• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

k.3nny Tec700DD

k.3nny

Oldscool.
tech700d.png


Zoo Hierbij een verslag/buildlog over de Madmouse glaciator,

We hebben er 1 kunnen bemachtigen via Yoursystem.be :054:
De glaciator!

Eens beest onder de tec koelers of een stuk kinderspeelgoed?
Mijn mening is: beiden.

Om maar eens te beginnen.

Ja hij is goedgekeurd :eusa_doh:
P1030808.jpg


Cold side met de mee geleverde foamplate, ideal want dan kan je hem vastplakken met dubbelzijdige tape in je case.
P1030812.jpg


De gebruikte boutjes/moertjes zijn zeker mooi aangebracht zijn ook allemaal evenlang etc, en geborgt met een zelfborgende moer.
P1030818.jpg


P1030833.jpg


Hier heb ik alweer minpunt nummer1,
je betaald 250 euro maar afwerkingen zijn echt ver te zoeken:
Was er nou echt geen andere oplossing hiervoor? deze verbindings methode is niet optimaal te noemen in de elektrotechniek, aangezien dit stukje hardware puur elektronisch is gebruik je zeker niet zoiets vooral niet als het zoveel vermogen vraagt, waarom zit dat niet gesoldeerd? open maken mag toch niet want dan is je garantie weg.
Dat was mijn Eeuhm wtf momentje :p
P1030830.jpg


P1030819-1.jpg


Er wordt gebruik gemaakt van een pci 6pins aansluiting, sleeving is om te huilen.
P1030809.jpg


Ok genoeg gezeurd en nu bouwen. :031:

480 op zn plek en 3 scythe fans van 1900 toeren op pull.
P1030836.jpg


2 lain li 18w pompjes,
P1030839.jpg


Loop v1.0 (later wordt bekend waarom)
P1030845.jpg


Hmm rotaries 45graden.
P1030846.jpg


Mooie simpele bochten.
P1030847.jpg


P1030850.jpg


Na zon 15/20 verder spelen en alles aangesloten te hebben wouw ik me res vullen en bij de eerste 100ml zagen we al een druppelte verschijnen @ onderkant, helaas res dood :O
P1030852.jpg


Aangezien ik nog een john lund had die er maar bijgepakt, maar aangezien het al redelijk laat was dachten ik niet meer 100% na :eusa_doh: ik wouw dus dual loop 1 res doen, dat gaat dus niet want die glaciator MOET gescheiden zijn,kwa koud en warm.

maar alle winkels dicht en niks in de buurt, of toch wel :pray, mijn schoonvader heeft een busje met aansluit onderdelen voor cv,s en alle huishoud apparatuur.
P1030855.jpg


Na wat goodies gevonden te hebben gingen we weer met een glimlach de civic in, ook gelijk ideeeeen opgedaan voor de RchromeLi v2 ;)

hier dus nogsteeds bezig om die dual loop in 1 res te maken: 3/8 naar 1/4e omvormers.

Me vul/drain line.
P1030858.jpg


En rond 02:00 kwam de ingeving dat we echt 2 aparte loops moesten maken:075:

Tegen de ochtend van 10:00
P1030871.jpg


P1030875.jpg


Temps tot nu toe en niet verder :p
temp.png


Load niet hoger als 35/58.

als de zwaardere voeding er is gaan we pas vollenbak!
 
Laatst bewerkt:
nieuwe voeding = alles 100%

op de 480 komen dan nog fans voor push pul,

de glaciator wordt gekoeld door een 480rad en de cpu door een 120rad, en dat is ZO KOUD HE! slangen ook, koude loop is ook gewoon echt koud! ik zou wel eens willen weten hoe koud het is.

warme loop is tegen de 40 graden als de fans 100% staan. met 3 van de 8 fans.
 
Naar de watertemp van de claciatot loop ben ik ook wel en beetje benieuwd..
Heeftt de cpu loop met claciator nu ook een rad er in?? Warmt die het water van de claciaror niet op om dat die temps kouder dan de omgevingstemps zijn??

Zijn de temps zo koud dat er condens zou kunnen optreden?? daar ben ik vooral nieuwsgierig naar

Zelf ben ik dus ook zeer geinteresseerd in de Glaciator dus top dat je deze test... Goed werk :023:
 
Naar de watertemp van de claciatot loop ben ik ook wel en beetje benieuwd..
Heeftt de cpu loop met claciator nu ook een rad er in?? Warmt die het water van de claciaror niet op om dat die temps kouder dan de omgevingstemps zijn??

Dude, misschien heb je daar wel gelijk in! Had ik nog niet eens aan gedacht...
Gaan toch maar is binnenkort kijken hoe dat werkt zonder rad!
Moet wel zeggen dat die radiator altijd ijskoud aanvoelt.
 
Supermooie review jongens. Hoewel ik zelf geen fan ben van dit soort speeltjes. De prijs die je ervoor betaalt is in mijn ogen zoveel meer dan de prijs van de onderdelen. Je kan nog beter 4 goedkope CPU blokken kopen, en dan 2 TEC coolers. Dan ben je goedkoper uit. Als je zelf het gereedschap ervoor hebt, zou je het blok zelfs nog helemaal zelf kunnen maken.

En als ik de afwerking zo zie lijkt me dat ook niet echt positief. Al met al een leuk concept, maar te duur voor de kwaliteit in mijn ogen.
 
Supermooie review jongens. Hoewel ik zelf geen fan ben van dit soort speeltjes. De prijs die je ervoor betaalt is in mijn ogen zoveel meer dan de prijs van de onderdelen. Je kan nog beter 4 goedkope CPU blokken kopen, en dan 2 TEC coolers. Dan ben je goedkoper uit. Als je zelf het gereedschap ervoor hebt, zou je het blok zelfs nog helemaal zelf kunnen maken.

En als ik de afwerking zo zie lijkt me dat ook niet echt positief. Al met al een leuk concept, maar te duur voor de kwaliteit in mijn ogen.

Het is nog niet de echte review. We maken dit nog wel uitgebreider. Ook zit er een fout in de loop dus de temps kloppen ook nog niet helemaal!
 
Hier had ik ook al gezegd dat een radiator in de loop van de glaciator in meeste gevallen geen zin heeft...

Je moet even meten wat de temps zijn nadat ze door het block zijn geweest. Als die hoger zijn dan de kamertemp, kun nog wel een radiator plaatsen achter het block. Dan zal de temp nog wat zakken in theorie.
 
dat heeft geen nut dan, aangezien je na ongv 15 minuten een vaste temp heb, een rad gaat lucht dat op kamertemp is doorgeven aan de vloeistof, dat is ons probleem nu. we komen niet lager als kamertemp, heb punt is we kunnen net tot 10graden komen (in theorie)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, k.3nny. Felicitaties 1
k.3nny k.3nny's LuxuryWater Coolermaster case. Gallery & Build Logs 50
sir serial Gefeliciteerd K.3nny!! Felicitaties 26
k.3nny K.3nny's Parvum Aurora case Gallery & Build Logs 76
k.3nny K.3nny's Topnotch Phantom 820. Gallery & Build Logs 94
k.3nny K.3nny's "Classy" LianLi Pc-7HX Casemod Gallery & Build Logs 148
k.3nny DangerDen R-Atx fully watercooled By k.3nny Gallery & Build Logs 116
M Gefeliciteerd k.3nny Felicitaties 18
k.3nny k.3nny's Dreamhack lanbak! Gallery & Build Logs 11
k.3nny k.3nny's AcidBench. Gallery & Build Logs 103
Fall3n Happy Bday K.3nny Felicitaties 25
I Iris stelt der eigen voor :D!(vriendin van k.3nny) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 24
k.3nny k.3nny GoldFenix. Gallery & Build Logs 40
k.3nny k.3nny StreetFighter! Overige Builds 12
k.3nny k.3nny DuaLLPhantoM. Gallery & Build Logs 537
k.3nny [TKA]Alles van k.3nny wegens actieve stop. Verkocht 33
k.3nny [VERKOCHT] K.3nny's T1R COMPLEET! Verkocht 6
k.3nny k.3nny CleaN-TJ07 *build for WWW.HARD.FM Gallery & Build Logs 32
k.3nny k.3nny - StN Campzone 10dagen caseBuild Gallery & Build Logs 77
k.3nny k.3nny Campzone build Gallery & Build Logs 12
k.3nny k.3nny Computerhoek rebuild. Overige Builds 17
k.3nny K.3nny's LiLi t1R Gallery & Build Logs 46
Fedmas K.3nny's Website Algemene Discussies 0
k.3nny k.3nny & iRis Car project: Honda Civic Overige Builds 581
k.3nny K.3nny's Modservice. Verkocht 319
k.3nny k.3nny B&W airbuild. Gallery & Build Logs 85
k.3nny k.3nny StaRQube Gallery & Build Logs 68
k.3nny k.3nny RV1000 Gallery & Build Logs 311
k.3nny k.3nny RchromeLi Gallery & Build Logs 119
k.3nny k.3nny Jaguar-pearl P180mini Gallery & Build Logs 97
k.3nny k.3nny A-Qube. WINTERBUILD! Gallery & Build Logs 137

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan