andere modulairen voeding hoort.
Deze lijkt lang genoeg maar heb er toch maar 2 genomen en dan zal ik het daar is mee proberen.
Maar als freddy ze kan leveren zou dan natuurlijk veel mooier zijn en het lijkt me dat er wel meer mensen dit soort kabels dan willen gebruiken.
 
ik wil een sata power cable maken voor mijn cm690 advanced.
en dan van mijn cooler master real power naar de bovenste 2 hdd's.
en dan een lang stuk helemaal naar boven en dan daar nog een dvd brander heb nu een snoer met 6 stekkers geloof ik
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
Red Falcon SATA data kabel sleeven Cases en Modding 5
M Kabel kammen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Aquacomputer Octo voedings kabel Problemen & Oplossingen 2
V Front usb 3.0 (20 pin) kabel in de weg? (Opgelost) Problemen & Oplossingen 2
S Kabel dikte vraag. HighFlow Webshop 2
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
M Op zoek naar deze kabel voor Hitbox Venom Arcade stick Gaming 3
Hightower Kleur kabel Electronica 3
T 6 pins kabel past niet Cases en Modding 4
Freddy Flexibele SLI Bridge kabel, 200mm lengte HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Custom ATX 24 pin -> 24 + 8 Pin kabel Cases en Modding 0
Freddy MDPC-X Hook-Up Wire (Stroomdraad/kabel) en nieuwe Crimping Tool CTX3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L USB 3.0 20 pin mainboard Splitter kabel? Hardware & Software 5
XenoMorpH PCI-E kabel custom kabels anders in de connector Electronica 1
Big 8 Pin Voedings Kabel naar Ssd aansluiting Hardware & Software 6
volcom LG 24GM77-B kabel management houder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
gunnie_nl Corsair pci-e 6+2 kabel HX serie? Gevonden 2
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2
Freddy PCI-E Riser en een M.2 SSD Adapter? Welke riser kabel? Hardware & Software 8
Freddy [GEVONDEN] Nintento Game Cube kabel naar Televisie Gevonden 2
B BitFenix PSU 8-Pin - 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 45CM Sleeved Red/Black Cases en Modding 4
D Utp kabel vraag. Hardware & Software 10
C Er is een kink in de kabel Waterkoeling 3
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
lemonade PCI-E Express Riser Flexible Cable / kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
psyduck170 Alphacool D5-VPP655 - heeft deze een RPM kabel? Waterkoeling 6
L 12V molex fan kabel voor H60 pomp Electronica 2
U 2 pin kabel met knop gezocht HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy [IN-ACTIVE] Floppydisk Kabel Gevonden 6
Sw333t [GEVONDEN] PCI-e 6/8 pin kabel van een Cooler Master modulaire voeding Gevonden 1
D losse audio vanuit hdmi kabel ? Hardware & Software 16
Skydrone Nieuwe Silverstone SATA-kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sanders Micro SATA 7+6 Female kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R 3-pin fan kabel sleeven. Cases en Modding 10
S USB kabel male-male HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Thierry Lange usb kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Legendary1985 [INACTIVE] spoed!! Corsair AX750/850/1200X kabel spoed!! Gevonden 21
Dustyrick Zelf Stroom kabel maken Hardware & Software 12
U NZXT 4x SATA Kabel 60cm, black HSG - sleeved white HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
D [CANCELED] iPad+Dock+VGA kabel+Ipad case+2e iPad case Verkocht 3
Legendary1985 PSU 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 25CM Premium Sleeved Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
DHA kabel Hardware & Software 9
F rubbers en kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
ShockRaver XFI kabel naar frontpanel sleeven???? Cases en Modding 6
B dvi -> hdmi kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D [CORSAIR PSU] pci-e 6+2 kabel Hardware & Software 1
M Audio kabel van mijn graka moet op... ?? Hardware & Software 6
D 4-pins verleng kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan