• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Jorens Rover 200Vi

Hier een "klein" updateje van vandaag. Ben er wel mooi de hele dag zoet mee geweest.


mhw182.jpg

Startsituatie

ifwhuu.jpg

Lekker schuren. ahum.

2zix734.jpg

Deze rand zit me niet lekker, loopt tegen zijkant van blokjes aan.

3sqao.jpg

Weg ermee

10e28gg.jpg

Lekker opweg

eijn9k.jpg


2a77f40.jpg

Eindresultaat.

Achter de schermen bezig geweest met:
-Remzuigers gangbaar maken, veel wd40 en veel spierballen benodigd.
-Remblokken aan beide kanten vervangen voor Jurid blokken
-Inremmen van de blokken.

Valt me wel op dat de blokken redelijk aan de schijf "plakken", dus best wel veel weerstand om het wiel rond te draaien. Maar dat slijt vanzelf wel weg :+

Oja, ik gebruik inderdaad de standaard meegeleverde pech-krik :+ :mrgreen:
 
Update!

Omdat mijn telefoon mij in de steek liet heb ik geen foto's kunnen maken toen ik vorige week mijn koplampen heb vervangen met de originele.
Wat een gekut om die stelmotortjes eraf te krijgen zeg..
Anyway, ik ben blij met het resultaat, ik vind de originele koplampen erg mooi staan. Het uiterlijk vind ik zo goed, ik denk dat ik daar niks meer aan verander.

Verder nog een subwoofer en composetje gekocht.
De subwoofer speelt inmiddels via strikers oude JBL 2 kanaals versterker op 160w rms, en ik heb de woofers van de composet inmiddels rechtstreeks aangesloten op de radio.
Voor de tweeters moet ik nog even een scheidingsfilter regelen, dan kunnen die erin.
Volgende week ga ik kabels leggen voor de 4 kanaals versterker waarmee ik de composet en 2 13cm achter speakers ga aansturen.

Tot nu toe erg tevreden met het geluid!

Hier de foto's

i4ld39.jpg

2gub5uc.jpg

2he94t3.jpg

2utpaw0.jpg

2zhgwav.jpg

97iuiu.jpg

2887344.jpg
 
Leuk setje :p
Heb bij de Matiz zelf een woofertje en versterker ingebouwd (en hoedenplankspeakers). Als elektriciteitskabel heb ik een PSU kabel gebruikt om de versterker elektriciteit te geven :D
Klinkt wel leuk, met een 250 watt versterkertje van 20 euries. Totaal kostte mij dat 70 euro voor een heel setje.
 
Dit setje heeft mij ongeveer 100 euro gekost, maar de nieuwwaarde ligt veel hoger :)
- JBL GT412 subwoofer
- JBL 2 kanaals versterker
- Helix E136 compo set
- Magnat 4 kanaals versterker.

Ik haal er nog 2 13cm speakers bij voor naast de hoedenplank.
Het enige wat ik nog moet doen is speaker kabels trekken van de kofferbak naar de voordeuren, en nog een tulp kabel leggen naar de radio.
 
Inderdaad. Composetje nu rechtstreeks op de radio en subwoofer via de JBL versterker.
Klinkt echt al super, en dat terwijl ik de speakers niet eens op highpass kan zetten..
Ik sluit ze volgende week aan op de 4 kanaals versterker, icm nog 2 13cm speakers die ik naast de hoedenplank plaats.
 
Dat is het eerste wat ik aan de auto heb gedaan :003:
Heb blijkbaar nooit een goede foto genomen van de achterkant.
Nu dus lekker alle ori lampen erin, gewoon zoals het hoort.

29g05zk.jpg
 
Vermogen is aan de krukas ja.
Run was niet optimaal, eerste run trok hij hem niet door tot aan toerenbegrenzer. 2e run wel, maar door gebrek aan een ventilator was de inlaat temp flink gestegen en daardoor wat minder vermogen. En zo kon ik dus tevens niet optimaal profiteren van de koude lucht inlaat.

Ecu is niet chipbaar, maar staat wel bekend om zijn uitstekende zelfleerend systeem. Standaard 143pk, nu +-165-170 dus ik ben tevreden.

Overigens komt dit interieur er binnenkort in:

23lavyx.jpg
 
Afgelopen tijd wat onderhuids werk gedaan..
De distriebutieriem was 2 jaar over datum dus die had even wat aandacht nodig :003:

2ry6fqo.jpg


Ook de rubbers in de remklauwen voor hadden het opgegeven..

290u53n.jpg


Nieuw subwoofer gescoort - hertz EBX300. 500w rms in een gepoorte kist.
Ook voor heel weinig een 4 kanaals versterker op de kop getikt: JVC KS-AX5500. 4x100w RMS.

Dus ook bezig geweest met speaker kabels door de auto te trekken, originele 0.50mm² volstond niet echt.. Wat een kutklus zeg!


Onlangs op TT circuit gereden, was de vuurproef voor mijn distriebutieriem knutsel werk, heeft het prima doorstaan!
Meteen in het begin scheur ik een ZR160 voorbij, in feite dezelfde auto.


Oh en 2 buitenlandse jochies besloten tegen de achterkant van m'n auto aan te fietsen op het moment dat ik achteruit reed.

vqnpu0.jpg


En zo staat ie er nu bij:
11w7meq.jpg
 
Terug
Bovenaan